Přístupnější kavárenský byznys s tradicí

Návratnost kapitálu / Podle údajů franšízora se investice vrátí zpravidla během 18 až 30 měsíců, v závislosti na konkrétní lokalitě a umístění pobočky.
pondělí
14.07.2025
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť ve všech zemích V4.
 

V regionu střední Evropy působí Coffeshop Company od roku 2007, kdy bratislavská firma TIZIA získala master-franšízovou licenci pro Slovensko, Česko, Polsko a Maďarsko. Během více jak 15 let vybudovala síť kaváren napříč těmito zeměmi. Celosvětově je franšíza zastoupena ve 22 zemích, kde buduje povědomí o vídeňském stylu kavárenství, který uznává tradiční hodnoty s moderní vizí. Během posledních let došlo k zásadní změně ve vedení, neboť řízení spadá opět pod rakouského vlastníka, který v červnu 2024 převzal otěže nad regionální sítí. Za tu zodpovídá výkonná ředitelka společnosti Zhanna Alanova.

Investice podle velikosti provozovny

Po náročných covidových letech chystá franšíza další růst. Pro ten společnost zavedla nový systém realizace kaváren, který výrazně snižuje vstupní náklady na vybudování a otevření pobočky pro nové zájemce. Model zohledňuje menší dostupnost kapitálu a snahu snadněji expandovat do nových i původních oblastí. Konkrétně došlo k rozšíření dostupných konceptů. Nyní může franšízant volit velikost a formát provozovny od malého kiosku až po prémiový modul. U nejmenších provozoven s rozlohou do 20 m2 se počítá s počáteční investicí od 60 tis. EUR (cca 1,5 mil. Kč), zatímco na větší kavárny s plnohodnotným posezením se vyžaduje 120 tis. EUR (cca 3 mil. Kč). Franšízový poplatek začíná na 20 tis. EUR (cca 500 tis. Kč) dle velikosti jednotky. Měsíční poplatky představují 3 % z obratu a 3 % za marketingový poplatek.

Coffeeshop Company aktuálně provozuje v Česku 6 kaváren, v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Zlíně a Opavě. Na Slovensku eviduje nejvíce poboček bratislavský region, v Polsku je zatím kaváren nejméně. Strategie pro nadcházející období počítá s expanzí do dalších českých měst. V těch se nabízí využití menších kompaktních formátů v podobě kiosků a „TO GO“. Možné je i znovuotevření jihlavské kavárny v OC CityPark Jihlava. Všichni noví franšízanti se mohou opřít o roky zkušeností, praktické vedení a předávání znalostí včetně marketingové podpory a kompletní logistiky ze strany franšízora.


Tradice & styl / Coffeeshop Company propojuje tradiční kavárenský styl s moderním přístupem. Cílí na rychlost, kvalitu a nízké provozní náklady.

Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

1 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015