Podnikání bez plýtvání
Pro dosažení úspěchu na poli gastronomie je v současné době stále častěji nutné přijít na trh s neotřelým konceptem, který je nejen originální, ale hlavně ekonomicky životaschopný. Jedním z těch, které chtějí proniknout na český trh, je původem lotyšský EasyBeer. Ten se zde chce rozvíjet prostřednictvím franšízových licencí. Aktuálně tak hledá partnera, který by si vzal na starost rozvoj sítě po celém Česku.
Čím se tedy koncept, jehož první pobočka začala fungovat již před několika lety v Rize, od dalších franšíz liší? Ty hlavní rozdíly můžeme najít především v platbách a vyřizování objednávek hostů jednotlivých restaurací. Vše je totiž nastaveno tak, aby co nejvíce procesů probíhalo automaticky. V praxi to tedy funguje tak, že zákazník po vstupu do provozovny dostane speciální předplatitelskou kartu, která obsahuje virtuální peníze. Zákazníci si mohou zakoupit libovolný nápoj po naskenování karty na výdejním automatu, a až později zaplatit na pokladně. To ocení zejména ti, kteří chtějí ochutnat rozličná piva, a na konci večera opustit restauraci a bez problému najít cestu domů.
V EasyBeer totiž zákazník zaplatí za to, co skutečně vypije. V klasických restauracích mají hosté v dnešní době sice možnost vybrat si ze široké nabídky piv, ale vždy si musí objednat minimálně malé pivo a obsluze je jedno, zda mu chutná a vypije ho. Musí ho prostě zaplatit. V EasyBeer mají však zákazníky možnost sami si načepovat a pivo předem ochutnat i v menším množství. To znamená, že si každý může naplnit sklenici pitím, které mu bude skutečně chutnat. A že je z čeho vybírat – v restauraci najdou hosté až 200 druhů piv. Host pak platí až na konci své návštěvy při odchodu z restaurace. Dobrou zprávou pro majitele franšízy Easy Beer je, že praxe ukázala, že takový způsob platby podporuje vyšší útratu. A čím více host utratí, tím větší má restauratér výdělky.
Obchoďáky, letiště i turistické cíle
Díky vysoké automatizaci plateb a objednávek se navíc franšízantovi snižují i náklady spojené s personálem. Tím, že se zákazníci obsluhují sami, není třeba mít na place armádu číšníků a servírek. Vyhne se tak nejen finančním nákladům, ale také hledáním vhodných zaměstnanců, což je v současnosti problém, který řeší podnikatelé snad v každém odvětví. Technologie Easy Beer také umožňuje kontrolovat množství díky čemuž ziskovost zůstává konzistentní. Dávkovače piva jsou napojeny na sudy, které jsou umístěny v chlazené místnosti, díky čemuž má pivo ideální teplotu a skvělou chuť. Systém využívá speciální elektronické omezovače pěny, které regulují pěnu při čepování ze stěny na minimum. V provozech tak nevydrží žádný sud déle než týden a nedochází k žádnému plýtvání. Každý mililitr je tak účtován a uhrazen. I když zákazník ochutná pouze pár mililitrů piva nebo si naplní plný pohár, za všechno platí. Není ale nucen vypít větší množství něčeho, co mu nechutná.
Koncept Easy Beer je navržen tak, aby byl dostupný ve třech možných kombinacích – bar či restaurace v oblíbených turistických destinacích, nebo v nákupním středisku, případně na letišti či na oblíbených místech „domácích“. Celková investice do podnikání pod hlavičkou této franšízové sítě je ovlivněna hned několika faktory, mezi něž patří například náklady na úpravu prostoru nebo výše nájmu. Typická EasyBeer restaurace vyžaduje investici začínající na 150 tisících eur, pokrývá však kromě know-how a školení také zařízení a software potřebný ke správnému fungování veškerých systémů v restauraci. S její návratností pak může franšízant počítat v horizontu 14 až 30 měsíců. S franšízanty poskytovatel licence uzavírá smlouvu na 10 let s možností dalšího prodloužení.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...