Hospody jinak

Prostředí českých hospod se mění, ze zakouřených míst se stávají moderní restaurace s dobrým pivem a kvalitním jídlem, kam se lidé rádi vracejí. Do novodobého rozvoje hospodských zařízení se pustily především pivovarské firmy. Před 15 lety se poprvé objevila Potrefená husa společnosti Staropramen, která vsadila na franšízovou spolupráci. Dnes zákazníci navštěvují 30 restaurací, z čehož 1 se nachází na Slovensku.
I přesto, že čeští spotřebitelé z důvodu šetření chodí méně do restauračních zařízení, zažívají Potrefené husy neustálý zájem a nižší poptávku nezaznamenali. „Ročně naše pobočky navštíví 3 miliony lidí. Plánujeme Potrefené Husy nadále rozšiřovat, příští rok chceme otevřít asi 2 restaurace,“ dodává manažer značkových restaurací Pivovarů Staropramen Jan Trochta. Firma v průběhu let inovovala i samostatný koncept Hus a vytvořila koncept vhodný jak do měst či nákupních center, tak do sídlišť. Všech 30 Potrefených Hus provozují jen franšízanti, těch je 18.
Pivovary Staropramen se poohlíží i mimo velká města. Rozhodly se expandovat i do regionů a menších měst. Na základě toho představily koncept Naše Hospoda, který cílí na malé hospody a jejich modernizaci. „Požadavky zákazníků na kvalitu se neustále zvyšují, jejich vnímání standardu se v posledních letech v mnoha směrech výrazně proměnilo. My můžeme pomoci malým hospodám zvýšit jejich kvalitu a tím i návštěvnost,“ říká Jan Trochta. Koncept Naše Hospoda však franšízově rozvíjen nebude.
Úspěchu Potrefených Hus si všimly i ostatní pivovarské domy v České republice, které se rozhodly též změnit hospodskou kulturu svými projekty. Například společnost Pilsner Urquell u nás franšízově provozuje restaurace Pilsner Original Restaurant, kterých je v tuto chvíli v Česku asi 20. Franšízanti pomáhají i v rozvoji konceptu The PUB, kde si zákazníci mohou načepovat pivo sami přímo u stolu. Pobočky The PUB prorazily nejen v Česku, ale také na Slovensko, do Německa, Rumunska a Rakouska.
Gastronomický trh na základě změn preferencí spotřebitelů zažívá konsolidaci, která se projevuje odchodem neúspěšných firem z trhu. Udržují se právě restaurace, které dbají na kvalitní čepování piva a vaření jídel z čerstvých surovin. Není tedy překvapením, že se mnoho majitelů hospod rozhodli vejít pod křídly větších pivovarských firem, aby změnili svůj restaurační podnik.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Ochrana značky není jen formalita. Tereza Hrabáková z advokátní kanceláře Havel & Partners vysvětluje, co vše je potřeba zvážit již před registrací a jakým chybám se vyhnout.
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...