Květen ve znamení franšízingu

Letošní konference, kterou pořádá Česká asociace franchisingu, se zaměří na praktické rady týkající se podnikání pod zavedenou značkou. Návštěvníci konference se mohou těšit na informace nejen o aktuálním vývoji na trhu, ale také o tom, jak na tvorbu franšízového manuálu, na komunikaci s médii a marketing.
Součástí programu bude i několik odborných panelových diskuzích, ve kterých zasednou nejen zástupci franšízových sítí. Se svými zkušenostmi se podělí například Franchise Manager společnosti McDonald´s Czech and Slovak Republic Petr Zlínský, majitel sítě OXALIS Petr Zelík, manažer projektu OK Point Radim Štantejský nebo franšízová manažerka sítě Uzenářství Chodura Hana Zapletalová.
Boj o titul
Letos poprvé bude součástí konference Franchising Forum 2016 také předávání cen soutěže Franchisa roku. Pro 1. ročník soutěže vyhlásila ČAF tři soutěžní kategorie. Kategorie Franchisor roku ocení kvalitní tuzemský nebo zahraniční koncept. Ve druhé kategorii Skokan roku uspěje koncept, který v uplynulém roce otevřel nejvíce franšízových poboček. V rámci kategorie Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu, kdy cenu uděluje Správní rada Asociace, bude oceněn projekt, jež se zasloužili o pozitivní rozvoj franšízingu u nás.
„Záměrem soutěže Franchisa roku je zviditelnění franšízingu jako jedné z možných, prosperujících a solidních forem podnikání a představení kvalitních franšízových konceptů, které fungují na bázi čistého franšízingu a dodržují Etický kodex franšízingu. Chceme cíleně udělit ocenění těm konceptům, které představují kvalitu na trhu a mají dobré výsledky,“ říká prezident České asociace franchisingu Jan Gonda.
O titul Franchisor roku se utká pět značek, které postoupily do druhého finálového kola. Jde o gastronomické řetězce Bageterie Boulevard, CrossCafe a Ugova čerstvá šťáva, síť obchodů s čajem a kávou Oxalis a společnost Novodobá sanitka, která zajišťuje přepravu nemocných k lékaři či do nemocnic. Z těchto pěti finalistů vzejde vítěz po absolvování osobních rozhovorů s porotci soutěže.
Příležitost pro každého
Akcí propagujících franšízing není nikdy dost. A proto se už nyní můžete těšit na listopadový Veletrh Franchisingu, který se v Praze uskuteční historicky poprvé. Bude součástí Summitu Týdne podnikání, největší podnikatelské události v Česku. Společnost PROFIT system, která je pořadatelem veletrhu, pražskou akcí navazuje na úspěšné Franchise EXPO, kterou již řadu let pořádá v polské Varšavě. Hlavním cílem veletrhu je zprostředkování kontaktu mezi vystavujícími franšízory a lidmi zajímajícími se o rozjetí vlastního byznysu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
Síť Bageterie Boulevard se neustále zvětšuje. Nové pobočky najdeme v Praze i v regionech.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Letošek by pro koncept pojízdných kaváren Kofi Kofi měl být ve znamení rozvoje franšízové sítě. Do jakých lokalit se svými KofiTrucky míří?
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI