Byznys založený na bramborách
Největší potenciál vidí vedení sítě, která aktuálně čítá 13 provozoven, aktuálně ve velkých městech jako je Praha a Brno. V našem hlavním městě aktuálně fungují dvě pobočky a potenciál růstu je zde rozhodně větší. To stejné platí i o Brno, kde aktuálně franšízor provozuje jednu pobočku. „Jsem přesvědčen o tom, že v České republice může najít své místo 25 až 30 poboček našeho konceptu. A to i přesto, že ne vždy se potká ekonomika daného místa s ekonomikou samotného podniku. I my tak už známe ten pocit, jaké to je zavřít provozovnu,“ říká Jakub Herman, majitel Faency Fries.
V posledních letech prošla značka Faency Fries podle Hermanna zásadními změnami, které upevnily její místo na gastronomickém trhu. Šlo hlavně o nový vzhled poboček, nové produkty, rozvoz, vzdělávání zaměstnanců nebo rozšiřování manažerského týmu. Výsledkem toho pak je, že zákazníci vnímají Faency Fries jako lovebrand a jeho hranolky milují.
Ne vždy je všechno však tak růžové, jak bychom si přáli. A potvrzují to i slova Jakuba Hermanna, který přiznávám, že v současné době pociťuje vedení konceptu zpomalení jeho růstu, na který bylo zvyklé z posledních let. „Přisuzujeme to aktuální situaci. Primárně jde o inflaci, válku na Ukrajině a energetickou krizi. Přesto máme v letošním roce v plánu opět expandovat,“ vysvětluje majitel Faency Fries.
Formát pobočky dle vlastní volby
Uchazeči o franšízu si mohou zvolit, zda si chtějí otevřít kamennou pobočku, nebo se stát majiteli mobilní jednotky, tzv. Golden Treasure Box. Zatím je podle Hermanna zájem větší o otevírání kamenných poboček. „Přeci jen se tento typ spolupráce podobá spíše stánkovému prodeji. S ním přichází i jiné strasti a radosti. Na druhou stranu nejste vázání investicí do daného prostoru a pokud nejste spokojeni s výsledky, tak box můžeme kdykoliv přestěhovat na lepší místo,“ zmiňuje výhody tohoto formátu Jakub Herman.
Zahájit podnikání s Faency Fries není dle jeho slov příliš náročné. Investice do otevření pobočky, jejíž výše se pohybuje okolo 1,5 milionu Kč, je dle jeho slov v porovnání s podmínkami u velkých hráčů na trhu stále poměrně malá. Provozovnu pak franšízant může převzít během 2 až 3 měsíců, kdy je mu postavena na klíč. Během této doby dojde také k proškolení personálu, přípravě marketingových materiálů a spuštění kampaně.
Expanze Faency Fries se nemusí týkat jen České republiky. Franšízor totiž pozoruje zájem ze strany potenciálních franšízových či master franšízových partnerů z celého světa. Z nejbližšího okolí je to pak Polsko, Německo a Slovensko. Zároveň se stále ozývají zájemci z USA, kde společnost Faency Fries momentálně registruje ochranné známky a jedná s několika zájemci. O franšízovou licenci se však ucházeli i podnikatelé z Kanárských ostrovů, kteří zde chtěli otevřít pobočku.
Nasazení a spolupráce / Výběr těch správných franšízantů vnímá vedení Faency Fries jako klíčový. Hledá totiž takové partnery, kteří s ním potáhnou za jeden provoz. Zkušenosti s gastronomií tak nejsou podmínkou, ale určitou výhodu představují. PŘEČTI ČLÁNKY
Čerstvě, zdravě a výdělečně
/06.11.2025
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
„V Česku vidíme prostor až pro 40 poboček, prozrazuje Milan Zocher," ředitel společnosti Fæncy Fries.
Síť Faency Fries chce růst nejen v Česku, ale v celé Evropě. Zájemcům o podnikání nabízí i již zavedené pobočky.
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Tomáš Větvička vyměnil cukrářskou dílnu za podnikání pod hlavičkou sítě Traficon. Jak zvládl přechod do nového oboru a co ho na práci nejvíc naplňuje?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...