Realitní franšízy na vzestupu
Společnost Century 21 nepatří k lídrům na trhu s realitami pouze v ČR, ale i na celém světě. Počítá se také k nejstarším franšízovým realitním značkám, vznikla již v roce 1971 v Kalifornii. Realitní makléři Art Bartlett a Marsh Fisher otevřeli svou první kancelář v Orange County. Koncem 70. let se Century 21 pod jejich vedením stala americkou realitní jedničkou v počtu a objemu realitních transakcí. Své know-how staví na odborném poradenství, a klientům nabízí "rychlé, bezpečné a výhodné zprostředkování realitních transakcí".
Century 21 v ČR loni narostla o více než 30 %, nyní má po celém území 55 poboček. Do dvou let by chtěla mít firma zastoupení ve většině měst nad 20 000 obyvatel. Vstupní investice do franšízy je závislá na lokalitě, konkrétní částky jsou předmětem osobního jednání se zástupci značky. Franšízant investuje také do vybudování, úprav a provozu kanceláře. Doba návratnosti investice se pohybuje v rozmezí 15 až 20 měsíců. "Pokud franšízant splní všechny námi dané podmínky, tak do tří měsíců od podpisu smlouvy může začít podnikat," říká obchodní ředitel Jiří Hruška.
Jen o dva roky mladší
Konkurenční společnost RE/MAX se letos dostala mezi TOP 10 nejlepších franšíz na světě v tradičním hodnocení serveru Franchise Global. Je jen o dva roky mladší než Century 21. RE/MAX založil v roce 1973 v Denveru současný prezident RE/MAX International Dave Liniger. Služby makléřů této mezinárodně uznávané franšízové sítě by měly být podle plánů vedení časem dostupné ve všech městech se spádovými oblastmi o velikosti již kolem 10 tisíc obyvatel. V tuto chvíli čítá v Česku přes 130 kanceláří a kontaktních míst, a přes 1 100 makléřů a franšízantů.
RE/MAX vyžaduje od svých franšízantů především vůli hledat vlastní lidi do týmu, vést jej, nebát se komunikovat a prodávat služby. Za výhodu považuje centrála franšízové sítě také nízkou kapitálovou náročnost v začátcích. Není třeba pořizovat velkou kancelář ani drahé vybavení. Investice, která je silně závislá na dané lokalitě, se podle zkušeností vrátí do 2 let. Zkušenost v oboru přitom není pro začátek podnikání nutná ani u jedné ze jmenovaných společností. RE/MAX například nedávno investoval do moderního školícího centra v Praze, které slouží budoucím makléřům a franšízantům.
Nováček v oboru
Rychlou expanzí prochází také franšízový koncept OK Point, který v těchto dnech uvedl do provozu svou 29. pobočku na Praze 3. V OK Pointech je možné sjednat si produkt nebo službu na míru v rámci aktuální nabídky finančních institucí, a také prodat či nakoupit nemovitost. Základní podmínkou pro získání licence je schopnost rozvíjet síť kontaktů a využívat je k pokrytí obchodních příležitostí v dané lokalitě, znalost regionu a tamních obchodních vazeb.
Návratnost investice milion korun je obvykle půl roku. První OK Point byl v Česku otevřený před dvěma lety a pro společnost Broker Consulting měla pobočka předznamenat výrazný posun v oblasti finančního i realitního poradenství. Podle ředitele Petra Hrubého koncept výrazně inovuje způsob poskytování finančních a realitních služeb a podobný koncept na trhu dosud chyběl.

PŘEČTI ČLÁNKY

Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Franšízová síť Broker POINT Premium spojuje finanční, bankovní i realitní služby. Podnikatelskou příležitost nabízí ještě minimálně ve 25 městech.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
Ať je ekonomická situace jakákoli, lidé vždy řeší své finance. Jak díky tomu roste franšízová síť Broker Point Premium odpovídá Jan Lener, ředitel odboru marketingu Broker Consulting.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.