Subway vítězí u spotřebitelů

Franšízová síť s největším počtem poboček na světě (44 tisíc) má v segmentu rychlého občerstvení také nejvíce spokojených zákazníků. Subway zvítězila v pravidelném průzkumu poradenské společnosti Temkin Group mezi 24 retězci rychlého občerstvení, celkově jí patří 2. místo. Studie přitom zkoumala na 350 společností z 20 oborů. Řetězec bageterií získal od svých zákazníků "skóre spokojenosti" 83 %. Jeho prodejní strategií je výroba sendvičů a plněných baget z čerstvých surovin přímo před očima zákazníka.
Celkově fast-foodové společnosti dosáhly spokojenosti u zákazníků ze 76 %. Průměrné hodnocení tohoto segmentu se mezi roky 2017 a 2018 snížilo o 0,4% bodu (ze 76,5 % na 76,1 %). Nejvíce si meziročně polepšila síť mexických specialit Taco Bell, a to o 7% bodů. Oproti předchozím rokům získal lepší skóre i například McDonald’s, KFC či Starbucks. Vítězná společnost Subway se přitom v globálním měřítku potýkala v posledních letech s poklesem prodejů, v domovských Spojených státech musela poprvé ve své historii zavřít více poboček, než otevřela.
Místo Svitu Subway
V Česku se jí však stále daří, a počet franšíz narůstá. Tržby zvýšila loni o celých 11 %. Poslední pobočku otevřela zatím Subway ve Zlíně, samostatně stojící budova v baťovském stylu dříve sloužila jako vrátnice do areálu Svitu. Nového franšízanta hledá americká společnost v Hradci Králové, ale i dalších městech. V ČR je v tuto chvíli otevřena dvacítka restaurací Subway. Licence stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do roka, dostane polovinu investice zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí franšízorovi 8 % z tržeb a 4,5 % platí za marketing.
V průměru 147 tisíc eur musí franšízant investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. Nejčastěji se pobočky Subway objevují v obchodních centrech, na dálničních odpočívadlech, v byznys centrech, nebo na vlakových nádražích. V následujících 5 až 10 letech by se značka měla podle plánů přeměnit v síť s menším počtem franšíz, franšízanti by ale měli získat změnami výhodnější postavení v rámci celého systému. Období transformace pro Subway předznamenaly v polovině loňského roku změny designu poboček i loga. Firma zavádí také objednávkový digitální systém, zkrátit by se tak měla doba čekání na výrobu objednávky.
Hodnocení řetězců rychlého občerstvení z hlediska spokojenosti zákazníků:
- Subway: 83%
- Popeye’s Louisiana Kitchen: 81%
- Panera Bread: 80%
- Little Caesar’s: 80%
- Baskin Robbins: 79%
- Pizza Hut: 79%
- Sonic Drive-In: 79%
- Starbucks: 79%
- Dairy Queen: 79%
- Chick-fil-A: 78%
- KFC: 78%
- Taco Bell: 77%
- Dunkin’ Donuts: 76%
- Arby’s: 75%
- Jack in the Box: 75%
- Wendy’s: 75%
- Chipotle Mexican Grill: 75%
- Hardee’s: 75%
- Domino’s: 74%
- Papa John’s: 74%
- Panda Express: 73%
- Burger King: 72%
- IHOP: 72%
- McDonald’s: 70%
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Zkušenosti Body Express ukazují, že spojení byznysu a zdravého životního stylu může fungovat i v menších městech a v prostorách od 50 m², například v administrativním centru.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Pokud se rozhodnete podnikat na vlastní pěst, máte na výběr ze dvou možností. Můžete otevřít vlastní podnik nebo podnikat formou franchisy. V následujících krocích Vám poradíme, jak založit vlastní firmu.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...