Franšíza do větších i menších měst

Cílový počet / V Maďarsku, na obdobně velkém trhu jako je Česká republika, provozuje Logiscool 34 poboček. Obdobný potenciál vidí master-franšízantka i v České republice.
pondělí
14.08.2023
Vzdělávací franšíza Logiscool chce proniknout dál do regionů. Může zde fungovat více jak 30 poboček.
 

Zlepšit a rozšířit výuku digitální gramotnosti dětí po celém Česku, takový je cíl franšízové sítě Logiscool, která má více než 170 poboček v 35 zemích světa. U nás funguje od roku 2016 a zatím zde můžeme nalézt jednu pobočku, a to v Praze, kde se daří každý semestr navyšovat počty studentů. „V posledních dvou letech vidíme zejména rostoucí poptávku po vzdělávání v oblasti digitální gramotnosti u stále mladších dětí (1.-3.třída), což nás velmi těší. U těchto dětí na rozdíl od starších a teenagerů ještě není ideální online výuka, výuka na pobočce nebo ve školách je jasnou první volbou,“ říká Michaela Jelínková, držitelka master-licence Logiscool pro Českou republiku. 

Ambicí franšízora je i z tohoto důvodu rozšířit nabídku kurzů do dalších lokalit. „Rádi bychom expandovali do všech větších měst v ČR. Kromě klasické plnohodnotné franšízové pobočky nabízíme pro menší lokality koncept franšízy light, který nám umožňuje profitabilně expandovat i do menších lokalit,“ doplňuje Michaela Jelínková s tím, že při hledání franšízantů prioritně vyhledávají jednotlivce, kteří věří v důležitost a smysl programování pro budoucnost dětí a dospívajících. Franšízanti by měli mít vynikající komunikační schopnosti a odhodlání poskytovat prvotřídní servis.

Na rok na zkoušku

Výhodou je, když mají zkušenosti s obchodem a marketingem a přirozený cit pro byznys. Další pak je znalost místního prostředí, případně synergie s již existujícím byznysem v podobném oboru. Od franšízantů vedení společnosti očekává, že jsou připraveni osobně intenzivně pracovat při rozběhu a rozvoji pobočky. Nicméně, je důležité zdůraznit, že technické, IT nebo pedagogické vzdělání nebo zkušenosti z těchto oborů nejsou podmínkou. „Věříme, že klíčem k úspěchu je především odhodlání a touha podporovat vzdělání v oblasti programování u dětí a mládeže," dodává česká master-franšízantka.

Náklady spojené s otevřením kompletní pobočky Logiscool se pohybují od 500 tisíc Kč s návratností investice během dvou až tří let. Před otevřením plnohodnotné pobočky je možné ale využít na první rok koncept franšízy light k otestování vzájemné spolupráce franšízora s franšízantem a lokální poptávky. Franšíza light nevyžaduje vlastní brandované prostory, je možné kurzy provozovat např. ve školách, v knihovně, nebo v jiných vhodných prostorech. K dispozici jsou franšízantovi nejpoptávanější typy kurzů a táborů. Po roce je možné přejít na plnou franšízu na daném území, případně smlouvu na franšízu light obnovit na další rok.


Budoucnost na pracovním trhu / Vedení konceptu Logiscool v Česku věří, že mu rozšíření sítě umožní lépe uspokojit rostoucí poptávku a přispět k rozvoji digitální gramotnosti, která je nutnou podmínkou úspěch dnešních dětí na trhu práce.