Naší výhodou je, že finance řeší každý

Největší změnu vidím ve vývoji produktů. Když jsem s finančním poradenstvím v roce 2002 začínal, tak na trhu existovaly převážně drahé kapitálové pojistky, stavební spoření a penzijní připojištění. Teprve před deseti lety se začaly více rozvíjet investice. Dnes dvě třetiny objemu tvoří hypotéky a investice, které jsou navíc stále na začátku.
pondělí
09.04.2018
Franšízová síť Partners market oslavila 6 let, obrat poboček meziročně stoupl o takřka 40 %. Máme stále potenciál růstu, říká spolumajitel a ředitel Partners Petr Borkovec.
 

Oslavili jste loni 10 let, změnilo se toho za tu dobu hodně v oblasti finančního poradenství?
Změnilo se hodně. Nároky na finančního poradce jsou mnohem vyšší jak ve své komplexitě, tak i v regulaci. Mnohem náročnější jsou požadavky na vzdělání, na znalosti, na praxi, ale i na odpovědnost, která je mnohem lépe vymahatelná. A očekávám, že nároky dále porostou, a to vítám. Zkušenější a vzdělanější jsou také klienti a chtějí dostat za své peníze lepší služby.

Proč jste se v roce 2012 rozhodli expandovat na trhu prostřednictvím franšízingu?
Partners markety jsme začali budovat s vizí, aby každý obyvatel středního a menšího města měl přístup ke stovkám finančních značek a produktů podobně jako lidé z velkých měst. Na rozdíl o banky ale naše pobočky dávají příležitost vybrat si mezi jednotlivými produkty, porovnat si je a dostat finanční plán podle své aktuální situace a v tom jsme v Česku unikátní. Finance řeší každý, proto má naše podnikání smysl i velký potenciál.

Jak se vám v poslední době dařilo?
Obrovský skok v efektivitě udělaly naše bankovní a finančně poradenské pobočky Partners markety. Ačkoliv franšíz nepřibylo, vzrostl jejich obrat o 38 % a jejich produkce dosahuje čtvrtiny celé firmy. Lépe jsme pracovali s lidmi na pobočkách, zavedli jsme a důsledně dodržovali nové systémy práce a řízení, a dařil se i servis nad kmenem klientů Partners.

Pobočková síť měla za celý rok 2017 obrat 250 mil. Kč, sjednali jsme 77 000 smluv, 2000 klientům jsme na pobočkách v roce 2017 vyřešili bydlení a 3300 klientů jsme podpořili v přípravě na důchod. Nejlepších deset poboček dnes bez problému dosahuje v průměru 720 tisíc Kč měsíčního obratu a do konce 2018 se dostaneme na cílové číslo milion korun měsíční obrat. Průměr v celé pobočkové síti bude kolem 500 000 Kč obrat měsíčně.

Daří se také otevírání poboček? Kde hledáte franšízanty?
V prvním pololetí nás čeká otevření tří Partners marketů v Praze a jednoho v Brně. Máme zájemce v posledních krocích v Plzni a Trutnově, a aktivně hledáme franšízanty ve Valašském Meziříčí, Vsetíně, Bruntálu, Náchodě a Chebu. Příležitosti jsou ale i v dalších lokalitách po celé České republice. Naší vizí je mít celkem 200 poboček s tím, že úspěšní franšízanti by měli mít poboček více. Hlavní priorita pro pobočkovou sít je tak navýšit počet poradců, kteří na pobočkách pracují.

Protože jsme v situaci, kdy většina poboček zdaleka nestíhá obsloužit všechny poptávky jdoucí z leadů, které generujeme z onlinu a zejména klienty, které na pobočky sdílí k dalšímu servisu poradci sítě a musejí je odmítat. Neřešíme tedy nedostatek práce, klientů a poptávky, ale nedostatek franšízantů a pobočkových poradců.

Jaké jsou vstupní náklady, jak funguje ekonomika pobočky?
Potřebná počáteční investice na vybudování je kolem jednoho milionu korun, který ale umíme zafinancovat sami a franšízant jej může splácet v průběhu prvních pěti let. Dále chceme kolem 600 tisíc korun na pokrytí prvních šesti měsíců provozu. Platí se nájem za prostory a náklady na jednoho až pět pracovníků pobočky.

Nechceme investory, chceme partnery, kteří chtějí využít potenciál finančního trhu a vybudovat si velmi slušný dlouhodobý pasivní příjem.

Co musí nebo nemusí mít zájemce o vaši franšízu?
Daří se těm, kteří pobočku osobně řídí, věnují jí svůj čas a energii. Mají dobré kontakty a v regionu se těší dobré pověsti. Nechybí jim finanční zázemí, mají podnikatelský horizont zhruba pět let, pak chtějí mít dobudováno nebo si otevřít další pobočku jinde. Nechceme investory, chceme partnery, kteří chtějí využít potenciál finančního trhu a vybudovat si velmi slušný dlouhodobý pasivní příjem.

Výhodou je pracovní zkušenost například z banky, pojišťovny či finančního poradenství, ale zásadní je zájem o obor, leadership a umění vedení týmu a schopnost naučit se rozumět finančnímu plánování. Mezi úspěšnými franšízanty jsou také lidé, kteří přišli ze zcela jiného oboru.

Jakou pomoc mohou od Partners čekat?
Franšízanti mají k dispozici především ověřený model, know-how úspěchu a úspěšné vzory, koučink a vzdělávání podnikatelů. Nejsme také korporace, takže jsou součástí finanční skupiny, která má drajv a nebojí se inovovat a investovat do budoucnosti. Franšízanty samozřejmě maximálně podporujeme i standardními věcmi – analytické zázemí centrály, marketingovou a obchodní podporu, štědrý provizní systém, různé motivační a vzdělávací akce. Dostanou manuály poradenské činnosti a komunikace s klienty a obchodní vzdělání pro ně samotné i jejich tým.

V čem je pro vás franšízing výhodný?
Je to samozřejmě cesta růstu. Možnost obsloužit více nových i stávajících klientů přes zaměstnance na pobočkách. Ti zároveň nemusí jít do rizik podnikání a shánění klientů, aby měli možnost poskytovat tu skvělou komplexní finanční službu. A je to především jediná cesta, jak můžeme dlouhodobě poskytovat dostupný servis stovkám tisíc klientů.

Jaké máte plány pro rok 2018?
V prvním pololetí nás čeká otevření tří Partners marketů v Praze a jednoho v Brně. Těsně před otevřením jsme v Plzni a Trutnově a aktivně hledáme franšízanty ve Valašském Meziříčí, Vsetíně, Bruntálu, Náchodě a Chebu. Příležitosti vidíme i v dalších lokalitách po celé České republice. Naší vizí je mít celkem 200 poboček s tím, že úspěšní franšízanti by měli mít poboček více.