V roce 2012 přišla na trh služba soukromé přepravy pacientů, která získala okamžitý úspěch. Dnes je v provozu 24 franšízových poboček po celém Česku.
Pátek
05.12.2014
Počet seniorů v Česku roste. Není nad to se poohlédnout po byznysu, který na tuto věkovou kategorii zacílí.
 

Česká společnost stárne, což dokazují i statistiky Českého statistického úřadu. Toho si všímá i více podnikatelů, kteří tak své zboží a služby cílí na seniory. Ovšem Česká republika se stále nemůže srovnávat s jinými státy, kde se z péče o seniory stal velký byznys. I přesto však existují společnosti, které se rozhodly v této oblasti nejen podnikat, ale také pomáhat.

Velký ohlas získal v poslední době koncept Novodobé sanitky, který pro svůj rozvoj využívá i franšízové spolupráce. Firma poskytuje přepravu pro nemocné k lékaři či do nemocnic. Za 2 roky fungování se služba rozrostla do 24 měst Česka a zájem mají i podnikatelé z ostatních států. Master-franšízového partnera například hledá v Polsku.

Čeští zákazníci slyší hodně na slevy a starší lidé nejsou výjimkou. Na slevovou strunu zacílila firma Senior agentura s nabídkou karty se slevovým programem pro lidi nad 50 let. „Kartu jsme poprvé uvedli v České republice jako pilotní projekt a zaznamenala rostoucí úspěch,“ poznamenává Ladislav Jirouš, manažer odpovědný za rozvoj franchisové sítě ve společnosti Senior Agentura.

Pokud se podíváme přímo do oblasti franšízingu, ve světě se nejvíce rozvíjejí pečovatelské služby pro seniory, v Česku taková síť chybí. Péči tak obstarává především stát. Problémem nezájmu podnikatelů jsou především vysoké pořizovací náklady a malá návratnost investice. „Existují k tomu dva důvody. Za prvé, staří lidé nemají dostatek financí a za druhé, což je podstatnější, v Česku stále převládá názor, že senioři by měli dostávat většinu péče zdarma,“ dodává Barbora Štanglová z poradenské společnosti PROFIT system.

Nejznámější firmy poskytující služby péče o seniory jsou především z USA. Patří sem mimo jiné Comfort Keepers, který jen ve Spojených státech provozuje 700 poboček a 40 ve světě. Možná i v Česku uspěje společnost BrightStar, která zatím působí jen na americkém kontinentu s 256 pobočkami, ale hodlá proniknout do Evropy. Oblíbenost u podnikatelů je zejména v pořizovací hodnotě 150 tisíc dolarů. Pro české prostředí však zůstává stále vysoká.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014