Káva z Vídně roste i v Česku
Koncept, který vznikl v roce 1999 v Rakousku pod společností Schärf, má 60 letou historii v dovozu a pražení kávy a výroby espresso strojů. Atmosféru spojenou s vídeňskými kavárnami se snaží přinést do svých kaváren, otisk historie lze najít v Coffeeshop Company všude včetně výzdoby interiéru a obsluhy. Značka loni otevřela v Evropě celkem osm nových franšízových poboček: pět z toho na Slovensku, dvě v Polsku, a jednu v České republice.
Zlínský Coffeeshop našel své místo v obchodním centru Zlaté jablko, v přípravě jsou nyní podle obchodního ředitele společnosti Tizia Richarda Ortutaye další dvě české pobočky. "Jejich realizaci jsme přesunuli z loňských plánů na letošek," vysvětluje s tím, že podobně jako ostatní kavárenské firmy, i Coffeeshop Company trápí kromě protikuřáckého zákona akutní nedostatek pracovních sil. Nové franšízanty hledá rakouská kavárenská síť ve všech českých městech s minimálně 80 až 100 tisíci obyvatel, především pak v Praze, Plzni, Českých Budějovicích a Brně.
Minimálně pět tisíc eur
Franšízanti platí za licenci na provozování kavárny Coffeeshop Company podle typu konceptu, minimální částka je však stanovena na pět tisíc eur bez DPH. Pravidelný měsíční poplatek činí 2 % z obratu každé franšízy. Vlastníkem výhradní obchodní licence Coffeeshop Company v zemích V4 je společnost Tizia s.r.o, která také řídí síť franšízových partnerů v těchto zemích. Nabízí různé druhy konceptů, ten nejmenší s názvem "To go" se hodí do menších lokalit. Vyžaduje prostor o velikosti od již pěti čtverečních metrů. Pro větší "Lounge" je nutné sehnat prostory o velikosti mezi 120 a 150m2.
Od svých nových franšízantů Tizia nevyžaduje zkušenosti v gastronomickém provozu, výhodou jsou ale znalosti podnikatelského prostředí a zkušenosti s podnikáním. "Ideální franšízant Coffeeshop Company je podnikatel, který hledá výhodný byznys pro sebe a svojí rodinu. Vhodný je koncept ale také pro investory, kteří se musí stát majiteli minimálně 5 až 10 nových kaváren," dodává Richard Ortutay s tím, že nutnou podmínkou partnerů Coffeeshop Company je kromě potřebných financí také schopnost naslouchat a přizpůsobit se požadavkům franšízové sítě.
PŘEČTI ČLÁNKY
O otevření vlastní kavárny uvažoval Alexander Stamenov dlouho. Co ho přimělo připojit se k franšízové síti Coffeeshop Company?
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Poptávka po konopných produktech roste, stejně tak i zákonné regulace. Jak je na novelu připravena franšízová síť Cbweed?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...