Ideálním franšízantem je ten, kdo má vlastní zkušenost s prodejem. Návratnost investice bývá do dvou let, přičemž někteří franšízanti si následně otevírají druhý obchůdek.
Středa
13.07.2016
Prodejny sýrů a delikates Boutique Gurmán se zaměřují na zdokonalování firemních procesů. Pro franšízanty neustále doplňují sortiment.
 

Podmínkou úspěšného podnikání v oblasti sýrů a delikates je schopnost udržovat kvalitu produktů, které v jiných obchodech nejsou k dostání. Strategie specializace se úspěšně drží společnost Boutique Gurmán, která působí na trhu již od roku 2007. Po celou tuto dobu se jí daří neustále obměňovat zákaznicky atraktivní sortiment. Firma si pro tento rok stanovila několik cílů, z nichž první prioritou je stabilizace sítě obchodů.

Protože se Boutique Gurmán v minulých letech značně rozrostl, pracuje nyní vedení firmy na harmonizaci dodávek zboží a zdokonalování vnitřní komunikace. Rozšiřování sítě bude podle vyjádření managementu probíhat nadále obezřetně. „Z vlastní zkušenosti víme, že ne s každým můžeme spolupracovat. Zájemce o franšízu si tedy vybíráme. Chceme raději deset dobrých, prosperujících obchůdků, než třicet nešťastných majitelů,“ říká majitel firmy Martin Svačinka s tím, že by franšízu rádi rozšířili do měst, kde ještě sýrové speciálky nepůsobí. Nyní vlastní centrála čtyři prodejny ve Frýdku-Místku a jednu v Ostravě, franšízových prodejem je momentálně 19.

Kromě stálého doplňování sortimentu se Boutique Gurmán zaměřuje na větší viditelnost konceptu. Proto se v poslední době sýraři účastnili různých gurmánských veletrhů a výstav. Na společenských akcích jako jsou např. Salima Brno, pražské Víno&Delikatesy nebo Colours of Ostrava nabízeli návštěvníkům výrobky z vlastního sortimentu. K vlastní propagaci využívá centrála i úspěšné degustace nabízené majitelům rekreačních chat, hotelů i firem. „V podstatě každý si může objednat naše sýraře, kteří přijedou, nazdobí prostory a předvedou svou sýrařskou show,“ říká Martin Svačinka s tím, že velký úspěch u zákazníků má krájení Parmazánu nebo chorvatského prštuta.

V neposlední řadě je trvalým cílem to, aby si mohli zákazníci vybírat ze zboží, které se jinde nedá sehnat. Proto zástupci centrály cestují do Holandska, Itálie či Istrie, kde vyhledávají dosud neznámé sýry, delikatesy a vína. „Z posledních novinek, kterými se chystáme doplnit pulty vlastních a franšízových obchodů, budou vína z vinařství pana Skoupila, nové čokolády, nebo olivový olej řecké společnosti Apollonia,“ uzavírá novinkami Martin Svačinka.