Byznys na vesnici funguje
V řadě franšízových konceptů se občas stane, že franšízanti přijdou s nápadem, který je pak dále implementován do celé sítě. Tak tomu bylo i v případě úpravy strategie značky Tak trochu jiná točená. „Během koronavirové krize jsme zaškolovali nové majitele franšízy, kteří měli v plánu provozovat stánek v Ostravě. Po zaškolení si to však ještě chtěli vyzkoušet ve své domovské vesnici a sklidili obrovský úspěch, zkusili pak ještě okolní vesnice a tržby předčily i naše očekávání. Po nějaké době se dostali do původně plánované Ostravy, vydrželi tam chvíli a jeli zpátky do vesnic, kde provozují již celou sezónu,“ vysvětluje Ondřej Fréhar, majitel franšízy Tak trochu jiná točená.
Na základě této zkušenosti přemýšlelo vedení celé sítě nad dalšími faktory, které úspěch „cestujících“ stánků ovlivňují, a ukázalo se, že „putovní“ provoz zmrzlinových stánků na vesnicích má mnoho výhod. Starostové obcí jsou totiž většinou ochotní a lze jednodušeji domlouvat místa, s jedním člověkem tak jde vyřešit téměř vše. Díky pojízdnosti stánku lze vesnice pohodlně střídat každý den, lidem zůstane zmrzlina vzácná a poptávka je stále vysoká. Na vesnicích se nachází navíc i cílová skupina, kterou jsou rodiny s dětmi a lidé, jimž je bližší život v přírodě a mají rádi ovoce.
Spokojený zákazník jako nejlepší reklama
„Tím nejsilnějším faktorem, který odlišuje velká města od vesnic nebo malých měst, je však šíření informací. Než si ve městě, kde nás ještě neznají, udělá nový stánek jméno a rozšíří povědomí o tom, že je k dispozici něco nového a dobrého, trvá to nebo je to velmi drahé. V obcích často ještě stále funguje rozhlas, který je možné využít a také zde velmi dobře funguje jeden z nejlepších a nejlevnějších marketingových efektů – word of mouth, tedy ústní šíření reklamy mezi zákazníky,“ říká Fréhar s tím, že v případě velkých měst je dnes již poměrně problém získat atraktivní místo. Jsou totiž již často obsazena. „Ve střídání menších obcí proto vidíme obrovský potenciál. Jsou zde nižší náklady, vyšší tržby a jsme blíže našim zákazníkům,“ dodává.
Strategii SMO (střídání menších obcí) vyzkoušeli i další provozovatelé zmrzlinových stánků Tak trochu jiná točená a dosáhli stejných výsledků jako ostravští franšízanti. Proto se vedení rozhodlo tuto strategii implementovat i do fungování poboček provozovaných centrálou. „Někteří zákazníci s úsměvem dodávají, že v tomto ohledu nahrazujeme Family Frost, dnes tedy již Family Market, který dříve velmi úspěšně vesnice objížděl,“ poznamenává Fréhar.
Ani s ohledem na to však vedení tohoto ryze českého franšízového konceptu neplánuje měnit sortiment, například směrem k mraženým potravinám, ty si totiž lidé nakoupí při velkých nákupech v nedalekých větších městech. Stále tak bude v nabídce výhradně točená zmrzlina plná ovoce s možností více jak 50 kombinací chutí. Každý franšízant si pak může zvolit přímo na míru doplňkový sortiment.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
Franšíza Tak trochu jiná točená založila svůj byznys na zmrzlině, kterou si zákazník přizpůsobí podle chuti. Kromě dobrého nápadu jim k úspěšné sezóně pomohlo i dlouhé léto.
Plány pro rok 2023 má franšíza Tak trochu jiná točená jasné. Chce otevřít nové prodejní místa i obohatit nabídku franšízantů.
Pozice franšízové sítě Tak trochu jiná točená posiluje. Podařilo se jí dosáhnout milníku 10 poboček na trhu.
Franšíza Tak trochu jiná točená dosahuje každoročně vyššího obratu než v roce předchozím. Daří se to i letos. Velký podíl na tom mají jeho franšízanti.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...