Plzeň a Mladá Boleslav na špici
V současné době u nás funguje 42 restaurací tohoto konceptu, z nichž téměř polovinu jich najdeme v regionech. V průběhu letoška by však zastoupení Bageterie Boulevard mimo naše hlavní město mělo dále růst. Vedení sítě má totiž v plánu otevřít minimálně 10 nových poboček v regionech. Drtivou většinu poboček řídí franšízanti, „jen“ 5 jich je provozováno franšízorem, tedy společností Crocodille ČR.
Pro franšízové partnery působící mimo Prahu je jistě dobrou zprávou fakt, že povědomí o této původem ryze české značce v regionech neustále narůstá. Ukazuje to průzkum, který Bageterie Boulevard realizovala. Při něm se zaměřila na ukazatele, jako je spontánní a podpořená znalost značky či loajalita zákazníků měřená pomocí tzv. Net promoter score.
Známost vs. loajalita
Jak se ukázalo, největší spontánní znalost Bageterie Boulevard je v Plzni, kde téměř 19,5 % dotázaných značku zná. „Vysvětlujeme si to zejména tím, že jsou provozovny v rámci Plzně dobře umístěné a také je to město v dobré dojezdové vzdálenosti od Prahy. Stejný vzorec pozorujeme i u restaurací v Hradci Králové nebo Ústí nad Labem, kde je Bageterie Boulevard přímo naproti vlakovému nádraží,“ objasnil Marek Picek, Marketing manager Bageterie Boulevard. Průměrná spontánní znalost za všechny zkoumané regiony je pak 10,6 %, podpořená znalost téměř 80 %.
Pravdou však bohužel je, že vysoká znalost značky automaticky nezajišťuje loajalitu zákazníků. O tom svědčí i informace Bageterie Boulevard. Zatímco v případě znalosti značky byla Plzeň na předních příčkách statistiky, v rámci ukazatele loajality skončila na opačné straně spektra. Podle Picka je to dáno špatnou zákaznickou zkušeností z některých provozoven v této lokalitě, kterou franšízor aktuálně řeší. „Samozřejmě tyto výsledky ovlivní naši strategii pro jednotlivé regiony a provozovny a do budoucna zde máme v plánu zavést i měření krátkodobé NPS,“ dodává. Největší loajálnost zákazníků má Bageterie Boulevard v Mladé Boleslavi (66 %), ale také v Hradci Králové (37 %) nebo Liberci (28 %).
Expanze jako dobrá zpráva
Výsledky regionálního průzkumu ukázaly, že Bageterie je značka tzv. „druhé volby“, což je dáno především situací na tuzemském fastfoodovém trhu, který ovládají tři nadnárodní řetězce. Bageterie je tak pro zákazníky první možnou alternativou k těmto mezinárodním značkám. „Český trh restaurací s rychlým občerstvením je pořád pohlcen zahraničními fastfoodovými giganty. My však už nyní zjišťujeme, že zákazník začíná měnit svůj postoj a hledá cesty kvalitnějšího a často zdravějšího stravování v tomto segmentu,“ říká Marek Picek s tím, že průzkum potvrdil pozitivní vnímání expanze značky do regionů. Také proto bude v průběhu roku hledat další zajímavé lokality pro otevření nových poboček.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Zájemce o franšízové podnikání v gastronomii by nemělo minout spojení značek Bageterie Boulevard a 360Pizza. Letos začali dokonce konkurovat americkým fastfoodům na dálnicích.
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
Síť Bageterie Boulevard se neustále zvětšuje. Nové pobočky najdeme v Praze i v regionech.
Franšíza 360pizza se na našem trhu pomalu rozrůstá. Jaké podmínky musí uchazeči o licenci splnit?
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...