Doma i v zahraničí
Prozradíte nám, čím se vaše firma zabývá?
Naším oborem je potravinářství. Zabýváme se výrobou dresinků, emulgovaných omáček, majonéz, tatarských omáček, barbecue omáček, zeleninových omáček, jako je třeba rajčatová salsa, a podobně, které dodáváme lahůdkářům, restauracím, hotelům či výrobcům baget, pomazánek a salátů. Částečně prodáváme i v maloobchodní síti u lokálních distributorů, ale především dodáváme pro velkoobchod. Letos se chystáme paletu výrobků ještě rozšířit a také posílit povědomí o naší značce u koncového zákazníka v maloobchodě.
Působíte v oblasti potravinářství. Narážíte v něm na velkou konkurenci?
Samozřejmě existuje konkurence, která vyrábí podobné zboží jako my, ale většinou jako součást širší produkce. My jsme více specializovaní. Myslím, že si mezi nimi stojíme dobře, výrobky vyvážíme i do zahraničí. S konkurencí se většinou přímo nestřetneme, protože když už máme nějakého zákazníka, máme ho dlouhodobě. Nestává se často, že byste se o někoho vyloženě přetahovali. Zákazníci v našem oboru jsou konzervativní. Když už si někoho vyberou a jsou spokojení, tak u něj zůstanou. Jsou rádi za stabilní kvalitu a doprovodný servis. My jsme navíc jako malá firma velmi flexibilní. 98 procent našich zákazníků tedy patří k těm stálým, kteří odebírají naše výrobky každý týden. Nemají důvod měnit. Máme certifikovaný systém potravinářských služeb a kvalita je vysoká. Když už se vyskytne reklamace, je to dáno nesprávným zacházením s výrobkem, třeba že jej dají do mrazáku místo do chladničky.
Ovlivňují vaše podnikání nové trendy, třeba poptávka po zdravých potravinách?
Určitě ovlivňuje. Už jen to, že je můj přítel vegetarián a nějakou dobu byl dokonce vegan, mě přimělo sledovat nové trendy a zdravotní aspekty stravování. Mám povědomí o tom, co je a co není zdravé. Majonéza a tatarka nikdy super zdravou potravinou nebude, ale zároveň to není věc, kterou byste jedli každý den ve velkém množství. Je to ochucovadlo, a tady především platí, všechno s rozumnou mírou. Mám ale vymyšlené i nové receptury zdravých výrobků, a je to pouze čas, který mě zatím zdržuje od jejich zavedení. Máme zpracované recepty pomazánek na rostlinné bázi a omáček vhodných pro různé diety. Měla by to být alternativa k vaječným výrobkům a produktům, které obsahují alergeny, například z mléka nebo másla. Nebyla by tam ani sója, která je také alergenní. Prostě pomazánky s minimem alergenů, konzervantů a přídavných látek. Budou sloužit všem, kteří se orientují na zdravou výživu, a zároveň budou protiváhou omáček, které jsou plné oleje a vajec. Potenciál, kam v tomto směru jít, skrývají ovšem i tradiční vaječné receptury. Například se chceme zaměřit na vejce, která nepocházejí z neetických chovů. V rodině to máme nastaveno ekologickým směrem, bez zbytečného zneužívání zvířat, a toto budu postupně přenášet do svého podnikání. Mám radost, když naše výrobky umí lidé používat s mírou. Samozřejmě by mě z ekonomického hlediska potěšilo, pokud bychom prodali o tuny majonézy více, ale jsem ráda, když si na našem výrobku zákazník pochutná jednou denně, a neničí si zdraví tím, že by konzumaci přeháněl, na oběd měl bramborový salát a hned potom bagetu. Přehánění není zdravé vůbec v ničem.
Jak jste se ke svému podnikání vlastně dostala?
Ve firmě jsem začínala jako zaměstnanec, ale odkoupila jsem ji poté, co se původní majitel rozhodl výrobu ukončit kvůli nutnosti modernizace a zavádění nových evropských norem. Nerozhodla jsem se, že se stanu podnikatelkou. Prostě to tak nějak vyplynulo. Uměla jsem to, chtěla jsem v tom pokračovat a viděla jsem v tom perspektivu.
Co vám v poslední době udělalo pracovním životě radost?
Zejména to bylo hladké ukončení loňského roku. Nyní se tak můžeme pustit s chutí do dalšího období. V podnikání musíte mít oči neustále otevřené a učit se stále něčemu novému.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!