Excel a Powerpoint dnes nestačí
Proč jste si jako výzvu pro vybudování sítě v České republice vybrala právě franšízu Logiscool?
Jsem držitelkou master-franšízové licence pro Českou republiku, zároveň provozuji pobočku v Praze a online kurzy. Vystudovala jsem finance a dlouhou dobu jsem se tomuto oboru věnovala jako finanční ředitelka mezinárodní skupiny. Za dvacet let praxe jsem viděla obrovský posun v digitálních dovednostech zaměstnanců. Není to jen klíčová role IT oddělení a programátorů pro úspěch i přežití firem, mnohem hlubší znalosti jsou v současné době vyžadovány u řady dalších „ne IT" pozic (marketing, finance…). Už nestačí ovládání Excelu a Powerpointu, jako když jsem začínala. Znalost programování se dnes hodí téměř každému. Třeba jen proto, aby dobře zadával práci IT oddělení nebo si byl schopen jednoduché úpravy programů udělat sám.
Hraje v tom roli i vaše rodičovská zkušenost?
Mám tři syny, znám z pohledu rodiče náš vzdělávací systém a vím, že v hodinách výpočetní techniky se často neučí to, co budou v životě potřebovat. Když přišla nabídka na převzetí master-franšízové sítě Logiscool pro Českou republiku, všechno do sebe zapadlo. Věděla jsem, že právě tomu se chci věnovat, po čtyřech letech mě má práce stále baví a vidím v ní velký smysl. Těší mě, když dokážeme děti pro tuto oblast znalostí nadchnout.
Jaké jsou vaše plány a cíle pro zbytek letošního roku a rok budoucí?
V posledních dvou letech vidím velký návrat od online k fyzickému vzdělávání dětí. Proto jsme se po třech letech rozhodli pro expanzi do dalších měst a mám radost, že od září naše kurzy můžeme nabídnout v dalších nejméně čtyřech až pěti nových pobočkách. Zároveň jsme si vyzkoušeli, že dobře fungují i kroužky přímo ve školách. Umožňují nám s programováním seznámit děti, které by jinak do kurzů na pobočce rodiče nezapsali. Naše plány představují tedy další pobočky, minimálně ve všech krajských městech, a otevírání dalších kurzů přímo v základních školách. Online kurzy zůstanou vhodným doplňkem pro specifické situace.
Kolik je nyní celkem poboček?
Momentálně máme 5 franšízantů, a to v Olomouci, Hradci Králové, Pardubicích, Plzni a nově také v Brně. Já osobně provozuji pobočku v Praze a online kurzy.
Kde vidíte nevyčerpaný potenciál pro založení nových poboček?
Potenciál pro klasické pobočky vidíme ve všech městech nad 60 000 obyvatel. U menších měst hledáme vhodný model, který by fungoval i s menší cílovou skupinou.
Přiblížíte, jak se vyvíjí poptávka po vašich kurzech a jací lidé je vyhledávají?
Našimi zákazníky jsou děti od 6 do 18 let, respektive jejich rodiče. Když jsem před čtyřmi lety začínala, nejčastěji k nám přicházeli kluci ve věku 5. až 6.třídy, kteří byli rozhodnuti stát se programátorem a obvykle měli vzor v rodině. V posledních dvou letech vidíme velký nárůst zájmu u nejmladších dětí, hlásí se k nám už třeba i prvňáci. Velmi silná je kategorie 2. až 3.třída, u níž mají rodiče největší zájem o kurzy obecné digitální gramotnosti. Je to způsobeno velkým boomem kolem generativní umělé inteligence. Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba, aby se děti v této oblasti vzdělávaly už odmala. V těchto kurzech pro nejmladší jsou již více zastoupeny i dívky a tomu jsme moc rádi. S programováním začínají děti nejčastěji ve 3. až 6.třídě a máme studenty, kteří to už v 7. třídě dotáhli až ke zkoušce z Pythonu (programovacího jazyka) a pokračují s námi dál.
Je vhodnější, aby byl franšízant zároveň také lektor kurzů?
Ne. Role franšízanta je marketingově – organizační. Logiscool má dokonale zpracované podklady pro lektory a jejich školení. Není nutné, aby franšízant tuto problematiku do detailu znal osobně a učil. Obvykle po čase v každé pobočce vznikne pozice tzv. lead trainera, který se věnuje podpoře ostatních lektorů a jejich zaškolování.
O jaký typ kurzů je nyní nejvíce zájem?
Zájem je o kurzy jak obecné digitální gramotnosti, které v podstatě suplují to, co by se děti v ideálním případě měly naučit ve škole, i o kurzy programování. A tady nabízíme kurzy od získání základů, jak programátorsky myslet, až po kurzy pokročilé jako je Python, Unity, datová věda, AI. Z našich táborů v poptávce samozřejmě stále dominuje Minecraft a Roblox, ale vidíme velký posun k oblasti digitální tvorby – design, video, využití AI v tvorbě.
PŘEČTI ČLÁNKY
Makedonská franšízová síť IQ UP! Rozvíjí inteligenční kompetence dětí. Model vzdělávacích programů nyní nabízí i na našem trhu.
„Naše franšízy vedou většinou ženy, které jsou aktivní a motivované dosahovat výsledků vlastními silami,“ říká manažerka Helen Doron English Barbora Tošenovská.
Máte podnikavého ducha a talent pro práci s dětmi? Seznamte se Helen Doron English.
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
Franšízových příležitostí pro podnikatele vidící budoucnost v oblasti školního i mimoškolního vzdělávání, je v Česku celá řada. Tady jsou si některé z nich.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám. Koncept nám představila jednatelka společnosti Marta Nosková.
Skupina Partners vykázala skvělé výsledky za první pololetí 2024. Jaké jsou příčiny tohoto úspěchu?
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické