Výhoda globální sítě se ukazuje v krizi

České specifikum / Zatímco ve všech dalších zemích, ve kterých švédský výrobce suchých a mokrých krmiv pro domácí zvířata prostřednictvím franšízantů prodává svoje produkty, se partneři soustředí na online prodej a rozvážku objednávek, u nás otevírají i showroomy, kde se zákazníci mohou seznámit s celou nabídkou značky.
Pátek
29.05.2020
Franšízanti a distributoři značky Husse měli v poslední době hodně práce. Češi totiž nakupovali zásoby jídla nejen pro sebe, ale i pro své mazlíčky.
 

Švédský výrobce krmiva pro domácí zvířata u nás jako franšízový koncept působí již 10 let. Jeho franšízanti mají tu výhodu, že produkty značky Husse nejsou dostupné v tradiční prodejní síti, tedy ani v maloobchodních prodejnách a velkoobchodech. Zákazník je tak může zakoupit pouze od místního distributora – franšízanta, který má exkluzivní právo prodávat krmivo a kosmetiku této značky na předem sjednaném území. To však po franšízových partnerech a distributorech žádá, aby byli dostatečně zásobeni. A právě to se v době krize vyplácí.

Fakt, že značka Husse a její franšízanti působí po celém světě, například v jihovýchodní Asii v Japonsku, na Tchaj-wanu i v Hong Kongu, znamenal pro celou síť určitou výhodu. Centrály z ostatních zemí totiž již na přelomu února a března obdržely od místních poboček signály o problémech souvisejících s šířením koronaviru. Dostala se tak k nim informace, že poptávka po produktech Husse roste a bylo tak třeba připravit se na to a zvýšit zásoby. Realita pak na sebe nenechala dlouho čekat. Ruku v ruce s tím, jak se omezoval provoz obchodů a lidé začali nakupovat do zásob, zvýšila se i poptávka po krmení. Právě v tento moment se tak projevila síla globální sítě.

Možnosti spolupráce

A kdo se může stát její součástí? Zájemci o licenci by měli být především komunikativní, aby si co nejsnáze našli cestu k zákazníkům a jejich čtyřnohým mazlíčkům. Samozřejmostí by pak měla být silná motivace rozjet vlastní byznys a naplno se mu věnovat. Podle master-franšízantky konceptu pro Českou republiku Andrey Vláčilové, která na trh přišla s otevíráním showroomů Husse, se v praxi se osvědčilo, když franšízant showroom provozuje sám, nebo ve spolupráci s rodinou. Zaměstnávat další lidi se z dlouholetých zkušeností nevyplatí.

Investice do franšízové licence pro určitou oblast stojí 40 až 120 tisíce korun v závislosti na její velikosti. Pro vybudování showroomu je pak třeba mít připravených dalších 50 až 100 tisíc korun. Franšízanti Husse dostávají od centrály startovací balíček, který obsahuje všechny marketingové materiály, potřebné pro zahájení podnikání, včetně některých standardních produktů Husse. Sami si musí zajistit alespoň malý suchý skladovací prostor o výměře asi 15 m2 (např. garáž), počítač s přístupem na internet, mobilní telefon a auto k rozvozu krmiva.


Úspěch na mezinárodním poli / Loni v létě se více než 95 tisíc chovatelů z celého světa do Vídně, aby zde v rámci soutěže „Značka roku 2019-20“ pořádané Světovým brandingovým fórem vybralo nejlepší značku výrobků pro zvířata. V kategorii „Prémiová krmiva pro psy a kočky“ zvítězila právě značka Husse.