Nové pobočky v Čechách i na Moravě

Rostoucí síť / V současné době je v Česku v provozu celkem 40 poboček OK Pointů. Loni zahájilo fungování 6 z nich, Boskovicích, Havířově, Jičíně, Plzni, Pardubicích a Frýdku-Místku.
pondělí
01.03.2021
„OK Pointy vyšly z krize bez úhony. Lidé potřebují řešit finanční, bankovní i realitní záležitosti pořád,“ říká Jan Lener, ředitel marketingu a komunikace Broker Consulting.
 

Situace spojená s pandemií COVID-19 ovlivňuje fungování řady firem a podnikatelů. Jaký vliv má na síť OK Point?
Koronavirová situace zaskočila naši síť v podstatě jen v prvních dvou týdnech. Všichni konzultanti a franšízanti se naštěstí velmi rychle zadaptovali a komunikaci se svými klienty částečně přesunuli do online prostředí. Díky možnosti online podpisů, distančního sjednávání smluv a samozřejmě i vedení schůzek a porad online mohli být klientům stále nablízku. Zákazníci preferující osobní schůzku měli nadále možnost navštívit pobočky OK Pointů osobně za dodržení všech hygienických podmínek. Aby v této složité době byli naši konzultanti schopni efektivně pomoci klientům, kontaktovali téměř každého z nich telefonicky a zjišťovali, jaký finanční dopad na ně má nastalá situace. Celkově tak OK Pointy vyšly z koronavirové krize bez úhony. Lidé totiž potřebují řešit finanční, bankovní i realitní záležitosti pořád, ať je krize, nebo není. O tom svědčí i vysoký zájem klientů, kteří se na pobočky OK Pointů pravidelně obracejí od počátku pandemie až dosud.

Vám se i loni dařilo koncept rozšiřovat o nové pobočky. Kolik jich bylo a kde je mohou klienti najít?
V loňském roce se i přes složitou pandemickou situaci podařilo otevřít 6 poboček OK POINT, konkrétně v Boskovicích, Havířově, Jičíně, Plzni, Pardubicích a Frýdku Místku. V současné době máme v provozu 40 poboček. Celému projektu pobočkové sítě OK Pointů se daří, stávající pobočky významně rostou z hlediska produkce smluv i počtu klientů, o které se starají. Popularitu zákazníků si provozovatelé poboček získávají nejen svou profesionalitou a individuálním přístupem, ale i šíří nabízených služeb, včetně bankomatů a vkladomatů.

Jaké jsou plány ohledně expanze v roce 2021? Je zde stále prostor pro nové franšízanty?
Během letoška plánujeme otevřít několik dalších poboček napříč republikou. Momentálně vedeme četná jednání s budoucími franšízanty, kteří si ve svém regionu hodlají otevřít pobočku. Jak už jsem řekl, pohybujeme se v oborech, které jsou žádané v jakékoli době. Koncept OK Pointů je inspirován západním modelem poskytování služeb z několika oblastí na jednom místě. Klienti přirozeně vyhledávají cesty, které jim ulehčí život. V případě OK Pointů tak nemusí obíhat jednotlivé finanční instituce nebo realitky. Nemusí tentýž požadavek vysvětlovat několika lidem, ale vše řeší s jedním konzultantem, který je jim vždy k dispozici, zná jejich finanční možnosti a ušetří jim tak hodně času. Z pohledu franšízanta je tento model atraktivní také proto, že dokonale kombinuje obory financí a realit, což v Česku zatím není tolik běžné. 

Jaké vlastnosti u svých budoucích partnerů hledáte?
Žádosti o franšízu OK Point k nám často přicházejí ze strany vedoucích pracovníků, kteří se po dlouhých letech v manažerských pozicích chtějí pustit do vlastního podnikání. Aby nemuseli začínat úplně od nuly, volí franšízový koncept, díky němuž získávají podporu silné značky a současně dostatečnou svobodu ve vlastním podnikání. A právě bývalí zaměstnanci mají pro franšízing skvělé zkušenostní i charakterové předpoklady – umí vést tým a zároveň jsou zvyklí respektovat pravidla. Stejně tak se na franšízing hodí zkušení podnikatelé uvažující o změně oboru. Jejich devizou je vybudované podnikatelské renomé v dané lokalitě a také síť klientů. Základním předpokladem pro to stát se franšízantem je mít dokončené alespoň středoškolské vzdělání, být bezúhonný a disponovat dostatečným vstupním kapitálem. Vzdělání v ekonomickém oboru je výhodou, ale rozhodně není podmínkou, vše potřebné se totiž franšízanti naučí díky našemu pokročilému systému vzdělávání.

Důležitým bodem ve franšízingu je také školení budoucích franšízantů. Jak dlouho trvá to u OK Point a co vše se během něj franšízanti dozvědí?
Pro každého franšízanta, jeho zaměstnance nebo spolupracovníka OK Pointu máme připravenou sérii seminářů vícestupňového vzdělávání. Jednotlivé stupně jsou zaměřené na prohlubování odborných znalostí, pilování obchodních dovedností a přípravu na získání povinné certifikační zkoušky. Velký důraz klademe i na trénink praktických dovedností, kde se účastníci například učí, jak správně komunikovat s klienty, aby jim byli oporou v jakékoli finanční situaci. Hlavním pilířem vzdělávání je cyklus nazvaný Finanční abeceda, která je zaměřena na znalosti jednotlivých produktových řad, jako jsou bankovní produkty, investice, životní a neživotní pojištění či realitní služby. Součástí Finanční abecedy je také praktická výuka pomocí naší původní hry Peníze navíc a samozřejmě i nácvik obchodních schůzek. Po absolvování celého vzdělávacího systému se franšízanti věnují samovzdělávání a navštěvují pravidelná školení k novým produktům či novinkám na trhu.


Lidský potenciál / „Bývalí zaměstnanci mají pro franšízing skvělé zkušenostní i charakterové předpoklady – umí vést tým a zároveň jsou zvyklí respektovat pravidla,“ říká Jan Lener, ředitel odboru marketingu a komunikace Broker Consulting.