Léto s novou pobočkou
Současná situace, ve které se aktuálně nachází celá česká ekonomika, mírně zpomalila rozšiřování franšízového konceptu Smajlík na našem trhu. Ačkoli již majitelé této značky speciálního bezlepkového pekařství vedli jednání s několika zájemci o jeho licence, na čas je přerušili. „Nechceme potenciální partnery tlačit do franšízy v této nejisté době. Proto jsme se rozhodli už letos v létě otevřít sami další provozovnu. To, kde ji zákazníci najdou, zatím neprozradíme,“ říká spolumajitelka konceptu Ivana Vaníčková s tím, že i přesto jsou otevřeni jednání o nových místech a příležitostech pro franšízanty.
Dobrou zprávou pro případné zájemce o pořízení licence Smajlík je fakt, že krize způsobená omezeními kvůli boji s koronavirem, se tržeb všech čtyř poboček, které na trhu fungují, dotkla minimálně. A to zejména díky povaze produktů, které svým zákazníkům tato pekařství nabízí. Samozřejmě, jak centrála, tak i franšízanti, museli zavést nutná opatření a pozorovali také změnu v četnosti nákupů. Nicméně, současně s tím však stoupla hodnota průměrného nákupu, který zákazníci v pekařství pořídí.
Prostor pro zapojení
To vše tedy nahrává k tomu, aby se stávající počet obchodů i nadále rozrůstal. Franšíza pekařství Smajlík se vzhledem ke svému poměrně úzkému zaměření, co se zákazníků týká, hodí téměř výhradně do krajských měst, která jsou logickými centry jednotlivých regionů. Právě tam je totiž počet potenciálních zákazníků nejvyšší. Momentálně u nás najdeme dvě pekařství Smajlík v Brně, které provozuje sama centrála firmy, a po jedné v Ostravě a Praze. V hlavním městě funguje pobočka ve formátu shop in shop.
Investice do otevření jedné pobočky Speciálního pekařství Smajlík se pohybuje okolo 200 tisíc korun s tím, že tato částka zahrnuje přeměnu prostoru dle designu sítě a také vybavení. Franšízový poplatek je nulový, a to po dobu minimálně 10 let. To sebou nese i dohodu vytvářet tzv. chráněná pracovní místa pro pracovníky zdravotně znevýhodněné nebo s handicapem. Společně s franšízantem pak centrála vybírá to správné místo pro otevření pobočky, a to tak, aby nebylo ovlivněno vlastní sítí ani konkurencí.
Krajská města jako cíl / Vzhledem ke specifickému zaměření na zákazníky, je vhodné, aby byly pobočky otevírány v místech, kde se dá předpokládat dostatek lidí, kteří mají speciální požadavky na jídlo. Většinu zákazníků tvoří stálá klientela, která si je ochotna svůj krámek najít. přečíst články
Sedm poboček za čtyři roky
/27.10.2025
Tomáš Větvička vyměnil cukrářskou dílnu za podnikání pod hlavičkou sítě Traficon. Jak zvládl přechod do nového oboru a co ho na práci nejvíc naplňuje?
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Nejčtenější
Rozvoz pizzy v regionech
/15.12.2025
Síť Vosíme.cz se úspěšně rozšiřuje i mimo velká města. Nové pobočky otevírá ve spolupráci s franšízanty. Těm nabízí i pomoc s financováním.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
McDonald’s stále rozšiřuje síť restaurací. V lednu otevřela dveře zákazníkům nová pobočka v pražském Karlíně. Jak těžké je stát se franšízantem této značky?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!