Franchisa o páté
OXALIS je ryze česká společnost, která vznikla v roce 1993. Své pobočky rozvíjí také pomocí franchisingu. Franchising jako svůj obchodní model zvolila v roce 1995. V současné době má uzavřených 32 franchisových smluv a fungujících 38 franchisových prodejen. Kromě toho dále provozuje 22 firemních obchodů a s jedním vlastním expandovala také na Slovensko. Firma vyváží své produkty do 28 zemí světa, například na Ukrajinu, do Finska, Itálie a na Kanárské ostrovy. Každým rokem prodá na 300 tun kávy a čaje.
Společnost zájemcům o licenci zaručí, že neplatí žádné licenční poplatky ani neodvádí procenta z obratu. S čím je nutné počítat, je počáteční investice do vybavení provozovny, která činí 15.000 až 35.000 Kč na m2 prodejní plochy, první objednávka stojí od 50.000,- Kč a smlouva se uzavírá na 5 let.
Franchisanti získají podporu v oblasti marketingu, asistenci při otevírání pobočky a příspěvek na zařízení prodejny. Pobočka nalezne uplatnění ve všech městech s minimálně 20.000 obyvateli na rušné ulici nebo v nákupních centrech.
Pavlína Křivánková, obchodní managerka, uvádí: „Primárně bychom rádi pokryli některá města jako např. Sokolov, Karlovy Vary, Jihlavu a další. V některých vybraných městech bychom rádi partnerům nabídli možnost otevření čajovny.“
Od roku 1994, kdy byl zprovozněn vůbec 1. obchod značky OXALIS v České republice, ušla kultura „čajování“ značný kus cesty. Právě tato značka byla jedna z těch, která dokázala na českém trhu prosadit zcela nový produkt – sypaný čaj.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
Specializované prodejny značky Oxalis jsou podnikatelskou příležitostí i do menších měst. Jakou podporu franšízor nabízí?
„Žádná franšízová prodejna nebyla loni uzavřena, síť zůstala otevřena v plném rozsahu. Letos chceme růst,“ říká Petr Zelík, majitel konceptu Oxalis.
„Chceme v zahraničí najít partnery, kteří otevřou alespoň jeden vlastní obchod s kávou a čajem, a dále budou rozvíjet franšízovou síť," říká majitel konceptu Oxalis Petr Zelík.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!