Byznys založený na bramborách
Největší potenciál vidí vedení sítě, která aktuálně čítá 13 provozoven, aktuálně ve velkých městech jako je Praha a Brno. V našem hlavním městě aktuálně fungují dvě pobočky a potenciál růstu je zde rozhodně větší. To stejné platí i o Brno, kde aktuálně franšízor provozuje jednu pobočku. „Jsem přesvědčen o tom, že v České republice může najít své místo 25 až 30 poboček našeho konceptu. A to i přesto, že ne vždy se potká ekonomika daného místa s ekonomikou samotného podniku. I my tak už známe ten pocit, jaké to je zavřít provozovnu,“ říká Jakub Herman, majitel Faency Fries.
V posledních letech prošla značka Faency Fries podle Hermanna zásadními změnami, které upevnily její místo na gastronomickém trhu. Šlo hlavně o nový vzhled poboček, nové produkty, rozvoz, vzdělávání zaměstnanců nebo rozšiřování manažerského týmu. Výsledkem toho pak je, že zákazníci vnímají Faency Fries jako lovebrand a jeho hranolky milují.
Ne vždy je všechno však tak růžové, jak bychom si přáli. A potvrzují to i slova Jakuba Hermanna, který přiznávám, že v současné době pociťuje vedení konceptu zpomalení jeho růstu, na který bylo zvyklé z posledních let. „Přisuzujeme to aktuální situaci. Primárně jde o inflaci, válku na Ukrajině a energetickou krizi. Přesto máme v letošním roce v plánu opět expandovat,“ vysvětluje majitel Faency Fries.
Formát pobočky dle vlastní volby
Uchazeči o franšízu si mohou zvolit, zda si chtějí otevřít kamennou pobočku, nebo se stát majiteli mobilní jednotky, tzv. Golden Treasure Box. Zatím je podle Hermanna zájem větší o otevírání kamenných poboček. „Přeci jen se tento typ spolupráce podobá spíše stánkovému prodeji. S ním přichází i jiné strasti a radosti. Na druhou stranu nejste vázání investicí do daného prostoru a pokud nejste spokojeni s výsledky, tak box můžeme kdykoliv přestěhovat na lepší místo,“ zmiňuje výhody tohoto formátu Jakub Herman.
Zahájit podnikání s Faency Fries není dle jeho slov příliš náročné. Investice do otevření pobočky, jejíž výše se pohybuje okolo 1,5 milionu Kč, je dle jeho slov v porovnání s podmínkami u velkých hráčů na trhu stále poměrně malá. Provozovnu pak franšízant může převzít během 2 až 3 měsíců, kdy je mu postavena na klíč. Během této doby dojde také k proškolení personálu, přípravě marketingových materiálů a spuštění kampaně.
Expanze Faency Fries se nemusí týkat jen České republiky. Franšízor totiž pozoruje zájem ze strany potenciálních franšízových či master franšízových partnerů z celého světa. Z nejbližšího okolí je to pak Polsko, Německo a Slovensko. Zároveň se stále ozývají zájemci z USA, kde společnost Faency Fries momentálně registruje ochranné známky a jedná s několika zájemci. O franšízovou licenci se však ucházeli i podnikatelé z Kanárských ostrovů, kteří zde chtěli otevřít pobočku.
PŘEČTI ČLÁNKY
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
„V Česku vidíme prostor až pro 40 poboček, prozrazuje Milan Zocher," ředitel společnosti Fæncy Fries.
Síť Faency Fries chce růst nejen v Česku, ale v celé Evropě. Zájemcům o podnikání nabízí i již zavedené pobočky.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...