Retro byznys v gastronomii
Sledě a vodka patří ke klasice polské kuchyně, navíc je cenově dostupná. Značka Ministerstvo sledě a vodky tento nápad rozšířila i o vtipný koncept, který hosty restaurace svou atmosférou přenese o několik desítek let zpět. Všechny puby jsou zařízeny ve stylu odkazujícím na časy Polské lidové republiky, tedy období, kdy v Polsku vládl socialismus. Na stěnách jsou dobové plakáty a plakety, v nabídce jsou v té době velmi oblíbené předkrmy jako sleď na smetaně a tatarák. Z reproduktorů hraje hudba 70., 80. a 90. let. Ukazuje se, že nejen ti, kdo v ní vyrostli, jsou k socialistické éře Polské lidové republiky sentimentální. Do pubů s nadšením přicházejí dvacátníci a třicátníci, kteří znají Polskou lidovou republiku jen z vyprávění. Láká je atmosféra dobré zábavy a přijatelné ceny. Podobné naladění se však objevuje v celém východním bloku a franšíza Ministarstvo sledě a vodky, která se chystá vstoupit i na český trh, počítá s určitou modifikací do našich reálií. Týká se to jak výzdoby pubu, tak i nabídky – kromě sleďů a vodky počítají se zařazením retro studených chuťovek v duchu socialistické éry Československé socialistické republiky. Zvážíme-li obrovskou popularitu retro seriálů, filmů a celkovou oblibu retro párty včetně dobové hudby a oděvů, má franšíza dobré podmínky pro vstup na náš trh.
V Polsku nyní působí 41 franšízových poboček značky a franšízor se nyní zajímá o navázání spolupráce v Česku. Dá se předpokládat, že s největším úspěchem se pobočky setkají na místech, kde se pohybuje hodně turistů, kteří ocení autentickou atmosféru východního bloku. Určitě mají šanci i jiná místa s vyšší koncentrací lidí, kde je prostor pro originální pub s interiérem a nabídkou natolik výjimečnou, že současnou generaci přímo vybízí k vystavování fotek na sociální sítě. Potenciální franšízant nepotřebuje zkušenosti v oboru. Dostává připravený recept na podnikání, podporu od poskytovatele franšízy a školení, které jej připraví na vše podstatné. Získá také asistenci franšízora nejen na začátku, ale po celou dobu trvání franšízové smlouvy. Minimální výše investice do vlastních prostor Ministerstva sleďů a vodky je 550 000 Kč. Jednorázový poplatek za připojení do sítě je 23 000 Kč čistého, měsíční franšízový poplatek pak 8 000 Kč čistého.
Co franšízant v rámci této ceny získá? Ministerstvo sledě a vodky podporuje franšízové partnery od samého počátku – pomůže při výběru prostor, interiérovém designu a poskytne řadu receptů na pokrmy a vlastní signature likéry. Personál se může spolehnout na školení v přípravě menu, nápojů i zákaznickém servisu. Prostory franšízy v rámci spolupráce dostávají některé prvky interiérového designu, jako jsou nápisy, malby, neonové nápisy a venkovní reklama. Franšízor ale prodeje podpoří i lákavým merchem, jako jsou šňůrky na krk, deštníky, lehátka, otvíráky a další. Centrála franšízanty vede i po stránce marketingu, například při provozování sociálních sítí a webových stránek, nastavení Google Ads a vedení tradičních reklamních kampaní.

PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...