Za 15 let 46 restaurací
Na trhu jste 15 let, to je důvod k rekapitulaci, co se podařilo?
Podařilo se otevřít 46 restaurací, vstoupili jsme na zahraniční trhy, Švejk restaurant je dnes známý řetězec. Spolu s kolegy jsme značnou mírou přispěli k udržení české kuchyně, popularizujeme Švejka, někteří příslušníci mladé generace ho znají pouze z našich restaurací.
Byl Švejk restaurant od začátku koncipován jako franšíza?
Ano, jsem ekonom a věděl jsem, že dělat jednu hospodu je náročné. Všude se začaly otevírat různé řetězcové restaurace, pizzerie, fast foody, to byla velká inspirace. V Nepomuku máme vlastní restauraci, původní pilotní projekt jsme měli v Plzni, funkci pilota tak plní Nepomuk, je to naše jediná vlastní restaurace s hotelem, připravená na firemní akce, školení.
Kolik chcete mít Švejk restaurantů?
Prozatím vidím číslo 100. Naše restaurace jsou útulné, příjemné a vejdou se do každého městečka, myslím, že to číslo není přehnané.
Jak se krize dotkla Švejk restaurantů?
Krizi živí média, různí odborníci a teoretici. Je těžké posoudit, do jaké míry jde o krizi hospodářskou, myslím, že zažíváme krizi vztahů, krizi mentální, zažíváme přerod. Lidé se potřebovali zamyslet nad způsobem života, vědět kam jdou a proč. Pro nás je to výzva, o hosta musíme bojovat, vážit si ho a dát mu perfektní servis.
Co jíte nejraději?
Obyčejná jídla z české a slovenské kuchyně, mám rád i francouzskou nebo mexickou kuchyni. Na cestách zkouším místní speciality. Vůbec nemusím českou pizzu a české sushi.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Italská kosmetika ve franšízové síti
/20.11.2025
Přírodní kosmetika se těší stále větší oblibě. Kdo využije příležitost a získá exkluzivní licenci na budování obchodů oblíbené značky L’Erbolario v ČR?
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Master-franšízanti Andrea Kunešová a její otec Otakar Konečný vedou v Česku síť prémiových švédských krmiv Husse již 15 let. Jaké franšízanty aktuálně hledají?
Barefoot obuv se těší stále většímu zájmu. Značka Be Lenka na to reaguje novým franšízovým modelem a otevírá cestu k podnikání ve větších městech.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...