Ženy úspěšně budují byznys i v krizi

Jasné podmínky
Jasné podmínky / Do Ocenění Českých Podnikatelek se může zapojit česká občanka a stoprocentní majitelka firmy, která podniká více jak 4 roky a má roční obrat vyšší než 10 milionů Kč. Musí také vést podvojné účetnictví.
Pátek
03.12.2021
Soutěž Ocenění Českých Podnikatelek zná své letošní vítězky. Uspěly ženy z oblasti výroby, obchodu i zdravotnictví.
 

Do letošního 14. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek se přihlásil rekordní počet podnikatelek. Podmínky vstupu do soutěže splnilo 25 760 kandidátek, z nichž bylo na základě ratingu vybráno 2 456 semifinalistek. Do finále se dostalo 112 žen.  Podnikatelky si i letos rozdělily ceny podle velikosti jejich firem. Rozdáno bylo také šest zvláštních ocenění.

Patronkou letošního ročníku byla Kateřina Kadlecová, spolumajitelka české rodinné společnosti USSPA, která zná nejlépe recept na úspěšný byznys: „Podnikat znamená vzít zodpovědnost za svůj život plně do vlastních rukou. Je to o odvaze a také vytrvalosti, což nejvíce prověří doba, jako je ta současná. Ocenit ty ženy, které svou roli zvládají v mimořádně náročné době, je proto obzvláště důležité. Jejich příběh je pak povzbuzením a motivací pro ostatní.“

Oceněné vítězky

První cenu v kategorii Malá společnost získala Monika Brunettová a její společnost Frit, která uvádí na český trh ekologicky čisté nátěrové hmoty na dřevo značky PNZ. Na druhé příčce se umístila Radomíra Štěpánová se svou Alergonet Group zabývající se diagnostikou a léčbou alergických a imunopatologických stavů, diagnostikou a léčbou plicních onemocnění. Třetí příčka patří Blance Korejsové, majitelce společnosti Pasáž Korejsová, která v Karlových Varech provozuje samoobslužné papírnictví, které je jedním z největších papírnictví v Česku.

V kategorii Středně velká společnost se na první příčce umístila Eva Hronová, majitelka rodinné firmy Revatech zaměřující se na dodávky elektromateriálu pro montážní firmy. Za ní skončila na druhém místě Ilona Kejlíčková, majitelka Soukromé kliniky LOGO. Třetí místo patří Věře Babišové a její společnosti A-GIGA, která poskytuje služby oblasti outsourcingu zákaznických procesů a péče o zákazníka. Vítězkou kategorie Velká společnost se stala Jarmila Rappersberger, jejíž společnost Rappa. Druhé místo mezi velkými firmami patří Evě Dokoupilové, majitelce zdravotnické společnosti Medical Plus. Třetí příčku obsadila Zdeňka Heyn Edlová, majitelka společnosti Lubricant.

Mezi letošními finalistkami byla, stejně jako v minulých ročnících, mnoho majitelek rodinných firem. Loni tvořily ve finále tři čtvrtiny firem, letos je rodinných podniků mezi finalistkami 37. „Dlouhodobé statistiky ukazují, že je několik často se opakujících důvodů, proč ženy začínají podnikat. Mezi nejčastější z nich patří převzetí firmy, která by jinak zanikla, převzetí rodinného podniku, fakt, že se vypracovaly, nebo se naopak dostaly do tíživé situace a podnikání pro ně byla jediná cesta "ven". Společné je jim usilovné nutkání tvořit vlastní projekty a pocit, že podnikání je skvělá možnost, jak se realizovat třeba i na mateřské dovolené,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka OCP.

Zvláštní ceny pro podnikatelky

Jak již bylo řečeno, podnikatelky si letos odnesly i několik zvláštních ocenění. Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka patří Martině Pospíšilové, majitelce společnosti Multiboard. Cenu odpovědného podnikání pod patronací Vodafone Czech Republic získala Andrea Bednářová, majitelka společnosti Envirocont. Cena pro výrobní podnik v rukách české ženy pod patronací Atelier-S putuje Olze Černé, majitelce společnosti Esito CZ.

Cena za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna patří Radce Hynkové, majitelce společnosti Agrovápno. Dana Dvořáková se svou společností MM publishing získala Cenu za digitální transformaci udělovanou pod patronací společnosti Microsoft a Daquas, Cenu za výjimečný růst pak Vladimíra Štěpánová se svou společností NewWaterMeaning, která se zaměřuje na výrobu a distribuci zdravotnických a dezinfekčních prostředků.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017