V každém hlavním městě Evropy

Sladký zisk / Franšízanti La Douteria se mohou podle Petra Straňáka těšit na zajímavé zisky, které se v případě poboček v menších městech pohybují obvykle mezi 75 až 130 tisíci Kč měsíčně, ve větších městech pak i v rozmezí 130 až 260 tisíc Kč. Díky tomu se mohou dočkat poměrně rychlého návratu počáteční investice, která se pohybuje v rozmezí od 500 do 900 tisíc Kč.
pondělí
26.10.2020
„Slovenský trh již máme zcela pokrytý. V Česku, Maďarsku a Polsku prostor pro nové franšízanty stále je,“ říká majitel konceptu La Donuteria Peter Straňák.
 

Jak se konceptu La Donuteria momentálně daří?
Myslím si, že v rámci aktuálních možností a situace v gastronomii, se našemu konceptu daří velmi dobře. Celkově evidujeme jako síť letos nárůst tržeb o 300 % v porovnání s rokem minulým, a to i přes situaci, kterou přinesla pandemie COVID-19. Daří se nám i v zahraničí. Otevřeli jsme pobočku v Dánsku, kde zákazníci na naše donuty stojí i 30minutové fronty. Před otevřením máme pobočky v Mnichově, Stockholmu, Lisabonu, Vídni a Budapešti. Jsme velmi blízko podpisu smluv v Kanadě, Bahrajnu nebo v Dubaji. Samozřejmě, i naše pobočky pocítili dopad pandemie a řady opatření, například ve výpadku zahraničních turistů mezi zákazníky.

Vede se vám v plánovaném rozšiřování sítě poboček, jak na českém, tak i slovenském trhu?
Na Slovensku již máme licence vyprodané a všech 25 měst, které jsme označili jako ty s velkým potenciálem, je už obsazených. V Česku je situace jiná, zda je pro franšízanty stále k dispozici zhruba polovina vytipovaných míst.

Jak to vypadá se vstupem do Maďarska a Polska? Je v současné době vůbec možné najít franšízové partnery takhle „na dálku“?
V Maďarsku už finalizujeme design pobočky v Budapešti a další 2 města máme v přípravě. V Polsku máme podepsané licence pro 2 velká města. Aktuálně jsme otevřeni dalším zájemcům o franšízovou spolupráci v těchto zemích.

Letos na jaře jste mi prozradil, že zákazníci La Donuteria značku v době krize způsobené vládními opatřeními podrželi, že je pro ně Lovebrand. Čím si to vysvětlujete?
Těší nás, že přízeň zákazníků stále tvá. Že si stále rádi přijdou pro svůj oblíbený donut a kávu, i když si ji vezmou s sebou, tedy bez sezení v pobočce a rizika případné možné nákazy. Vidím za tím kombinaci více faktorů – od našeho speciálního receptu na donutky, přes aktivní komunikaci na sociálních sítích, neustálé přicházení s novinkami a inovacemi apod.

Jak velký dopad měla a asi i stále má situace spojená s pandemií na byznys vašich franšízantů?
Již jsme zmínili například výpadek tržeb kvůli slabému turismu, zde nám pomohla naše strategie otevírat pobočky tam, kde je diverzifikovaný mix zákazníků. Snažíme se situaci řešit velmi aktivně a stále hledat nová řešení, přizpůsobovat se změnám a situaci na trhu.

Jaké lokality z hlediska dalšího rozvoje Vás momentálně nejvíce zajímají?
Zajímají nás dvě hlavní oblasti. Tou první je dokončit naší expanzi v regionu střední a výhodní Evropy, hledáme tedy nové franšízanty pro města v Česku, Maďarsku a Polsku. Tou druhou pak je splnění našeho cíle mít do konce příštího roku pobočku v každém evropském hlavním městě. Těší nás, že je z ohledu potenciálních franšízantů o náš koncept zájem. Pro mnohé je vlastnit svojí moderní stylovou cukrárnu/kavárnu splněným snem a vítanou změnou korporátního stylu života.


Hlavní města s donuty / „Do konce příštího roku chceme mít v každém evropském hlavním městě alespoň jednu pobočku. Momentálně pracujeme na otevření našich cukráren ve Stockholmu, Lisabonu, Vídni a Budapešti,“ prozrazuje Peter Straňák, majitel konceptu La Donuteria.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015