KFC chce vzdělávat Číňany

Fastfoodový řetězec KFC otevře v Číně 18 nových poboček, jejichž interiér a vybavení bude odkazovat k důležitým událostem tamní historie. Národní muzeum v Číně vyjádřilo naději, že projekt pomůže zlepšit vzdělání a poznatky o vlastní zemi čínským dětem a mládeži, která tvoří významnou část klientely známé značky pro výrobu a prodej kuřecích specialit. Na národní identitu v Číně spoléhal při své marketingové strategii již Starbucks, když uvedl do prodeje speciální hrnky s tradičními čínskými vzory.
KFC chce ve svých vybraných restauracích vystavovat kromě jiného archeologické památky, nalezené ve městech, kde pobočky stojí. V jedné budou k vidění například bronzové artefakty z dob vlády dynastie Šang ve 2. tisíciletí př. n. l. Animované video na obrazovce by pak mělo vysvětlovat, kde přesně byly nalezeny, kdo je vyrobil, a k jakým účelům sloužily. "Víme, že 85 % zákazníků KFC v Číně jsou děti a mladí lidé," uvedl ředitel Národního muzea Li Liusan. "Doufáme, že se při jídle mohou dozvědět více o čínské kultuře."
Synonymum pro "západní jídlo"
Značka KFC má vůbec v Číně silné kořeny, první (třípatrovou) pobočku otevřela v Pekingu v roce 1987. Patřila mezi vůbec první výrobce rychlého občerstvení v nejlidnatější zemi světa. Dnes vlastní ve více než 1100 městech na 5 tisíc poboček, a před svými největšími konkurenty má téměř dvojnásobný náskok. Franšízová síť Starbucks má například nyní v Číně na 3 tisíce franšízových poboček, do roku 2021 by jich mělo být celkem přes 5 tisíc, čímž by se počet měl dorovnat. Stejně tak svoji čínskou expanzi hodlá zrychlit v tomto roce i McDonald’s.
Americké fastfoodové značky jako KFC a McDonald’s představují pro Číňany synonymum pro "západní jídlo". A to jak z hlediska kvality, tak i ceny. Před 30 lety byl oběd v KFC pro mnohé z nich luxusní záležitostí, kterou si mohli dovolit párkrát do měsíce. Děti dostávaly návštěvu fastfoodů odměnou za výsledky ve škole, a ještě do roku 2007 představovalo rychlé občerstvení více než polovinu restauračních podniků v Číně. Posledních 10 let však jejich obliba v zemi pomalu klesá následkem rostoucího trhu a konkurence.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...