pondělí
13.06.2016
"Pro zájemce o franšízu je aktuálně vytipováno na 50 vhodných lokalit po celé ČR," říká mimo jiné v rozhovoru Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis a.s., která provozuje PONT Markety.
 

Můžete zhodnotit působení franšízového konceptu PONT za poslední rok? Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
PONT Markety mají za sebou úspěšný rok. Meziročně přilákaly více zákazníků, což se pozitivně projevilo na obratu. Značka PONT Market si díky vysoké kvalitě služeb a rozšiřování sítě prodejen stále více upevňuje svou pozici na trhu. Úspěšně se nám daří budovat loajalitu nakupujících. Přes 70% z nich navštíví některou z našich prodejen minimálně jednou týdně. Začátkem letošního roku se nám podařilo otevřít první prodejnu PONT Market přímo v prostorách pražského metra, což předznamenává jeden z dalších směrů rozvoje.

Plánujete otevírat nové franšízové obchody?
Ano, rozvoj PONT Marketů budeme v budoucnu podporovat i formou franšízy. V loňském roce jsme se nicméně věnovali zejména vlastní síti prodejen a některé z nich jsme rekonstruovali.

„Náš koncept je v podstatě prvním a do jisté míry také jediným představitelem tzv. "convenience store" na našem území. Vstupujeme tam, kam se ostatním obchodům nevyplatí vstupovat,“ říká ředitel společnosti JPServis a.s. Marek Cagášek.

Jak se vyrovnáváte s konkurencí na trhu a čím se odlišujete?
Více než 20 let provozu naší sítě se samozřejmě změnila i konkurence a postupně začíná v některých oblastech dosahovat úrovně, kterou jsme v České republice začali prosazovat my. Neustále se nám však daří být o krok napřed. Podstatná je pro nás šíře sortimentu a rozsah nabízených služeb v lokalitách, kam se ostatním typům obchodů nevyplatí vstupovat. Například z důvodu nízké hodnoty průměrného nákupu. Náš koncept je v podstatě prvním a do jisté míry také jediným představitelem tzv. "convenience store" na našem území.

Jak pomáháte svému franšízantovi uspět?
Partner od nás obdrží plnou podporu v oblastech obchodu, logisticky a marketingu. Výhodou je i etablovaná značka PONT Market, která má, díky povědomí zákazníků o ní, na trhu váhu.

Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o licenci?
Na nezájem ze strany potenciálních franšízantů si rozhodně nemůžeme stěžovat. Často se však setkáváme s tím, že záměr a tedy obchodní vztah s potenciálním partnerem nemůžeme realizovat. Prodejny PONT Market jsou totiž specifické a není možné je otevřít kdekoliv. Právě volba umístění nové prodejny je velmi důležitá. Náš koncept je vhodný pro lokality s vysokým pohybem lidí, jako jsou dopravní terminály, vlaková nádraží nebo zdravotnická zařízení. Místo, které si partner vytipuje, však často tento požadavek nesplňuje, takže následně musíme po prozkoumání lokality spolupráci bohužel odmítnout. Sami jsme přitom vybrali asi 50 míst, kde by se dala nová prodejna úspěšně provozovat. Takže potenciál na rozšíření sítě v České republice stále je.

Co musí franšízant splňovat, aby mohl získat licenci?
O tom nejdůležitějším jsme už hovořili, a to je vhodný prostor v dobré lokalitě. Výhodou jsou zkušenosti s obchodem, počáteční kapitál a chuť do práce. Uchazeč o licenci musí být také připravený dodržovat standardy PONT Marketů, aby byly rozsah a kvalita služeb pro zákazníky předvídatelné. Jinými slovy, aby zákazník dostal v PONTU vždy stejnou službu, ať už nakupuje na pražském hlavním nádraží, nebo třeba na Moravě. Jedna špatně vedená prodejna by mohla pokazit jméno všem ostatním. Na to jsme velice opatrní.

Chystáte pro budoucí franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Na konceptu PONT pracujeme neustále. Reagujeme na aktuální poptávku zákazníků a s oblibou se inspirujeme také v zahraničí. Díky tomu si udržujeme pozici lídra na trhu obchodů typu „convenience store“. A když se ptáte na novinky, nedávno jsme na přání zákazníků do našich obchodů umístili terminály sázkové kanceláře Fortuna. Veškeré služby, na které jsou zákazníci zvyklí, jsme zachovali a navíc si teď u nás mohou i vsadit a vyhrát.