Franšíza na kole
Franšízový koncept Coffee-Bike byl založen v roce 2010 v Německém Osnabrücku a stal se všeobecně známou a rostoucí firmou. Přestože je síť mobilních kaváren Coffee-Bike u našich západních sousedů velice populární, nevyvolala dosud německá franšízová licence mezi českými podnikateli větší zájem. Zatím jedinou výjimkou jsou Tomáš Jašek a Jan Talácko, kteří se před rokem a půl rozhodli do konceptu investovat a zpříjemňovat pardubickým občanům život kvalitní kávou.
Za peníze hodnotu
Tato podnikatelská dvojice rozjela podnikání na bázi denního prodeje a víkendových akcí a se svou investicí je velice spokojená. „V porovnání s tím, co franšíza nabízí je investice adekvátní a naprosto odpovídá reálné hodnotě. Německá preciznost, poctivá ruční práce a propracovaný systém objednávek zboží jsou na úrovni,“ říká Tomáš Jašek. Pro úspěšný rozjezd podnikání je ale třeba mít předem domluvené místo pro denní prodej. S tím souvisí obtíž, které by měli podnikatelé před zakoupením licence předcházet. Úřady u nás zatím nejsou příliš otevřené tomuto typu podnikání a nemusely by předem vybrané místo pro Coffee-Bike povolit.
Malá otevřenost úřadů nepředstavuje jediný problém pro podnikání v tomto oboru. Další nástrahou jsou jiné pojízdné kavárny připomínající Coffee-Bike. Zákazník nerozlišuje mezi imitací a značkou, která je garantem kvality produktů a služeb. „Tím, že lidé necestují do zahraničí, hlavně do Německa, nemohli tuto značku zatím objevit,“ vysvětluje Tomáš Jašek důvod relativní neznámosti značky u nás.
Nečekané možnosti
Jelikož je hlavní myšlenka Coffee-Bike postavena na dostupnosti kávy na různých místech, otevírají se podnikatelům možnosti, o kterých si může provozovatel kamenné kavárny nechat jenom zdát. „Co nás mile překvapilo, jsou víkendové akce, na nichž je Coffee-Bike hezkým zpestřením pro obyvatele. Na většinu akcí, kterých jsme se loni zúčastnili, si nás organizátoři opět zvou a sami se ozývají noví. Mnohokrát do roka zajišťujeme pro firmy různé večírky, mítinky či výročí firem. Velkým úspěchem pro nás byla účast na cateringu pro herce a štáb k filmu Underworld 5, který se natáčel v Praze,“ rozkrývá možný potenciál tohoto podnikání Tomáš Jašek.
Přestože je koncept mobilních kaváren v Česku dosud nerozšířenou oblastí podnikání, skrývá v porovnání s kamennými podniky značný potenciál. Díky možnosti snadného přesunu může být mobilní kavárna vždy nablízku potenciálním zákazníkům, jak ukazuje i příklad Tomáše Jaška a Jana Talácka z Pardubic. Zatím nezodpověditelnou otázkou však je, zda u Čechů dosáhne koncept mobilních kaváren takové obliby jako v sousedním Německu.
Pro více informací o franšíze Coffee-Bike můžete kontaktovat naši redakci.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...