Čajová franšíza v Česku

Německý maloobchodní řetězec prodejen čajů TeaGschwendner chce dát podnikatelům v Česku šanci uspět pod jejich značkou na trhu kvalitních čajů. V roce 2011 zahájil velkoobchodní prodej prostřednictvím e-shopu a před dvěma lety otevřel první pobočku v centru Prahy. Nyní se chce na tuzemském trhu dále rozšiřovat prostřednictvím franšízových licencí.
Cílem je rozšířit koncept TeaGschwendner k co největšímu množství českých zákazníků nejen v Praze, ale i mimo hlavní město. Aby byla zasažena co nejširší skupina zákazníků, plánují zástupci TeaGeschwendner krok po kroku vytipovávat v Česku vhodná místa. „Pokud lokalitu vyhodnotíme jako vhodnou, vždy důkladně zvažujeme možnost otevřít tam nový obchod,“ informuje o strategii rozšiřování v Česku manažerka franšízového rozvoje TeaGschwendner Beate Schaaf. Pro otevření prodejny je třeba vytipovat prostor o rozloze 40 až 80 m² a počítat s investicí v rozmezí 100 až 200 tisíc eur.
Společnost chce nalákat franšízanty na dlouhodobě fungující franšízový koncept a dobré jméno zavedené firmy, která působí na trhu od roku 1978. Podle vyjádření společnosti se budou moci franšízanti se svými potřebami obracet na nově vytvářený tým pro franšízový rozvoj, a k dispozici jim budou i aktuální průzkumy trhu. Kandidát aspirující na čajovou franšízu by měl mít především pozitivní vztah k čaji. Dalším, nikoliv však nezbytným, požadavkem je předchozí zkušenost s byznysem. „Ideální kandidát je takový, který se v obchodování vyzná a ví, co a proč dělá. Úspěšným kandidátům z Čech je TeaGschwendner schopen garantovat, že jejich sortiment bude stejný jako v Německu, nebo třeba v Chicagu,“ popisuje podmínky spolupráce Beate Schaaf.
Řetězec TeaGschwendner se specializuje na prodej čajů vyšší třídy a klade důraz na těsnou spolupráci s čajovými farmami. Obchody nabízí na 360 druhů čajů, z nichž minimálně 60% je organických. Nyní má síť na 140 obchodů po celém světě. Mezi sedm zemí, kde je koncept aktivní, patří Brazílie, Saudské Arábie nebo USA.
PŘEČTI ČLÁNKY

Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!