Pizza Hut budoucnosti
Před více než 60 lety si bratři Frank a Dan Carneyovi půjčili 600 dolarů od své matky a rozhodli se změnit způsob, jakým svět vnímá a konzumuje pizzu. V roce 1958 otevřeli svou první pobočku ve Wichitě v Kansasu, který nazvali Pizza Hut. Důvod výběru jména je prozaický – na cedulce, kterou si koupili pro označení svého nového místa podnikání, bylo místo pouze pro 8 písmen. Ze skromných začátků se Pizza Hut rozrostla a stala se jednou z nejznámějších restaurací a druhou největší sítí pizzerií na světě, hned za Dominos. Značka má v současnosti 17 369 restaurací ve 110 zemích, zhruba asi 99 % z nich provozují franšízanti.
V loňském roce dosáhla síť Pizza Hut 5letého minima tržeb a v letech 2019 až 2020 ztratila 7 % zisku. Zdá se, že v roce 2021 se společnost dostala zpět do sedla, když během prvního čtvrtletí meziročně zvýšila zisk o 8 %. Ukázalo se, že jde o nejlepší čtvrtletní výsledek společnosti za posledních deset let. Někteří komentátoři spekulovali o tom, že to souvisí s redesignem a jejich spoluprací s výrobcem „Beyond Meat“, díky níž mohli zákazníkům nabídnout vegetariánskou řadu s příchutí masa.
Během roku 2020 došlo také k uzavření více jak tisíce poboček této značky na celosvětovém trhu. Důvodem, jak by se dalo čekat, však nebyl COVID, ale snaha restrukturalizovat provoz sítě a více se zaměřit na rozvoj jídla místo na provozování klasických restaurací. „COVID urychlil přechod a zavírání restaurací založených na neformálním stravování. Máme před sebou více práce a očekáváme, že to bude mít dopad na růst počtu našich poboček v letošním roce,“ uvedl během hovoru s investory na konci roku 2020 Christ Turner, finanční ředitel společnosti Yum!Brands, jejíž je Pizza Hut součástí.
Sleva za rychlost
Růst prostřednictvím franšízových licencí má značka Pizza Hut ambici i na českém trhu, kde momentálně funguje 17 poboček. Cílem značky je mít zastoupení v každém městě s více jak 50 tisíci obyvateli. Zájemcům o licenci nabízí franšízor 3 typy provozoven – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pro pobočku zaměřenou na rozvoz je zapotřebí minimálně 80 metrů čtverečních, pro otevření restaurace typu Fast Casual je zapotřebí minimálně 150 metrů čtverečních a venkovní posezení, lépe však 200 metrů čtverečních.
Investice do otevření pobočky přijde franšízanta na 200 až 250 tisíc eur. Pro franšízanty, kteří by otevřeli pobočky ještě do konce letošního roku má poskytovatel připravenu motivační program, díky němuž mohou získat zpět až 70 000 EUR za pobočku. Provozovny Pizza Hut se hodí na nejrůznější místa. Úspěšně mohou podle poskytovatele licence fungovat jak v centrech měst, tak i v nákupních centrech, na nádražích či letištích.

Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...