Starbucks: poseďte i bez kávy
Nedávný skandál donutil vedení globální kavárenské franšízové sítě Starbucks ke změně zákaznické politiky - k posezení v kavárnách nyní americká značka zve i bez toho, aby si host musel předem objednat a zaplatit. "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl do nich odepírán přístup," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog.
Novinky v interních předpisech společnosti jsou reakcí na událost z minulého měsíce, kdy ve Starbucks ve Philapdelphii personál přivolal policii jen proto, že dvojice černošských mužů použila v kavárně toalety a odmítla si před tím objednat nápoj či některý z pokrmů. Důvod vyvolání potyčky byl posléze vyhodnocen jako rasistický, zaměstnanec dostal výpověď a dvojice mužů odstupné (které prý daruje na charitu). Poslední květnový den se ze stejného důvodu všech 8 tisíc poboček Starbucks po světě uzavře, a jejich personál čeká školení z rasové tolerance tak, aby se podobný skandál již neopakoval.
Přijďte si popovídat, ale podle předpisů a pravidel
Hosté se podle nové politiky mají v kavárnách Starbucks cítit za všech okolností přijemně a mít jistotu, že jsou tam vítaní. Pokud ovšem budou porušovat daná pravidla, mají zaměstnanci Starbucks přímo za úkol zasáhnout - což by podle některých komentářů mohlo ale způsobit další nedorozumění a potíže. Seznam zahrnuje například kouření, pití alkoholu, užívání drog, spánek či nesprávné používání toalet. Naopak nemá být zasahováno v momentech, kdy jsou zákazníci hlasití, sledují nevhodné pořady na osobních přístrojích, či ruší ostatní při použití toalet a hygienického zázemí poboček.
"Každá osoba, která vstupuje do našich prostor, včetně teras, kaváren a toalet, bez ohledu na to, zda uskuteční nákup, se považuje za zákazníka," uvedla společnost minulý týden. Před samotným zásahem či přivoláním policie se mají zaměstnanci vždy poradit s ostatními členy personálu restaurace. I v případě problémů ale má personál k hostům přistupovat s úctou a situaci řešit bez jakýchkoliv urážek či narážek, vždy přitom mají být za svědky další kolegové. Podobný problém přitom před lety řešil i konkurenční řetězec McDonald’s, který poté do svých poboček zavedl turnikety u toalet, které hosty vpustí dovnitř jen za poplatek, jenž je možný posléze zpětně zpeněžit při objednávce na kase.
Nová pravidla / "Nechceme, aby se kdokoliv v pobočkách Starbucks cítil diskriminovaný či mu byl odepírán přístup na toalety," uvedl generální ředitel Starbucks Howard Schultz s tím, že zároveň ale nehodlá připustit, aby se ze Starbucks staly "veřejné záchodky" či ráj pro bezdomovce a uživatele drog. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Master-franšízanti Andrea Kunešová a její otec Otakar Konečný vedou v Česku síť prémiových švédských krmiv Husse již 15 let. Jaké franšízanty aktuálně hledají?
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...