Starbucks: poseďte i bez kávy

Každý host je zákazník / Zaměstnanci tisíců poboček Starbucks dostanou seznam nových nařízení jak se chovat k hostům. Nechybí ani výčet situací, kdy mohou zavolat na pomoc policii, či kdy mohou nevhodně se chovajícího hosta požádat, aby kavárnu opustil.
Čtvrtek
24.05.2018
Franšízová síť Starbucks zavádí novou politiku - po skandálu s vyhozenými hosty bude možné v kavárně pobýt i bez povinné objednávky.
 

Nedávný skandál donutil vedení globální kavárenské franšízové sítě Starbucks ke změně zákaznické politiky - k posezení v kavárnách nyní americká značka zve i bez toho, aby si host musel předem objednat a zaplatit. "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl do nich odepírán přístup," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.

Novinky v interních předpisech společnosti jsou reakcí na událost z minulého měsíce, kdy ve Starbucks ve Philapdelphii personál přivolal policii jen proto, že dvojice černošských mužů použila v kavárně toalety a odmítla si před tím objednat nápoj či některý z pokrmů. Důvod vyvolání potyčky byl posléze vyhodnocen jako rasistický, zaměstnanec dostal výpověď a dvojice mužů odstupné (které prý daruje na charitu). Poslední květnový den se ze stejného důvodu všech 8 tisíc poboček Starbucks po světě uzavře, a jejich personál čeká školení z rasové tolerance tak, aby se podobný skandál již neopakoval.

Přijďte si popovídat, ale podle předpisů a pravidel

Hosté se podle nové politiky mají v kavárnách Starbucks cítit za všech okolností přijemně a mít jistotu, že jsou tam vítaní. Pokud ovšem budou porušovat daná pravidla, mají zaměstnanci Starbucks přímo za úkol zasáhnout - což by podle některých komentářů mohlo ale způsobit další nedorozumění a potíže. Seznam zahrnuje například kouření, pití alkoholu, užívání drog, spánek či nesprávné používání toalet. Naopak nemá být zasahováno v momentech, kdy jsou zákazníci hlasití, sledují nevhodné pořady na osobních přístrojích, či ruší ostatní při použití toalet a hygienického zázemí poboček.

"Každá osoba, která vstupuje do našich prostor, včetně teras, kaváren a toalet, bez ohledu na to, zda uskuteční nákup, se považuje za zákazníka," uvedla společnost minulý týden. Před samotným zásahem či přivoláním policie se mají zaměstnanci vždy poradit s ostatními členy personálu restaurace. I v případě problémů ale má personál k hostům přistupovat s úctou a situaci řešit bez jakýchkoliv urážek či narážek, vždy přitom mají být za svědky další kolegové. Podobný problém přitom před lety řešil i konkurenční řetězec McDonald’s, který poté do svých poboček zavedl turnikety u toalet, které hosty vpustí dovnitř jen za poplatek, jenž je možný posléze zpětně zpeněžit při objednávce na kase.


Nová pravidla / "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl odepírán přístup na toalety," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015