Subway vítězí u spotřebitelů

Franšízová síť s největším počtem poboček na světě (44 tisíc) má v segmentu rychlého občerstvení také nejvíce spokojených zákazníků. Subway zvítězila v pravidelném průzkumu poradenské společnosti Temkin Group mezi 24 retězci rychlého občerstvení, celkově jí patří 2. místo. Studie přitom zkoumala na 350 společností z 20 oborů. Řetězec bageterií získal od svých zákazníků "skóre spokojenosti" 83 %. Jeho prodejní strategií je výroba sendvičů a plněných baget z čerstvých surovin přímo před očima zákazníka.
Celkově fast-foodové společnosti dosáhly spokojenosti u zákazníků ze 76 %. Průměrné hodnocení tohoto segmentu se mezi roky 2017 a 2018 snížilo o 0,4% bodu (ze 76,5 % na 76,1 %). Nejvíce si meziročně polepšila síť mexických specialit Taco Bell, a to o 7% bodů. Oproti předchozím rokům získal lepší skóre i například McDonald’s, KFC či Starbucks. Vítězná společnost Subway se přitom v globálním měřítku potýkala v posledních letech s poklesem prodejů, v domovských Spojených státech musela poprvé ve své historii zavřít více poboček, než otevřela.
Místo Svitu Subway
V Česku se jí však stále daří, a počet franšíz narůstá. Tržby zvýšila loni o celých 11 %. Poslední pobočku otevřela zatím Subway ve Zlíně, samostatně stojící budova v baťovském stylu dříve sloužila jako vrátnice do areálu Svitu. Nového franšízanta hledá americká společnost v Hradci Králové, ale i dalších městech. V ČR je v tuto chvíli otevřena dvacítka restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí franšízorovi 8 % z tržeb a 4,5 % platí za marketing.
V průměru 147 tisíc eur musí franšízant investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. Nejčastěji se pobočky Subway objevují v obchodních centrech, na dálničních odpočívadlech, v byznys centrech, nebo na vlakových nádražích. V následujících 5 až 10 letech by se značka měla podle plánů přeměnit v síť s menším počtem franšíz, franšízanti by ale měli získat změnami výhodnější postavení v rámci celého systému. Období transformace pro Subway předznamenaly v polovině loňského roku změny designu poboček i loga. Firma zavádí také objednávkový digitální systém, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky.
Hodnocení řetězců rychlého občerstvení z hlediska spokojenosti zákazníků:
- Subway: 83%
- Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%
- Panera Bread: 80%
- Little Caesar’s: 80%
- Baskin Robbins: 79%
- Pizza Hut: 79%
- Sonic Drive-In: 79%
- Starbucks: 79%
- Dairy Queen: 79%
- Chick-fil-A: 78%
- KFC: 78%
- Taco Bell: 77%
- Dunkin’ Donuts: 76%
- Arby’s: 75%
- Jack in the Box: 75%
- Wendy’s: 75%
- Chipotle Mexican Grill: 75%
- Hardee’s: 75%
- Domino’s: 74%
- Papa John’s: 74%
- Panda Express: 73%
- Burger King: 72%
- IHOP: 72%
- McDonald’s: 70%
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...