Školení připraví franšízanty na budoucnost
V loňském roce pobočková síť OK Pointů rostla. Plánujete v nejbližší době otevírání nových poboček?
Určitě ano, nové pobočky už máme téměř nachystané. V polovině února otevřeme pobočku v Brně, zkraje března pak v Prostějově a na počátku dubna vznikne nová pobočka na Praze 1. Zároveň nám intenzivně pokračují přípravné fáze výstavby několika dalších OK Pointů. Budování nových poboček se samozřejmě budeme věnovat v průběhu celého letošního roku.
Jak těžké je podle vás v současné době najít na trhu kvalitní franšízové partnery?
Naše zkušenost je taková, že kvalitních zájemců je v Česku stále mnoho. Potenciální franšízoví partneři se nám průběžně hlásí po celý rok. Zájemci často pocházejí i z jiných oblastí než přímo z financí či realit, což platí zejména o oborech zasažených pandemií. O franšízu OK Point jeví stále velmi silný zájem i zaměstnanci z velkých korporací a finančních institucí, stejně jako podnikatelé z realitního oboru. Leckdy u nás dochází i k tomu, že někteří franšízanti zapojí do chodu své pobočky i své blízké, se kterými vybudují skvěle fungující rodinný podnik. Z toho máme obrovskou radost.
Jaké hlavní vlastnosti a zkušenosti u budoucích majitelů poboček OK Point hledáte?
Podle naší dosavadní zkušenosti se ve franšíze nejlépe daří pracovitým lidem, kteří rádi něco budují a také se rádi učí nové věci. Úspěšným majitelem pobočky OK Point se stali například bývalí finanční konzultanti, kteří se chtěli profesně posunout dále, ale i podnikaví manažeři z korporací, kteří ve své nové roli naplno využívají své schopnosti vést tým a mít za něj zodpovědnost. V řadách našich franšízantů jsou také bývalí sportovci zvyklí na určitou disciplínu, která jim pomáhá dosahovat vytyčených cílů. A jak dokládá příběh jednoho z našich nejmladších franšízantů, pobočku OK Point může úspěšně vést i cílevědomý absolvent vysoké školy, který si s sebou přináší obrovskou dávku energie a nadšení a zároveň u nás touží rozvíjet své dovednosti a zkušenosti. Budoucí majitel OK Pointu musí mít minimálně středoškolské vzdělání – ekonomické zaměření bude samozřejmě výhoda, ale rozhodně to není podmínka. Co vnímám jako velkou výhodu, je to, že franšízant u nás může začít i bez předchozí zkušenosti v oborech financí a realit. Bude totiž mít k dispozici odborníky z našeho oddělení pro vzdělávání, kteří ho vše potřebné naučí.
Důležitou součástí každého zahájení franšízové spolupráce je školení. Jak dlouhou dobu se zaškoluje franšízant OK Point a co všechno se během této doby naučí?
Náš interní vzdělávací systém franšízantům a konzultantům dokonale usnadňuje přerod v profesionály ve financích a realitách. Nejvíc si na něm pochvalují, jak rychle, a často i dost zábavnou formou, získají kvalitní odborné vzdělání. Konkrétně se jedná o semináře vícestupňového vzdělávání, které u nás absolvuje každý franšízant, jeho zaměstnanec anebo spolupracovník. Vše pro ně připravují kolegové z už zmíněného vzdělávacího oddělení. Franšízant může se základním školením začít už během výstavby své pobočky, kterou pro něj realizuje náš tým z oddělení výstavby OK Pointů. Semináře pomohou franšízantům získat odborné znalosti a obchodní dovednosti, které pak budou moci využívat v každodenním styku s klienty. Díky seminářům budou také skvěle připravení na získání certifikačních zkoušek u České národní banky. Vedle teoretického vzdělání pomáháme franšízantům i v praxi, a to pomocí individuálního tréninku praktických dovedností. Ten už probíhá přímo na OK Pointu daného franšízanta, stejně jako následné zapracování jeho samotného i jeho zaměstnanců a spolupracovníků. S tím jim pomůže náš tým interních lektorů. Počáteční intenzivní zaškolení kombinované s praxí trvá obvykle tři měsíce, poté následuje dlouhodobé zapracování a doplňující vzdělávání, které probíhá průběžně. Každá z poboček by měla vytvářet roční obrat kolem 10 milionů korun a náš propracovaný vzdělávací systém ke splnění toho cíle hodně přispívá. Obor finančního a realitního zprostředkování vyžaduje celoživotní vzdělávání, které je podle mého názoru podstatné i z hlediska budování důvěry u klientů.
Jaké jsou plány ohledně expanze projektu OK Point pro rok 2022?
V letošním roce se chystáme výrazně posílit naši expanzi do dalších lokalit. Vedle počtu poboček máme v plánu rozšířit i škálu služeb, které budou klientům na OK Pointech nově k dispozici. Odstartovali jsme například spolupráci s logistickou firmou Zásilkovna. Na vybraných 14 pobočkách OK Point si teď klienti mohou nejen vyřídit finanční a realitní záležitosti, ale nově také zaslat nebo si vyzvednout svoji zásilku přes Zásilkovnu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Finančně poradenská společnost Broker Consulting hlásí od počátku letošního roku už tři nové OK POINTy.
Filip Korčák je již rok úspěšným majitelem pobočky OK POINT v Boskovicích. Její otevření považuje za nejlepší rozhodnutí ve své kariéře.
„Původně jsme předpokládali, že budeme mít na trhu přibližně 70 poboček. Nyní víme, že jich bude mnohem víc," prozrazuje Radim Štantejský, manažer projektu OK POINT.
Do konce roku plánuje společnost Broker Consulting mít v provozu 50 poboček konceptu OK Point. Příležitost mají jak stávající, tak noví franšízanti.
Lucie Langerová se rozhodla otevřít svůj OK Point v Jablonci nad Nisou letos v únoru. Prozradila, co stálo za jejím rozhodnutím a co radí ženám zvažujícím podnikání.
Nejčtenější

Obliba kvalitních a regionálních potravin mezi českými zákazníky stále stoupá. Neváhají si za ně připlatit.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
„Uchazeči o naši franšízu nemusí mít zkušenosti z oboru logistiky. Naším franšízantem je i bývalý bankéř," prozrazuje Stanislav Nečas, Head of Franchise konceptu DoDo.
Pravidelná setkání franšízantů jsou pro franšízovou síť Helen Doron English v Česku velmi důležitá. Po dvouleté přestávce kvůli pandemií se mohou opět potkávat osobně.