Investice se vyplatila / „Broker Consulting pravidelně investuje do IT infrastruktury a sjednávání smluv bezpapírově a pomocí elektrických podpisů jsme používali již před krizí. Koronakrize je pak pomohla urychleně zavést i u obchodních partnerů, kteří je měli v plánu na pozdější dobu. To výrazně usnadnilo komunikaci s klienty,“ říká pražský franšízant OK Pointu na Žižkově Michal Koubek.
Středa
01.07.2020
Franšízanti OK Pointu měli během koronakrize spoustu práce. Zásadní bylo přeorientovat se na nový systém komunikace s klienty, aby jim zvládli pomoci i v době omezeného pohybu.
 

Otázky ohledně úvěrů, odkladů splátek, refinancování a konsolidace půjček, právě tím se nejčastěji zabývali, a i nadále zabývají ředitelé a ředitelky franšízového konceptu OK Point. Během epidemie koronaviru se ze dne na den změnil žebříček hodnot pro mnoho Čechů. V první vlně ustoupily materiální potřeby obavám o zdraví sebe i svých blízkých. Pokud bylo vše po zdravotní stránce v pořádku, začala většina lidí hned poté řešit finanční a existenční problémy. A dá se předpokládat, že i do budoucna budou služby finančních poradců v tomto ohledu stále vyhledávanější. Dopady krize se totiž mnohde ještě neprojevily naplno.

Samozřejmě, i podnikání franšízantů OK Point bylo vládními opatřeními výrazně ovlivněno. Ve velké většině případů museli omezit na pobočkách provoz a hledat nové způsoby, jak pomáhat svým klientům právě v této nelehké době. Stejně jako řada dalších se i oni přesunuli do online prostředí. „Najednou jsme zjistili, kolik klientů jsme schopni denně „vidět“, i když neopustili dvé domovy. To, že jsme se s nimi spojili, bylo jednoznačně dobrým rozhodnutím. Klienti si v době nejistoty, která vládla, chtěli o svých finančních a realitních záležitostech promluvit s odborníky, chtěli si zkontrolovat, zda mají vše správně nastavené. Hodně z nich ocenilo i jen to, že nás zajímá, jak nelehkou situaci zvládají,“ říká Lukáš Kubík, franšízant OK Pointů v Ostravě a Olomouci.

Výhoda spolupráce v síti

Jednotliví franšízanti a franšízantky v době omezeních ocenili to, že jsou součástí stabilního a profesionálního franšízového konceptu a mohou tak těžit ze zkušeností lidí z centrály i celé sítě Broker Consulting i ze zkušeností kolegů franšízantů. „Okamžitě jsme si sdíleli zkušenosti, vzájemně se inspirovali, pomáhali si. Na každotýdenních poradách v rámci ředitelství i vedení společnosti, které jsme realizovali pomocí aplikací jako ZOOM, Jitsi atd., jsme si předávali informace, co kdo a jak řeší. Dávali jsme si tipy, jak fungovat na home office, jak z domova obsloužit klienty, jak zaškolovat nováčky a juniory, jak vést porady týmů atd. Za období krize jsme nakonec měli o zhruba 40 procent lepší výsledky než v loňském roce, kdy z dnešního pohledu vládla pohoda,“ prozrazuje ředitel OK Pointu Praha 3 – Žižkov a regionální ředitel senior Broker Consulting Michal Koubek s tím, že ti z poradců, kteří se věnují i prodeji realit, byli schopni realizovat pro zájemce prohlídku vybrané nemovitosti právě pomocí moderních aplikací. Prodávající tak ocenili, že na OK Pointu dokážou fungovat i v době, kdy byl omezen volný pohyb a prohlídky nemovitostí nebyly možné.

Důkazem toho, že i skrze online komunikaci franšízanti dokázali svým klientům opravdu pomoci, je třeba příklad, kdy hned v prvním týdnu byl tým Lukáše Kubíka schopen na dálku klientce snížit splátky asi o 7 000 korun měsíčně. Nastavil tvorbu rezervy a zabezpečení příjmu celé rodiny. A to vše distančně přes půl republiky. A podobné případy řeší i nadále a pro stále větší počet klientů. „Momentálně máme více klientů než před vypuknutím pandemie. Proto se také nově díváme po pracovním trhu a hledáme třeba pro olomouckou pobočku nové kolegy,“ doplňuje Kubík, který pod hlavičkou OK Pointu podniká již 2 roky.

