Forty’s Pizza končí. Telepizza je lepší

Prodal jste franšízovou značku Forty’s Pizza, kterou jste zakládal. Proč padla volba právě na Telepizzu?
Jednání bylo z jejich strany po celou dobu korektní, měli jsme možnost prohlédnout si španělskou centrálu Telepizzy, celý systém, provozovnu, prostě všechno. Hlavní ale bylo porovnání chuti našich pizz. Výsledky se nám hodně shodovaly, mezi jejich a naší pizzou byl jen malý rozdíl v použitých surovinách. Což se potvrdilo i později, když jsme testovali vzorky na zákaznících.
Testovali jste zákazníky, aby vám porovnali a zkritizovali oba výrobky?
Chtěli jsme vědět, jestli jim pizza od Telepizzy bude chutnat, a zůstanou nám věrní i po změně brandu. Některé výsledky dopadly lépe pro nás, jiné pro Telepizzu. Potvrdilo se nám to, co jsme si přáli. Že mezi oběma výrobky jsou rozdíly tak malé, že nebudeme muset měnit nic zásadního, a to ani co se týká ingrediencí na výrobu a chutí.
Jak daleko jste s rebrandingem jednotlivých prodejen?
Proces rebrandingu prodejen je v podstatě ukončen, ale to je jen malá část změn, které jsme musely podstoupit. V tuhle chvíli ale když přijde zákazník k nám do provozovny, už jde do Telepizzy.
Co všechno se tedy změní oproti konceptu Forty’s?
Určitě design prodejen včetně loga, v některých provozovnách vznikl navíc prostor pro konzumaci pizzy na místě. Udělali jsme i stolečky, aby si zákazník mohl při čekání na pizzu vypít nápoj, nebo ochutnat pizzu jako takovou. V Olomouci, odkud naše firma pochází, rozšiřujeme prostory tak, aby z provozovny vznikla právoplatná restaurace. Zákazníci i potenciální franšízanti tak uvidí několik tipů konceptů a provozoven, nejen Take Away a Delivery, ale i restauraci se vším všudy.
Bude na české Telepizze něco specificky českého?
Telepizza od začátku proklamovala, že se jí líbí, jak Forty’s Pizza v Česku funguje, a co tady budovala, a že nehodlá dělat revoluci, ale evoluci. Zachovali jsme tedy všechny pizzy, které jsme měli v původní nabídce, a byly přidány novinky. Přibudou čerstvé zeleninové saláty, kuřecí maso (stripsy, křidélka), a zmrzliny. Pak byla také stvořena speciální sorta pizz. Jedná se o pizzy, které vymýšlí sama Telepizza přímo v Madridu. Mají tam zvláštní oddělení, které každý rok musí představit 20 nových inovací. Jedna z těch nových pizz je Barbecue Gourmet, a druhá je Carbonnara Gourmet. Mají tři vrstvy, a jsou plněné.
Pouze v České republice lze v Telepizze nyní koupit grilovaný sendvič, tzv. panini, což sice není český produkt, ale je to tím pádem vlastně naše specialita. Španělské centrále se podle všeho líbí, jak je vyrábíme, a je možné, že se postupně objeví v nabídce dalších jejich restaurací. Jinak se budeme ale snažit samozřejmě pokračovat v tom, co si myslíme, že je v České republice s pizzou možné v podnikání dosáhnout. Soustředit se proto hodláme stále na frekventovaná místa s možností vlastního parkování, chceme nadále využívat také možnosti osobního odběru, a také rozvoz pizzy na objednávku.
Jak velké musejí být nové provozovny Telepizzy?
To také zůstává víceméně stejné. Alespoň sto čtverečních metrů, aby se tam vešlo vše potřebné pro provoz. Tyto bistra mají v interiéru maximálně jeden, dva stolečky pro hosty. Od 130 metrů už se buduje posezení pro asi 16 lidí. Zůstává také otevřená kuchyně, kde vidí zákazník výrobu pizzy, a může nahlédnout i do samotné kuchyně. Důležitý je také rozvoz, aby si zákazník mohl naší pizzu vychutnat v klidu domova.
Jsou podmínky pro franšízanty díky Telepizze výhodnější než dříve?
Jsou určitě lepší. Zatím jsme sice neotevřeli jedinou společnou franšízu, ale už z těch podmínek vidíte, že oni mají své zkušenosti, které nám chyběly. Pracují pro ně týmy zkušených lidí, které se podílejí na vizualizaci poboček, vyhodnocování potenciálu podniku, a podobně. Tyto zkušenosti naše společnost neměla, což byl kromě jiného i důvod, proč se nám podařilo dosud najít jediného franšízanta. Doufáme, že s Telepizzou budou tato jednání i proces jednodušší.
Netrpíte melancholií, že Forty’s Pizza zcela po 12 letech zmizí?
Netrpím. Ten proces námluv a jednání před uzavřením smlouvy trval několik měsíců. Takže jsem na to byl připravený. Navíc Telepizza dokázala zrealizovat v mnoha zemích to, o čem jsem já v Česku pouze snil. Jsou již nyní jedničkou v celé Evropě, a jsou připraveni nadále posilovat. Pokud se to podaří, a budu při tom, bude to pro mě znamenat víc, než založení Forty’s Pizzy.
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...