30 let na trhu
V příštím roce oslaví značka Yves Rocher na českém trhu 30 let působení. Jaké byly, jak se koncept vyvíjel?
Značka si za 30 let na českém trhu vybudovala silnou základnu našich věrných zákaznic a zákazníků. Každým rokem jsme rostli, největší nárůst nově vzniklých obchodů jsme zaznamenali v posledních 5 letech. Za tuto dobu se v našich obchodech vystřídalo několik typů nábytku a došlo ke změnám, vedoucím k poskytování ještě většího servisu a lepší zákaznické zkušenosti. Posledním počinem bylo například zavedení diagnostiky pleti, která je pro naše zákaznice poskytována zcela zdarma.
První polovina letošního roku byla velmi silně poznamenaná situací spojenou s onemocněním COVID-19. Jak toto období překonali franšízanti Yves Rocher?
Po celou dobu „covidové“ krize jsme s našimi franšízovými partnery udržovali pravidelné týdenní online meetingy, tak aby měli všechny informace vždy včas a z první ruky. To bylo prvním předpokladem k překonání krize, kdy naši franšízanti využili státní podpory částečné nezaměstnanosti, tak i kompenzace nájemného. Navíc jsme každému franšízantovi finančně přispěli, aby jim jejich cash flow umožnilo dobrý start po znovuotevření obchodů.
Bylo třeba nastavit nějaký „krizový scénář“ fungování vašich poboček?
Jistě. Velice jsme dbali na to, abychom měli připravené všechny hygienické pomůcky jak pro naše zaměstnance, tak i zákazníky. Stejně tak jsme striktně nastavili HR pravidla. Na druhou stranu jsme upravili náš marketingový plán, který hrál pro dobrý start významnou roli.
Jak se síti Yves Rocher daří na českém a slovenském trhu růst? Je zde stále prostor pro nové pobočky?
Český trh se jeví jako saturovaný, přeci jenom zde máme 76 provozoven. Takže se bavíme o jednotkách nově vzniklých prodejen v následujících letech. Na slovenském a stejně tak na maďarském trhu, za který jsme odpovědní od loňského roku, ještě potenciál pro otevírání je. Ve všech zemích ale stále pokračuje převod již otevřených prodejen, které jsou dnes vedeny jako firemní, do franšízy, tak jak se tomu například stalo nyní v srpnu v Auparku Bratislava.
Jak pokračuje rekonstrukce stávajících poboček? Již byla dokončena, nebo se i na tom projevil vliv koronavirové krize?
Náš plán refitů a remodelingů byl samozřejmě upraven, nicméně platí, že se chystáme vyměnit ve všech našich prodejnách stávající světla za LED technologie, abychom ještě více podpořili naše ekologické zaměření.
Jaké jsou plány Yves Rocher pro zbytek letošního roku?
Dokončujeme některé projekty, například click and collect. A rádi bychom byli v plné síle připraveni na vánoční nápor, proto pokračujeme v zavádění mobilních pokladen na našich prodejnách.

PŘEČTI ČLÁNKY

Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.