Ocenění českých podnikatelek zná vítězky

Pečlivý předvýběr / Do OCP se podnikatelky hlásily na doporučení odborného garanta CRIF (Czech Credit Bureau), který firmy vybíral na základě analýzy. V té se mimo jiné zohledňují i výsledky účetních závěrek za roky 2020 až 2021.
Pátek
25.11.2022
Finalistky 15. ročníku dosáhly v roce 2021 obratu 2,9 miliardy Kč a zaměstnávaly téměř 2400 lidí. Ocenění získala i franšízantka McDonald´s.
 

V roce 2022 bylo z 25 133 firem ve 100% vlastnictví ženy do soutěže nominováno 2394 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky. Do finále15. ročníku OCP se pak dostalo 112 žen, kterým se i v nelehké době daří rozvíjet své firmy. Tradičně si úspěšné podnikatelky rozdělily ceny v kategoriích podle velikosti firmy. Rozdána byla také zvláštní ocenění pod patronací partnerů projektu. Záštitu letošnímu ročníku udělilo stejně jako v předchozích letech Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Patronkou byla Romana Ljubasová, majitelka a jednatelka společnosti Inca Collagen.

České podnikatelky podle organizátorů soutěže i v krizových letech 2020 až 2022 potvrdily svou sílu, pracovitost, schopnost inovovat a nevzdávat se. „Každý obor je jiný, ale všechny mají jedno společné, a to jsou inovace. Firmy nejvíce řeší úspory v oblasti energetiky a činí s tím spojené kroky. Tradičním aspektem žen je podpora různorodých sociálních aktivit ve svých regionech,“ popisuje zakladatelka OCP a Podnikatelské platformy Helas Helena Kohoutová.

Podle člena představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau Pavla Fingera ženy vlastní spíše menší firmy, a to jak z hlediska obratu, tak i počtu zaměstnanců. Mnohé z nich působí na trhu delší dobu. „Dokládají tak, že se měnícím se ekonomickým podmínkám dokázaly zdárně přizpůsobit nejen v minulosti, ale i umí se vypořádat i se současnou krizí. Důležité je mít vizi dalšího rozvoje firmy, která je sice náročná, ale zároveň i naplnitelná,“ domnívá se Finger.

Zkušenosti jako základ úspěchu

Loni bylo nejvíc semifinalistek ze skupiny žen, které začaly podnikat mezi 31 a 40 rokem života. To znamená, že nejprve sbíraly cenné zkušenosti, které pak využily pro rozjezd vlastního byznysu. „Letos je více než třetina semifinalistek ve věku od 41 do 50 let, za touto skupinou se umístily ženy ve věku 51 až 60 let. Pětinu tvořily ženy starší 60 let. Mladší ženy podnikají v menší míře, což souvisí s výchovou dětí, která spočívá stále ještě převážně na jejich bedrech,“ upozorňuje Pavel Finger.

Největší podíl semifinalistek tvoří firmy založené v letech 2012 až 2015, tudíž ty, které na trhu působí do 10 let. Výrazný podíl však mají rovněž i firmy fungující více než 20 let. „Semifinalistky vlastní nejen malé firmy, pětina z nich má do tří zaměstnanců, ale také větší podniky, protože téměř pětina z nich zaměstnává 41 a více lidí. Nejvíce semifinalistek podniká v Praze, a to 40 procent. Další v pořadí regionů s nejvyšším počtem semifinalistek je Jihomoravský kraj, který se podílí 14 procenty,“ doplňuje zástupce CRIF – Czech Credit Bureau.

Vítězky z nejrůznějších oborů

Vítězkou kategorie Malá společnost se stala Jaroslava Smutná, majitelka společnosti JVS SERVICE, která nabízí širokou škálu čistících a úklidových služeb. Za ní se umístila Pavlína Torhanovou a její poradenskou společností 201 consulting specializující se na zpracování potřebné dokumentace spojené s podáním žádostí o dotaci ze strukturálních fondů EU. Třetí příčka patří Heleně Matějkové, zakladatelce a majitelce společnosti Jannai orientující se na prodej dárků kvalitních značek.

V kategorii Střední společnost si první cenu online převzala Martina Kyselková, majitelka firmy Kv.Řezáč zabývající se výrobou sítí a provaznických produktů. Druhé místo patří Janě Márové, majitelce vzdělávací společnosti Profima Effective. Třetí příčku obsadila Jana Nováková se svou stavební společností Trustav. Prvenství v kategorii Velká společnost získala Romana Assadová, majitelka a zakladatelka přepravní společnosti ASS Truck, druhá příčka náleží franšízantce McDonald´s Kamile Kleiblové, která v současné době provozuje 9 restaurací této značky a zaměstnává přibližně 750 lidí na plný i částečný úvazek. V prvním kvartále roku 2023 by ráda počet navýšila na “kulatých“ 10 provozoven. Třetí místo obsadila Ilona Klímová, majitelka společnosti Aspius, která se specializuje na vlastní výrobu, dovoz i prodej masa.

Cena ČSOB – Výjimečná podnikatelka letos patří Terézii Svátové, majitelce české rodinné společnosti Terezia Company, která se zabývá vývojem, výrobou a distribucí vlastních doplňků stravy ze zdraví prospěšných hub a rostlin, zdravotnických prostředků, kosmetiky a kořenících směsí VEGI. Cenu za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna získala majitelka potravinářské firmy IDC-Food Hana Reuterová. Cenu za digitální transformaci udělovanou pod patronací společností Microsoft a Dataclue, si odnesla majitelka účetní kanceláře Kateřina Audyová. Pod patronací společnosti Dermacol & Leonardo da Vinci Academy byla udělena Cena za výjimečný růst, její majitelkou se stala Jana Chladová se svou společností Kolorky.cz. Cena odpovědného podnikání pod patronací HealthyLongevity.clinic pak patří Martině Jiřičkové Žočkové, majitelce projekční společnosti Atira CZ, držitelkou Ceny pro výrobní podnik v rukách české ženy pod patronací IN-EKO Team se stala Romana Bartschová, majitelka společnosti Naturprodukt CZ, která se soustředí na výrobu doplňků stravy s bylinným základem. 

Mediálním partnerem Ocenění Českých Podnikatelek je i portál Franchising.cz.


Zakladatelka OCP - Helena Kohoutová / „Ocenění českých podnikatelek funguje již patnáct let, mezi jeho patronky patřily uznávané a výjimečné až ikonické ženy, připomíná zakladatelka projektu – např. Eva Jiřičná, Eliška Hašková Coolidge, Barbora Tachecí nebo Libuše Šmuclerová."

Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017