Přístupnější kavárenský byznys s tradicí
V regionu střední Evropy působí Coffeshop Company od roku 2007, kdy bratislavská firma TIZIA získala master-franšízovou licenci pro Slovensko, Česko, Polsko a Maďarsko. Během více jak 15 let vybudovala síť kaváren napříč těmito zeměmi. Celosvětově je franšíza zastoupena ve 22 zemích, kde buduje povědomí o vídeňském stylu kavárenství, který uznává tradiční hodnoty s moderní vizí. Během posledních let došlo k zásadní změně ve vedení, neboť řízení spadá opět pod rakouského vlastníka, který v červnu 2024 převzal otěže nad regionální sítí. Za tu zodpovídá výkonná ředitelka společnosti Zhanna Alanova.
Investice podle velikosti provozovny
Po náročných covidových letech chystá franšíza další růst. Pro ten společnost zavedla nový systém realizace kaváren, který výrazně snižuje vstupní náklady na vybudování a otevření pobočky pro nové zájemce. Model zohledňuje menší dostupnost kapitálu a snahu snadněji expandovat do nových i původních oblastí. Konkrétně došlo k rozšíření dostupných konceptů. Nyní může franšízant volit velikost a formát provozovny od malého kiosku až po prémiový modul. U nejmenších provozoven s rozlohou do 20 m2 se počítá s počáteční investicí od 60 tis. EUR (cca 1,5 mil. Kč), zatímco na větší kavárny s plnohodnotným posezením se vyžaduje 120 tis. EUR (cca 3 mil. Kč). Franšízový poplatek začíná na 20 tis. EUR (cca 500 tis. Kč) dle velikosti jednotky. Měsíční poplatky představují 3 % z obratu a 3 % za marketingový poplatek.
Coffeeshop Company aktuálně provozuje v Česku 6 kaváren, v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Zlíně a Opavě. Na Slovensku eviduje nejvíce poboček bratislavský region, v Polsku je zatím kaváren nejméně. Strategie pro nadcházející období počítá s expanzí do dalších českých měst. V těch se nabízí využití menších kompaktních formátů v podobě kiosků a „TO GO“. Možné je i znovuotevření jihlavské kavárny v OC CityPark Jihlava. Všichni noví franšízanti se mohou opřít o roky zkušeností, praktické vedení a předávání znalostí včetně marketingové podpory a kompletní logistiky ze strany franšízora.

PŘEČTI ČLÁNKY

O otevření vlastní kavárny uvažoval Alexander Stamenov dlouho. Co ho přimělo připojit se k franšízové síti Coffeeshop Company?
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...