Hospody jinak

Prostředí českých hospod se mění, ze zakouřených míst se stávají moderní restaurace s dobrým pivem a kvalitním jídlem, kam se lidé rádi vracejí. Do novodobého rozvoje hospodských zařízení se pustily především pivovarské firmy. Před 15 lety se poprvé objevila Potrefená husa společnosti Staropramen, která vsadila na franšízovou spolupráci. Dnes zákazníci navštěvují 30 restaurací, z čehož 1 se nachází na Slovensku.
I přesto, že čeští spotřebitelé z důvodu šetření chodí méně do restauračních zařízení, zažívají Potrefené husy neustálý zájem a nižší poptávku nezaznamenali. „Ročně naše pobočky navštíví 3 miliony lidí. Plánujeme Potrefené Husy nadále rozšiřovat, příští rok chceme otevřít asi 2 restaurace,“ dodává manažer značkových restaurací Pivovarů Staropramen Jan Trochta. Firma v průběhu let inovovala i samostatný koncept Hus a vytvořila koncept vhodný jak do měst či nákupních center, tak do sídlišť. Všech 30 Potrefených Hus provozují jen franšízanti, těch je 18.
Pivovary Staropramen se poohlíží i mimo velká města. Rozhodly se expandovat i do regionů a menších měst. Na základě toho představily koncept Naše Hospoda, který cílí na malé hospody a jejich modernizaci. „Požadavky zákazníků na kvalitu se neustále zvyšují, jejich vnímání standardu se v posledních letech v mnoha směrech výrazně proměnilo. My můžeme pomoci malým hospodám zvýšit jejich kvalitu a tím i návštěvnost,“ říká Jan Trochta. Koncept Naše Hospoda však franšízově rozvíjen nebude.
Úspěchu Potrefených Hus si všimly i ostatní pivovarské domy v České republice, které se rozhodly též změnit hospodskou kulturu svými projekty. Například společnost Pilsner Urquell u nás franšízově provozuje restaurace Pilsner Original Restaurant, kterých je v tuto chvíli v Česku asi 20. Franšízanti pomáhají i v rozvoji konceptu The PUB, kde si zákazníci mohou načepovat pivo sami přímo u stolu. Pobočky The PUB prorazily nejen v Česku, ale také na Slovensko, do Německa, Rumunska a Rakouska.
Gastronomický trh na základě změn preferencí spotřebitelů zažívá konsolidaci, která se projevuje odchodem neúspěšných firem z trhu. Udržují se právě restaurace, které dbají na kvalitní čepování piva a vaření jídel z čerstvých surovin. Není tedy překvapením, že se mnoho majitelů hospod rozhodli vejít pod křídly větších pivovarských firem, aby změnili svůj restaurační podnik.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...