Zájemců o nové licenční obchody Tamaris je mnoho. Ne vždy ale vyhovuje například prodejní plocha.
pondělí
30.01.2017
Franšízanti obchodů s obuví Tamaris se učí jak zboží vystavit a rychle prodat. V módním byznysu je krásná výloha zárukou úspěchu.
 

Trh s obuví zažívá v posledních letech velké změny, říká zakladatelka společnosti Afeli Iva Macháčková. Od roku 2003 zastupuje Afeli obchodně v ČR německou firmu Wortmann KG, která je největším evropským výrobcem obuvi. Jejím nejznámějším produktem jsou boty značky Tamaris. Zatímco v Rakousku a Německu má společnost Afeli ve svém vlastnictví 21 obchodů, v Česku jsou všechny pobočky Tamaris franšízové.

"Stále více se obuv prodává přes internet, a také v obchodech s textilem. Mezinárodní textilní společnosti jako je například Zara, doplňují obuví svůj sortiment. Současná doba si proto žádá nové prodejní kanály," tvrdí Macháčková. Celkově se v globálním měřítku podle ní trh s obuví mírně propadl, což platí především pro klasické kamenné obchody.

Obchody společnosti Tamaris loni i přesto zaznamenaly mírný nárůst v prodejích. Jednou z příčin je i silná orientace společnosti na prezentaci výrobků, která je součástí celého konceptu. "Největší novinkou je náš nový koncept Tamaris 2.0. Chtěli bychom obuv na obchodech vystavovat podle módních trendů. K tomu poskytujeme veškeré podklady pro personál včetně podrobného návodu jak obuv správně vystavit," vysvětluje Iva Macháčková.

Nováčci na licenční obchod nedosáhnou, musí nabrat zkušenosti

V roce 2017 se firma chce rozšiřovat do menších a krajských měst. Velký potenciál vidí v konceptu, kterému se říká shop in shop. Jedná se o prodej jedné značky v rámci jiného multibrandového obchodu. Majitelé samostatných franšíz podepisují s Afeli smlouvu o systémovém partnerství, která obsahuje kromě jiného doporučení jak efektivně využívat prodejní plochu. Nejsou sice závazná, ale většina partnerů je využívá jako funkční prostředek ke zvýšení prodeje a tržeb.

Zájemců o nové licenční obchody je podle Macháčkové stále mnoho. Ne vždy ale vyhovuje například prodejní plocha. Pokud je zájemce o obchod v oboru nováčkem, společnost mu nejprve otevře nelicenční brandový obchod, a poskytne mu informace o oboru. Dlouhodobý závazek v podobě licenčního obchodu tak může později zvážit již na základě vlastních zkušeností.