Návratnost investice je závislá na fixních nákladech a stavební připravenosti obchodní jednotky. Běžně se pohybuje od 1,5 do 3 let.
pondělí
01.08.2016
Společnost OXALIS ČAJ&KÁVA zrealizovala návrh nového konceptu prodejen a rozrostla se o 7 franšízových jednotek.
 

Jedním ze způsobů jak dovést firmu k úspěchu je najít prázdné místo na trhu a vyplnit ho. Právě to se podařilo síti prodejen Oxalis Čaj&Káva, která jako jediná distribuuje a prodává oba produkty pod jednou střechou. V současnosti provozuje 58 maloobchodních jednotek, přičemž 29 z nich je vlastních a 29 franšízových. „Firma je již 23 let na trhu a po celou dobu své existence je v zisku a navíc s každoročně rostoucím obratem,“ říká majitel a jednatel společnosti Oxalis Petr Zelík s tím, že čaj i káva jsou obecně vyhledávaným sortimentem pro široké skupiny lidí a jeho obliba statisticky roste.

Významnou novinkou, kterou se podařilo v poslední době zrealizovat, je návrh nového konceptu prodejen. Design, který je založen na čistotě, přehlednosti a jednoduchosti v duchu „zen“ byl poprvé realizován při stavbě obchodů na pražském Smíchově a Chodově, které jsou považovány za vlajkové lodi společnosti. Novým konceptem chce firma vizuálně sjednotit maloobchodní jednotky a zároveň je modernizovat. „Stejně jako máme korporátní identitu v produktových obalech a komunikaci značky, chtěli jsme ji mít i v obchodech,“ vysvětluje změnu designu Petr Zelík.

Atraktivita konceptu pro franšízanty spočívá podle majitele konceptu ve výhodných podmínkách, které nabízí. Zájemcům centrála bezplatně poskytuje provedení ekonomické analýzy, architektonické studie, pomoc při výběru vhodného místa, včetně vyjednávání podmínek s centry, nebo pomoc při otevírání a rozjezdu maloobchodní jednotky. Mezi další podporu patří i úvodní zaškolení personálu, pravidelné setkávání franšízantů, které slouží jako platforma pro vzájemné vyměňování zkušeností, a samozřejmostí je zastřešení centrálním marketingem, včetně jednotného věrnostního programu.

Licenci firma nabízí od roku 2012, kdy společnost registrovala výrazný zájem z důvodu nenasycenosti trhu. V současnosti je ze strany franšízantů registrován zájem kontinuální, nicméně licence již není poskytována všem zájemcům kvůli riziku vlastní konkurence a zachování teritoriální ochrany. „Nyní naše síť zasahuje do víceméně všech velkých měst a zajímavých lokalit ubývá, proto se expanzi snažíme zaměřit na města s počtem obyvatel mezi 30 až 50 tisíci, kde má rozvoj naší sítě velký potenciál,“ uzavírá výhledem do budoucna Pert Zelík.