Zájem o franšízy z Česka i zahraničí
Jak se současná situace a opatření přijatá vládou promítla do fungování Papilonie? Jistě, měli jste zavřeno, ale předpokládám, že péče o motýlí dům nebyla přerušena.
Motýlí dům je živoucí ekosystém a ten samozřejmě vyžaduje každodenní péči bez ohledu na uzavření provozu. Co se rutinních každodenních úkonů týče, pro nás se prakticky nic nezměnilo. Motýli dostávali potravu, udržovali jsme stálou teplotu i vzdušnou vlhkost, letovou zónu jsme čistili, zalévali rostliny atp.
Lze již teď odhadovat, jak letošní rok z Vašeho pohledu dopadne?
To je velmi těžká otázka. Do začátku vládních restriktivních opatření jsme pozorovali znatelný meziroční nárůst návštěvnosti. Jak se však situace bude vyvíjet po opětovném otevření, to záleží na mnoha proměnných, jejichž hodnotu nyní neznáme. Každopádně poslední dobou dostáváme mnoho dotazů ohledně termínu otevření. To naznačuje, že zájem o náš produkt by i v této době mohl zůstat na vysoké úrovni.
Českou republiku čeká letos jistě úbytek zahraničních turistů. Je podle Vás možné, aby je nahradili Češi? Jaký je vlastně poměr návštěvníků Vašich motýlích domů?
Ač je Papilonia Praha umístěna v samotném centru města, Češi vždy tvořili minimálně 50 % návštěvníků. Nikdy jsme tedy nebyli atrakcí zaměřenou výhradně na zahraniční turisty. Jestliže lidé budou ochotni věnovat se volnočasovým aktivitám a zafungují plánovaná opatření na oživení tuzemské turistiky, i při absenci zahraniční klientely bude provoz motýlího domu rentabilní.
Potenciálním franšízantům nabízíte know-how na vybudování a provozování motýlích domů. Jak to vypadá se zájmem o licence?
Zájem ze strany investorů předčil naše očekávání. Doslova v horizontu týdnů od zveřejnění naší nabídky se nám podařilo obsadit lokality v ČR, o které jsme měli primární zájem. A nejednalo se o pouhé štěstí – vždyť o město Brno projevilo zájem pět vážných zájemců, ohledně Lipna nás kontaktovali minimálně tři.
Jak je to s další expanzí v rámci Česka? Kdy zahájí provoz brněnský motýlí dům? Jsou nějaká další místa, která se do budoucna rýsují?
Sami provozujeme dva motýlí domy, a sice v Karlových Varech a v Praze. Franšízanti již nyní staví motýlí domy Papilonia v Brně a na Lipně, přičemž provoz by měli zahájit letos v červenci, resp. v srpnu. Domníváme se, že prostor i tržní kapacita v České republice umožňuje ještě jednu realizaci. Avšak jen v případě, že investor najde atraktivní místo v dostatečné vzdálenosti od již obsazených lokalit.
Evidujete zájem o licence i ze zahraničí?
Ano, oslovují nás i investoři ze zahraničí. Před koronavirovou krizí byla velice blízko výstavba motýlích domů Papilonia v Abu Dhabí a v Německu. Tato jednání byla již ve finální fázi příprav vč. vybraných nemovitostí pro výstavbu. Zájem projevili i investoři z Chorvatska, Rakouska, Polska či ze Slovenska. Bohužel, pandemie koronaviru prozatím naši expanzi do zahraničí zastavila. Pevně však věříme, že jakmile restriktivní opatření ve světě pominou, prokáže unikátní koncept motýlích domů Papilonia opět svou atraktivitu pro případné zájemce o spolupráci.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...