Do „předkoronavirového“ provozu se již vrátila i pobočka Michala Koubka. Klienti tak mohou za svým finančním či realitním konzultantem přijít již osobně, nicméně i nadále je jim k dispozici možnost řešit své záležitosti na dálku. Podle Koubka je zkušenost předešlých měsíců natolik dobrá, že v případě, že přijde avizovaná druhá vlna Covid-19 a vláda opět přikročí k nejrůznějším opatřením, jsou na ni v OK Pointech připraveni.

Koronakrize byla velkým testem pro náš koncept a jednoznačně jsme v něm obstáli. Během celé doby jsme fungovali tak, abychom byli k dispozici našim klientům při řešení jejich finančních záležitostí, a věřím, že jsme náš úkol splnili na více než 100 %. Klienti totiž kromě zdraví měli největší obavy právě z dopadu omezení a opatření na jejich rodinné a podnikatelské finance. Už v prvním týdnu jsme najeli na on-line komunikaci s klienty, aktivně jsme zjišťovali, jak na tom jsou a co potřebují řešit. Tolik k fungování během nelehké doby. Poptávky po vlastní franšíze přicházely a stále přicházejí. Očekáváme, že zájem neustane i během léta, koncept OK POINTu dává nyní ještě větší smysl mnoha potenciálním uchazečům napříč jednotlivými obory," dodává Radim Štantejský, projektový manažer konceptu OK Point a ředitele pobočky Praha Brumlovka.


Jistota do byznysu / „Otevření pobočky OK POINT bylo v podstatě vyústění všech mých zkušeností, a hlavně touhy se dále realizovat. Franšízový model mi dává potřebnou podnikatelskou jistotu. Nezávislé finance a reality spolu pod jednou střechou jsou něco, co má pro mě obrovskou budoucnost. Také proto jsem rozšířil své působení na dvě pobočky,“ vysvětluje majitel olomoucké a ostravské pobočky OK Point Lukáš Kubík.

Populární na fóru

Z mateřské do čela franšízy

Myslím si, že když člověk jde tvrdě za tím co chce jednou dělat, tak má před sebou dobrou budoucnost. Přijde mi docela fajn pro lidi bez inspirace, kteří se...

1 komentář(e)
posledni 15.12.2017
Manors group

Cha, ano, úroky byly divné a následně to vedlo k tomu, že už nejsou ani na trhu. :)

3 komentář(e)
posledni 26.01.2015
Finanční injekce

Jsem zvědav, co vznikne po volbách, chudáci živnostníci se tady nemůžou na nikoho spolehnout

2 komentář(e)
posledni 18.09.2013
Finanční injekce

Je dobré, že se alespoň banky snaží podnikatelům pomáhat, protože od státu takové možnosti čekat nemůžeme.

2 komentář(e)
posledni 18.09.2013
Spolupráce v partners market

zdravim, mate nekdo nejake zkusenosti s partners marketem? dekuji

1 komentář(e)
posledni 25.10.2012
Manors group

Dobrý den, pokud máte jakékoli otázky, prosím pošlete nám mail do redakce a my ho předáme nebo pokud ovládáte angličtinu, ruštinu nebo ukrajinštinu přímo do...

3 komentář(e)
posledni 25.10.2012
Manors group

Hezký den máte někdo bližší info k Manors group??? Nějak se mi nepozdávají jejich úroky na webu??? Díky za odpovědi

3 komentář(e)
posledni 24.10.2012
UniCredit Bank slaví jubileum

Ten koncept je opravdu výhodný, ale jenom pro banku. 90% všech franšízantů unicreditu prodělává - banka neschvaluje úvěry. Franšízant nemá žádné pravomoce a...

1 komentář(e)
posledni 09.10.2012