Podpora pro podnikatele na síti
Fungování konceptů Business for Breakfast (BforB) a TAB Board je založeno zejména na pravidelném osobním setkávání jejich členů. To bohužel v dnešní době není možné, a tak vedení nezbývalo nic jiného než na nastalé komplikace zareagovat. Právě v tomto období totiž malí a střední podnikatelé potřebují podporu, rady a inspiraci, ještě více než v dobách klidu.
BforB i TAB Board se tak rozhodly přesunout svou aktivitu do online prostoru a využít k pořádání pravidelnému pořádání klubových setkání a zasedání boardů moderních technologií. „Právě v této chvíli si můžou být BforB členové navzájem oporou a těmi, na které se v byznyse lze spolehnout a obrátit. Být v kontaktu je dnes velmi důležité,“ říká zakladatelka Business for Breakfast Kamila Zárychtová.
Rady a zakázky
Franšízanti BforB a manažeři klubů z nejrůznějších koutů republiky tak pravidelně usedají k počítačům a propojují se se svými členy, aby si vyměnili užitečné rady a tipy, jak se i v době krize rozvíjet. Stále si však předávají i doporučení, kontakty a hlavně zakázky, díky nimž každoročně zvyšují svůj obrat. „Děláme v podstatě pořád to, na co jsme zvyklí, jen forma setkávání se liší. Nasazení našich franšízantů a členů rozhodně neklesá, spíše naopak roste,“ doplňuje Kamila Zárychtová.
Se stejnou motivací, tedy být svým členům aktuálně oporou, se do pořádání zasedání boardů pustila v Česku a na Slovensku franšíza TAB Board. „V dobrých časech je mít okolo sebe tým zkušených kolegů, se kterými se můžeme poradit, důležité. V dobách ekonomické nejistoty není přístup k podpoře, expertíze a kvalitním radám žádný luxus – je to nutnost,“ říká spolumajitel master-franšízové licence TAB Board Šimon Mastný.
Kromě zasedání boardů na síti realizuje TAB Board stejnou cestou také individuální koučinky. Nabízená podpora se nutně neomezuje jen na stávající členy. Pomocnou ruku je tým master-franšízanta a jeho franšízantů připraven podat zdarma i těm, kteří se doposud nestali součástí jeho podnikatelské komunity a potýkají se v současnosti s ekonomickými problémy způsobenými touto nenadálou krizí.
Bezpečnost na prvním místě
Na podnikatele a firmy cílí i franšízová síť Extéria Market, jež se zabývá poskytováním služeb v oblasti zajištění bezpečnosti práce a požární ochrany. Franšízantům tohoto konceptu nahrává, že tuto problematiku musí řešit každá firma, a to i v čase, kdy je v republice vyhlášen nouzový stav. Samozřejmě i způsob fungování této sítě je vládními nařízeními ovlivněn.
„Pobočky jsou v současné době víceméně zavřené, je to samozřejmě na rozhodnutí každého franšízanta, snaží se však fungovat alespoň online, být stávajícím klientům k dispozici, popřípadě oslovovat potenciální klienty telefonicky či mailem,“ říká ředitelka franšízové sítě Extéria Market Lucie Šimíková. Pravdou totiž je, že kontroly a také pracovní úrazy se firmám, které se snaží a mohou dále fungovat, nevyhýbají ani dnes.
Rozvoj pokračuje
Majitelé poboček Extéria Market tak momentálně za zvýšených hygienických podmínek klientům poskytují například školení zaměstnanců i zastupování u případných kontrol, které i v této době chodí, a také řešení úrazů či nemocí z povolání zaměstnanců. Významným tématem, které momentálně franšízanti se svými klienty řeší, je hygiena a její zajištění na pracovištích.
Ani nastalá situace však nezastavuje plány sítě na další expanzi. Jak Lucie Šimíková vysvětluje, s potenciálními zájemci o franšízové licence je připravena jednat. V případě, že se na spolupráci dohodnou, mohou se v této době zaměřit zejména na přípravné práce, jako je hledání vhodných prostor a jejich úpravy a vybavení na klíč.

PŘEČTI ČLÁNKY

Letos v dubnu to budou 3 roky, co se Karel Kotrba rozhodl rozjet vlastní byznys a s franšízou TAB Board pomáhat v rozvoji majitelům malých a středních firem.
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Franšízová síť TAB Board posílila své zastoupení ve středočeském kraji. Franšízanti nyní cílí i na podporu malých podnikatelů.
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízová realitní síť Century 21 má v Česku nového majitele, který chce i nadále franšízu rozšiřovat.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.