Bar bez alkoholu? Je to možné
Navzdory tomuto rozšířenému názoru si Vogan Yates a Oysin Davis letos v květnu otevřeli irském Dublinu restauraci pod názvem Virgin Mary. Toto jméno nezvolili náhodou. Je totiž parafrází na známý alkoholický drink Bloody Mary. Myšlenka pubu, ve kterém mají být prodávány pouze nealkoholické nápoje, vína a koktejly, není nápad, který přišel z ničeho nic. Majitelé dublinské hospody totiž vysledovali trend, kterého si v poslední době všimli.
Uvědomili si totiž, že s tím, jak se mění svět, mění se i chování spotřebitelů. Dnes je moderní žít zdravě a alkohol do tohoto způsobu života příliš nepasuje. Statistiky jim navíc ukázaly, že čtvrtina dospělých v Irsku nepije alkohol a nabídkou sladkých nápojů, které jim nabízí tradiční bary a restaurace, jsou nasyceni. Yates a Davis si tak uvědomili, že pro nový obchodní koncept existuje v Irsku poměrně velký trh se slibným potenciálem.
Nabídka nápojů ve Virgin Mary se zdá být na první pohled naprosto stejná, jako v jakémkoli jiném baru. Všechny koktejly, například způsobem, jakým jsou podávány a také chutí, dokonale napodobují chuť a aroma alkoholu. Právě to bylo cílem Any Walshové, kterou si majitelé najali jako manažerku baru. Chtěla, aby v rámci nabídky vytvořili řadu nealkoholických koktejlů, které jsou stejně vzrušující, chutné a přitažlivé jako jejich alkoholické „protějšky“.
Ačkoli celá řada lidí se i nadále domnívá, že rozhodnutí dvou podnikatelů ze země ginu a whiskey je riskantní a odvážné, reakce zákazníků ukazují, že poptávka po nealku zde existuje. Jen pár minut po otevření praskal bar ve švech a ani po měsíci zájem veřejnosti neochladl. Ukazuje se, že v Irsku je celá řada lidí, kteří nechtějí pít alkohol, ale přesto mají zájem vyrazit do města a pobavit se. Kdo by si myslel, že se majitelé nealko baru ani chvíli nebáli, že je jejich plán nereálný, by se mýlil. Zpočátku se obávali, zda se jim podaří vytvořit nejdůležitější "složku" irské hospody, totiž její. „Naštěstí od prvního dne tu bylo rušno a veselo, stejně jako v každé jiné hospodě. Nikdo by neřekl, že se tu nepodává alkohol, říká manažerka Ana Walsh.
To, zda tento koncept přežije a stane se součástí nového životního stylu, ukáže čas. Majitelé irského nealkoholického pubu jsou opatrní. Říkají, že vědí, že je to jen začátek a že na ně čekají největší výzvy v podnikání. Pokud se však v příštím roce ukáže, že Virgin Mary je udržitelným a ziskovým obchodním konceptem, nebude překvapením, pokud majitelé, stejně jako většina podnikatelů na západě, nabídnou světu franšízové licence.
V České republice jsme zatím o žádném takovém smělém plánu, jako je otevřít si nealkoholickou hospodu, neslyšeli. Nicméně, když se v zemi milovníků whiskey podařilo úspěšně takový podnik rozjet, mohl by to být zajímavý podnikatelský záměr. Pro ty z vás, kterým však více sedí sázka na klasické gastronomické koncepty, na trhu funguje celá řada značek, které nabízí franšízové licence a pomohou vám rozjet vaše podnikání. Vybrat tu pravou si můžete v našem Katalogu franšíz – v oboru gastronomie.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...