Investice se vyplatila / „Broker Consulting pravidelně investuje do IT infrastruktury a sjednávání smluv bezpapírově a pomocí elektrických podpisů jsme používali již před krizí. Koronakrize je pak pomohla urychleně zavést i u obchodních partnerů, kteří je měli v plánu na pozdější dobu. To výrazně usnadnilo komunikaci s klienty,“ říká pražský franšízant OK Pointu na Žižkově Michal Koubek.
Středa
01.07.2020
Franšízanti OK Pointu měli během koronakrize spoustu práce. Zásadní bylo přeorientovat se na nový systém komunikace s klienty, aby jim zvládli pomoci i v době omezeného pohybu.
 

Otázky ohledně úvěrů, odkladů splátek, refinancování a konsolidace půjček, právě tím se nejčastěji zabývali, a i nadále zabývají ředitelé a ředitelky franšízového konceptu OK Point. Během epidemie koronaviru se ze dne na den změnil žebříček hodnot pro mnoho Čechů. V první vlně ustoupily materiální potřeby obavám o zdraví sebe i svých blízkých. Pokud bylo vše po zdravotní stránce v pořádku, začala většina lidí hned poté řešit finanční a existenční problémy. A dá se předpokládat, že i do budoucna budou služby finančních poradců v tomto ohledu stále vyhledávanější. Dopady krize se totiž mnohde ještě neprojevily naplno.

Samozřejmě, i podnikání franšízantů OK Point bylo vládními opatřeními výrazně ovlivněno. Ve velké většině případů museli omezit na pobočkách provoz a hledat nové způsoby, jak pomáhat svým klientům právě v této nelehké době. Stejně jako řada dalších se i oni přesunuli do online prostředí. „Najednou jsme zjistili, kolik klientů jsme schopni denně „vidět“, i když neopustili dvé domovy. To, že jsme se s nimi spojili, bylo jednoznačně dobrým rozhodnutím. Klienti si v době nejistoty, která vládla, chtěli o svých finančních a realitních záležitostech promluvit s odborníky, chtěli si zkontrolovat, zda mají vše správně nastavené. Hodně z nich ocenilo i jen to, že nás zajímá, jak nelehkou situaci zvládají,“ říká Lukáš Kubík, franšízant OK Pointů v Ostravě a Olomouci.

Výhoda spolupráce v síti

Jednotliví franšízanti a franšízantky v době omezeních ocenili to, že jsou součástí stabilního a profesionálního franšízového konceptu a mohou tak těžit ze zkušeností lidí z centrály i celé sítě Broker Consulting i ze zkušeností kolegů franšízantů. „Okamžitě jsme si sdíleli zkušenosti, vzájemně se inspirovali, pomáhali si. Na každotýdenních poradách v rámci ředitelství i vedení společnosti, které jsme realizovali pomocí aplikací jako ZOOM, Jitsi atd., jsme si předávali informace, co kdo a jak řeší. Dávali jsme si tipy, jak fungovat na home office, jak z domova obsloužit klienty, jak zaškolovat nováčky a juniory, jak vést porady týmů atd. Za období krize jsme nakonec měli o zhruba 40 procent lepší výsledky než v loňském roce, kdy z dnešního pohledu vládla pohoda,“ prozrazuje ředitel OK Pointu Praha 3 – Žižkov a regionální ředitel senior Broker Consulting Michal Koubek s tím, že ti z poradců, kteří se věnují i prodeji realit, byli schopni realizovat pro zájemce prohlídku vybrané nemovitosti právě pomocí moderních aplikací. Prodávající tak ocenili, že na OK Pointu dokážou fungovat i v době, kdy byl omezen volný pohyb a prohlídky nemovitostí nebyly možné.

Důkazem toho, že i skrze online komunikaci franšízanti dokázali svým klientům opravdu pomoci, je třeba příklad, kdy hned v prvním týdnu byl tým Lukáše Kubíka schopen na dálku klientce snížit splátky asi o 7 000 korun měsíčně. Nastavil tvorbu rezervy a zabezpečení příjmu celé rodiny. A to vše distančně přes půl republiky. A podobné případy řeší i nadále a pro stále větší počet klientů. „Momentálně máme více klientů než před vypuknutím pandemie. Proto se také nově díváme po pracovním trhu a hledáme třeba pro olomouckou pobočku nové kolegy,“ doplňuje Kubík, který pod hlavičkou OK Pointu podniká již 2 roky.

Do „předkoronavirového“ provozu se již vrátila i pobočka Michala Koubka. Klienti tak mohou za svým finančním či realitním konzultantem přijít již osobně, nicméně i nadále je jim k dispozici možnost řešit své záležitosti na dálku. Podle Koubka je zkušenost předešlých měsíců natolik dobrá, že v případě, že přijde avizovaná druhá vlna Covid-19 a vláda opět přikročí k nejrůznějším opatřením, jsou na ni v OK Pointech připraveni.

Koronakrize byla velkým testem pro náš koncept a jednoznačně jsme v něm obstáli. Během celé doby jsme fungovali tak, abychom byli k dispozici našim klientům při řešení jejich finančních záležitostí, a věřím, že jsme náš úkol splnili na více než 100 %. Klienti totiž kromě zdraví měli největší obavy právě z dopadu omezení a opatření na jejich rodinné a podnikatelské finance. Už v prvním týdnu jsme najeli na on-line komunikaci s klienty, aktivně jsme zjišťovali, jak na tom jsou a co potřebují řešit. Tolik k fungování během nelehké doby. Poptávky po vlastní franšíze přicházely a stále přicházejí. Očekáváme, že zájem neustane i během léta, koncept OK POINTu dává nyní ještě větší smysl mnoha potenciálním uchazečům napříč jednotlivými obory," dodává Radim Štantejský, projektový manažer konceptu OK Point a ředitele pobočky Praha Brumlovka.


Jistota do byznysu / „Otevření pobočky OK POINT bylo v podstatě vyústění všech mých zkušeností, a hlavně touhy se dále realizovat. Franšízový model mi dává potřebnou podnikatelskou jistotu. Nezávislé finance a reality spolu pod jednou střechou jsou něco, co má pro mě obrovskou budoucnost. Také proto jsem rozšířil své působení na dvě pobočky,“ vysvětluje majitel olomoucké a ostravské pobočky OK Point Lukáš Kubík.