Restaurační byznys nelze dělat bez lidí
Jak se momentálně konceptu The PUB daří na českém trhu?
Loňský rok hodnotíme vcelku pozitivně. Většina provozoven rostla a až na personální otázky jsme měli dostatek prostoru provoz vylaďovat. Do našeho týmu přišla výrazná posila – nový provozní ředitel pan Milan Tarabík, který stál za rozjezdem Kolkoven. Naše vlajková provozovna na Praze 1 prošla kompletním redesignem a co hlavně – spustili jsme dva nové projekty ve velmi zajímavých lokalitách v Praze 3 a v Praze 4.
Co vás čeká v nejbližší době?
Konkrétně na jaře příštího roku otevřeme novou pobočku na náměstí Winstona Churchilla v budově Churchill II., kterou právě staví Penta. Druhý nový projekt a celkově osmou provozovnu v Praze připravujeme ve spolupráci se Skanska Reality na Pankráci v projektu Parkview. Obě restaurace navážou na velmi dobré výsledky franšízové pobočky v Nových Butovicích v budově Metronom, kde se daří skloubit kvalitní nabídku obědů s atraktivním večerním provozem.
Aktivní jste i v zahraničí. Jak probíhá expanze na mezinárodních trzích?
Letos máme v plánu otevřít první restauraci The PUB mimo Evropu. Máme opravdu velkou radost, že se jsme podepsali franšízu v Asii a sice v Tchaj-peji. Je to velmi příjemné město s pestrým nočním životem a fenomenální poptávkou. Velmi se na otevření těšíme a věříme, že by to mohlo vyvolat další expanzi konceptu nejen v Asii. Teď se ale soustředíme na to, aby premiéra našeho konceptu byla v Asii přijata na výbornou.
O jaké nové oblasti pro vaše pobočky máte v současné době nový zájem – ať už u nás, nebo v cizině?
V České republice si umíme představit ještě tři možná čtyři restaurace, nicméně hlavní náš směr expanze je do velkých světových metropolí, kde je nejen obrovský domácí trh, ale i velký počet turistů. V první řadě plánujeme ve spolupráci s naších partnerem na Tchaj-wanu další rozvoj v Asii, ale rádi bychom se postupně dostali i na další kontinenty. Velký zájem registrujeme například z Jižní Ameriky, kde stabilně roste obliba piva. Nezapomínáme ani na Evropu, kde zvažujeme vstup do Polska a rádi bychom přidali další pobočku v Německu.
Z pohledu franšízanta je investice do franšízy The PUB poměrně finančně náročná. Dá se tedy očekávat, že vaši budoucí partneři budou muset pro její financování využít i cizí kapitál. Jste ochotni jim například pomoci při jednání s bankami? Myslíte si, že toto by měla být jedna z rolí franšízora?
Souhlasím, na druhou stranu franšízanti, které si dnes pro spolupráci vybíráme, mají celkem jasnou představu o tom, jak budou projekt financovat. Důležité je také to, že s financováním projektů našich franšízantů v ČR pomáhá i náš hlavní partner, společnost Plzeňský Prazdroj. Obvykle se tedy jedná o kombinaci vlastních zdrojů, bankovního úvěru nebo leasingu a podpory pivovaru.
Vy osobně jste se zúčastnil zajímavého projektu Utajený šéf. Co Vám tato zkušenost dala? Splnila Vaše očekávání? Jak se na ni s odstupem času díváte?
Velmi mile mě překvapila reakce lidí, kteří pořad viděli a nešetřili chválou nebo obdivem k tomu, že jsme do podobné akce šli. Stále se stává, že přijde zákazník, který se o našem konceptu dozvěděl právě díky tomuto pořadu a v dotazníku spokojenosti, který našim hostům po návštěvě zasíláme, na otázku, jak se o nás dozvěděl odpoví: Pořad Utajený Šéf. I když natáčení bylo velmi náročné, rozhodně nelituji a kdyby taková nabídka přišla znovu, jako že nepřijde, šel bych do toho znovu. Myslím, že formát pořadu je opravdu dobře vymyšlený a dokáže nejen pobavit diváka, ale také odkrýt příběhy, které mohou být do určité míry inspirativní. Vždy jsem si byl vědom toho, že bez lidí dělat restaurační business nelze, a to na všech pozicích. Je dobře si uvědomit, jak moc je provoz restaurace na lidské práci závislý, a to i v našem případě, kdy se sice pár kroků personálu díky výčepům na stolech ušetří, ale díky možnosti přivolat si obsluhu jich naopak přibude. Překvapila mě i síla, jakou televize má, a to v momentě, kdy si lidé, které jsem nikdy neviděl, chtěli udělat společnou fotku nebo chtěli podpis. Takový ohlas jsem opravdu nečekal.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...