Franšízanti profitují i z e-shopu
Švédský výrobce krmiv pro domácí zvířata Husse působí na českém trhu prostřednictvím master-franšízové licence od roku 2010. V současné době u nás má 35 aktivních franšízových partnerů. Stále zde však existuje prostor pro další zájemce o samostatné podnikání pod touto zavedenou značkou. „Výraznou expanzi pro letošní rok neplánujeme, spíše je naším cílem celou síť stabilizovat. Uplynulé dva roky pro nás, stejně jako asi pro většinu podnikatelů, byly opravdu náročné, což nás bohužel donutilo ukončit i několik partnerství s franšízanty, kteří v tomto nelehkém období své podnikání rozjížděli,“ prozrazuje master-franšízantka Husse pro Českou republiku Andrea Kunešová.
Novým zájemcům o franšízové licence jsou v Husse i v současnosti otevření. Důležité pro konečný výběr franšízantů je zejména to, aby opravdu věděli, do čeho jdou, jaká na ně čeká práce, co všechno k ní patří, a byli na to připraveni. V případě Husse se totiž jedná o přímý prodej zákazníkům, důležité tak je umět je kontaktovat, zboží jim nabídnout a budovat si s nimi dlouhodobé vztahy. Někteří z franšízových partnerů se rozhodli otevřít vlastní showroom produktů, které značka majitelům domácích mazlíčků nabízí. Česká centrála tento krok podporuje, i když se jedná o něco, co je pro tuzemský trh specifické. V dalších zemích, kde značka Husse působí, se prodejci soustředí zejména na přímý prodej a následný rozvoz objednávek.
Zákazníkům na očích
„Strategie otevírání showroomů se našim franšízantům osvědčila. Faktem totiž je, že český zákazník, než nakoupí, musí vidět, co kupuje. Proto franšízovým partnerům otevření showroomu doporučujeme, ale nenařizujeme. Zrychluje se však díky němu i návratnost investice,“ říká Andrea Kunešová s tím, že důležitá pro otevření pobočky je lokalita, s jejímž výběrem jako master-franšízantka svým partnerům pomáhá. Showroom by se měl nacházet na nějakém frekventovaném místě a mělo by se u něj dát pohodlně zaparkovat. „Nenajdete nás v obchodních centrech. Vzhledem k tomu, že franšízanti jsou zároveň i prodejci a nemají zaměstnance, bylo by pro ně velmi obtížné splnit podmínky, které mají nákupní centra nastavené, jako např. striktní otevírací doba 7 dní v týdnu od 9:00 do 21:00,“ vysvětluje Andrea Kunešová.
Investice do franšízové licence, která na zájemce o podnikání pod hlavičkou Husse čeká, se pohybuje od 40 až do 120 tisíc Kč v závislosti na velikosti území, pro které platí. Pro vybudování showroomu je pak třeba mít připravených dalších 50 až 100 tisíc Kč. Franšízanti Husse dostávají od centrály startovací balíček, který obsahuje všechny marketingové materiály potřebné pro zahájení podnikání, včetně některých standardních produktů Husse. Sami si musí zajistit alespoň malý suchý skladovací prostor o výměře asi 15 m2, počítač s přístupem na internet, mobilní telefon a auto k rozvozu krmiva.
V současné době kromě stabilizace sítě pracuje vedení franšízor i na inovacích. Ve finální fázi příprav je nový e-shop, který by měl zvednout prodeje zejména franšízantům. Objednávky došle prostřednictvím internetového obchodu budou totiž rozděleni mezi ně, a to podle oblasti, ve které oni působí a ze které objednávka přišla. E-shop tak pro ně nebude konkurencí, která by je připravila o některé zákazníky, naopak jim může přivést nové. Na inovace nezapomíná ani švédský výrobce a poskytovatel master-franšízových licencí, nedávno totiž představil novou řadu za studena lisovaných granulí pro psy.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
Franšízanti a distributoři značky Husse měli v poslední době hodně práce. Češi totiž nakupovali zásoby jídla nejen pro sebe, ale i pro své mazlíčky.
Franšízantům prodejní sítě krmiv pro domácí zvířata Husse se daří české zákazníky oslovovat díky showroomům. Nikde jinde na světě je nenajdou.
Švédská značka Husse je evropským lídrem v prodeji krmiva pro domácí zvířata. I letos se probojovala mezi nejlepší franšízy světa.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám. Koncept nám představila jednatelka společnosti Marta Nosková.
Skupina Partners vykázala skvělé výsledky za první pololetí 2024. Jaké jsou příčiny tohoto úspěchu?
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem