Sladké na krizi
Kroky, ke kterým česká vláda v boji proti koronaviru přikročila, snad všechny majitele gastronomických provozů zaskočila. Řada z nich však rychle zareagovala, aby generovali alespoň nějaké tržby, které jim náhle klesly na nulu. Podařilo se to i franšízové síti La Donuteria.
Vedení společnosti zareagovalo velmi rychle a během krátké doby spustilo vlastní řešení pro rozvoz svých sladkých produktů. „Máme radost, že naši zákazníci opět potvrdili, že jsme pro ně Lovebrand a naše donuty zbožňují. Díky nim jsme aktuálně v tržbách na téměř stejných číslech jako před zavřením poboček,“ prozrazuje majitel konceptu Peter Straňák s tím, že dál pokračují práce na expanzi sítě. Stále tak platí, že do 12 měsíců chce La Donuteria mít 50 poboček a stát se tak č. 1 v Evropě.
Rychlá reakce i právní rady
Podle Petra Straňáka krize obecně přeje franšízingu. Během ní někteří zaměstnanci korporací ztratí práci a začnou do budoucna raději přemýšlet o vlastním podnikání jako o možnosti, jak získat nezávislost a stát se svým vlastním šéfem. A to mohou poměrně jednoduše rozjet právě s franšízou. Očekávat lze také změnu v nabídce volných atraktivních prostor pro otevření poboček na rušných ulicích. Právě ty v době před touto krizí nebyly dostupné. „Osobně jsem přesvědčený, že prodej kvalitních donutek představuje vlnu, která je v Evropě ještě na samém začátku. Máme obrovskou výhodu, že ty naše jsou cenově dostupným potěšením, které si lidé budou chtít dopřát sobě i svým blízkým i v horších chvílích,“ doplňuje Peter Straňák.
Aby byl pro franšízanty La Donuteria přechod na rozvážkovou obsluhu co nejhladší, bylo třeba zajistit jednu důležitou věc. Aby franšízanti nemuseli platit poměrně vysoké provize rozvozovým firmám, vytvořilo vedení vlastní online systém k zabezpečení roznášky. Celá marže tak díky tomu zůstává jim. Zároveň vedení sítě snížili franšízový poplatek za roznášku, a to o 50 %. Centrála také pomáhá svým franšízovým partnerům s právním poradenstvím – s analýzou jednotlivých nájemních smluv a s tím, jak vyjednat, ať už přímo nebo za pomoci právníků, dočasné snížení nájemného za pronajaté prostory.
Ve svých aktivitách však značka šla ještě dál. „Spolu s našimi franšízanty aktuálně rozdáváme každý týden v každém městě, ve kterém fungujeme, donutky pracovníkům „v první linii“, tedy zdravotním sestrám, lékařům, policistům, zdravotním pracovníkům a dalším,“ prozrazuje Peter Straňák s tím,že zároveň byla spuštěna kampaň #darujdonutzdravotnikum. Do ní se mohou prostřednictvím příspěvku na transparentní účet zapojit i fanoušci a zákaznici sítě La Donuteria. Vybrané peníze poputují na výrobu donutek, které budou rozdány zdravotníkům.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...