Vzhůru do světa
Přemýšlí-li původem české franšízové koncepty o expanzi na zahraniční trhy, nejčastěji jejich kroky míří do sousedních států. Jednou z výjimek je česká značka The PUB Pilsner Unique Bar, která svou šanci cítí i na mnohem vzdálenějších trzích. „Seznam lokalit, kam je možné s naším konceptem vstoupit, by byl poměrně dlouhý. Pokud bych však měl vypíchnout několik favoritů, patřila by mezi ně města jako například Dublin, Londýn nebo New York,“ přibližuje Martin Šampalík, jednatel společnosti The PUB Franchising, která za konceptem stojí.
V zahraničí však síť restaurací The PUB není žádným začátečníkem. Pobočky má v současné mimo domácího Česka také na Slovensku, v Německu, Rakousku či Rumunsku. Jak Martin Šampalík prozradil, je zajímavé pozorovat rozdíl v chodu tuzemských a zahraničních poboček. „Ona odlišnost je dána zejména tím, že zahraniční pobočky mají daleko více hostů, kteří přicházejí spontánně, takzvaně z ulice. Oproti tomu u nás obvykle návštěvu naší restaurace hosté plánují předem, udělají si rezervaci a stráví u nás delší čas,“ vysvětluje Martin Šampalík.
Lze tedy konstatovat, že prodeje piva na jednoho hosta jsou v tuzemsku větší, ale v zahraničí tento ukazatel vyvažuje rychlejší výměna hostů. Celkové výtoče se pak nijak výrazně neliší. „Velmi slušně se daří například provozovně The PUB Bukurešť, kterou jsme vybudovali s vědomím toho, že Rumunsko je ve spotřebě piva na pátém místě mezi zeměmi EU,“ doplňuje Šampalík.
S restaurací do nového
Mohlo by se zdát, že pro samé plány na zahraniční expanzi, by mohl The PUB pozapomenout na rozvoj v domácím Česku. Není tomu tak, zahraniční expanze a růst poboček v Česku jdou ruku v ruce. Jen v loňském roce se síť rozrostla o dvě provozovny. Jedna z nich je na sousedním Slovensku v Bratislavě, druhou pak najdeme v Ostravě.
„Projekt v Ostravě vnímáme jako novou generaci našich restaurací. I proto, že je jako první v moderní novostavbě. To je zcela v souladu se současným trendem spíše prosklených prostor, než jak tomu bylo dříve, kdy mnoho restaurací vznikalo v historických sklepních prostorách,“ říká Martin Šampalík. I v letošním roce má The PUB v plánu otevřít dvě nové provozovny.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...