Byznys na vesnici funguje

Předem jasné území / Strategie SMO (střídání menších obcí) tedy funguje tak, že franšízant má domluvených 10 až 15 obcí ve svém okolí, které střídá, pravidelně je navštěvuje a občas zavítá na malou obecní akci. Prodejní teritoria schvalujeme a kontrolujeme, aby si franšízy nezasahovaly navzájem do teritorií.
Středa
26.08.2020
Franšíza Tak trochu jiná točená se s novou strategií zaměřuje na objíždění se zmrzlinovými stánky menších obcí. Franšízanti díky tomu dosahují zajímavých tržeb.
 

V řadě franšízových konceptů se občas stane, že franšízanti přijdou s nápadem, který je pak dále implementován do celé sítě. Tak tomu bylo i v případě úpravy strategie značky Tak trochu jiná točená. „Během koronavirové krize jsme zaškolovali nové majitele franšízy, kteří měli v plánu provozovat stánek v Ostravě. Po zaškolení si to však ještě chtěli vyzkoušet ve své domovské vesnici a sklidili obrovský úspěch, zkusili pak ještě okolní vesnice a tržby předčily i naše očekávání. Po nějaké době se dostali do původně plánované Ostravy, vydrželi tam chvíli a jeli zpátky do vesnic, kde provozují již celou sezónu,“ vysvětluje Ondřej Fréhar, majitel franšízy Tak trochu jiná točená.

Na základě této zkušenosti přemýšlelo vedení celé sítě nad dalšími faktory, které úspěch „cestujících“ stánků ovlivňují, a ukázalo se, že „putovní“ provoz zmrzlinových stánků na vesnicích má mnoho výhod. Starostové obcí jsou totiž většinou ochotní a lze jednodušeji domlouvat místa, s jedním člověkem tak jde vyřešit téměř vše. Díky pojízdnosti stánku lze vesnice pohodlně střídat každý den, lidem zůstane zmrzlina vzácná a poptávka je stále vysoká. Na vesnicích se nachází navíc i cílová skupina, kterou jsou rodiny s dětmi a lidé, jimž je bližší život v přírodě a mají rádi ovoce. 

Spokojený zákazník jako nejlepší reklama

„Tím nejsilnějším faktorem, který odlišuje velká města od vesnic nebo malých měst, je však šíření informací. Než si ve městě, kde nás ještě neznají, udělá nový stánek jméno a rozšíří povědomí o tom, že je k dispozici něco nového a dobrého, trvá to nebo je to velmi drahé. V obcích často ještě stále funguje rozhlas, který je možné využít a také zde velmi dobře funguje jeden z nejlepších a nejlevnějších marketingových efektů – word of mouth, tedy ústní šíření reklamy mezi zákazníky,“ říká Fréhar s tím, že v případě velkých měst je dnes již poměrně problém získat atraktivní místo. Jsou totiž již často obsazena. „Ve střídání menších obcí proto vidíme obrovský potenciál. Jsou zde nižší náklady, vyšší tržby a jsme blíže našim zákazníkům,“ dodává.

Strategii SMO (střídání menších obcí) vyzkoušeli i další provozovatelé zmrzlinových stánků Tak trochu jiná točená a dosáhli stejných výsledků jako ostravští franšízanti. Proto se vedení rozhodlo tuto strategii implementovat i do fungování poboček provozovaných centrálou. „Někteří zákazníci s úsměvem dodávají, že v tomto ohledu nahrazujeme Family Frost, dnes tedy již Family Market, který dříve velmi úspěšně vesnice objížděl,“ poznamenává Fréhar.

Ani s ohledem na to však vedení tohoto ryze českého franšízového konceptu neplánuje měnit sortiment, například směrem k mraženým potravinám, ty si totiž lidé nakoupí při velkých nákupech v nedalekých větších městech. Stále tak bude v nabídce výhradně točená zmrzlina plná ovoce s možností více jak 50 kombinací chutí. Každý franšízant si pak může zvolit přímo na míru doplňkový sortiment.


Ten pravý pro franšízu / „V partnerech chceme vidět především podnikatelského ducha, kterého ne každý má. Důležité je také umět překonávat možné obtíže zejména při vyjednávání o místech a při práci s lidmi,“ popisuje ideálního franšízanta Ondřej Fréhar, majitel franšízy Tak trochu jiná točená.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015