Investiční společnost Penta Investment vyhrála výběrové řízení na obsazení několika vlakových nádražích svými obchodními koncepty. Lidé cestující vlakem by se již letos měly setkat s franšízovými convenience obchody Žabka, lékárnami Dr. Max nebo sázkovými kancelářemi Fortuna. Penta tak porazila společnost JP Servis, která již na nádražích provozuje několik desítek convenience marketů Pont, rychlých občerstvení Fornetti Café a sázkové kanceláře Tipsport. Uvedla MF Dnes s tím, že koncepty Penty obsadí zhruba deset vlakových nádraží.
Penta versus České dráhy
Výsledek výběrového řízení je pro České dráhy tak trochu vlastním gólem. Dosud totiž většinou na nádražích působí markety Pont, které provozuje společnost JP Servis. Na tu jsou pak České dráhy majetkově napojené. „Byla to aktivita vyvolaná firmami Penty, nikdo jiný se o ty prostory nezajímal. Je to odměna za to, že byli aktivní,“ vysvětlil rozhodnutí Českých drah náměstek generálního ředitele Milan Matzenauer.
Žabka roste, Pont pomaleji
Žabka v Česku začala budovat svou síť před dvěma roky. Za tu dobu se dostala téměř ke stovce obchodů. V letošním roce chce jít firma více na Moravu. Konečným číslem má být 500 Žabek v Česku. Pont má prozatím kolem 20 prodejen, především právě na vlakových nádražích.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!