McDonald´s
Informace o franchisovém systému
Popis franchisového systému
Co znamená franšízing u McDonald’s?
Jsme přesvědčeni o tom, že výběr správných franšízantů je klíčový faktor úspěchů značky McDonald’s. Franšízant má tak jedinečnou příležitost podílet se na budování již zavedené a důvěryhodné značky. Jeho zodpovědností je každodenní provoz restaurace, národní centrála podporuje jeho podnikání formou zavedených systémů a procesů. Společně s tím zajišťuje další růst jeho podnikání.
Od všech franšízantů vyžadujeme dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytujeme nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Máme velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přineseme vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.
Proč právě McDonald’s?
Je mnoho důvodů, proč se ucházet o franšízu McDonald’s:
- Zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučíme v rámci ročního
- V průběhu podnikání je k dispozici náš konzultant, který vám bude nápomocen při
řešení každodenních provozních záležitostí. - Nemusíte řešit propagaci značky, vše zajistíme v rámci národního marketingu,
na kterém se můžete podílet i vy. - Podpora i dalších oddělení našeho servisního centra (public relations, oddělení lidských zdrojů, provozní, finanční a manažerské poradenství).
- Banky nás považují za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat naše
franšízanty za velmi výhodných podmínek. - Průměrné cash flow franšízové restaurace je 8mil. Návratnost počáteční investice
je 15 – 20 %. - Celková investice: cca 29 mil. Kč, podíl vlastního kapitálu cca 15 mil. Kč
- Někteří naši franšízoví partneři jsou předními českými podnikateli.
- Využíváme moderní technologie a inovace s globálním know-how.
- Jsme lídrem našeho oboru více než půl století.
McDonald’s je atraktivní investicí, která ale přináší mnoho zásadních rozhodnutí a otázek.
Zjistěte více o franšízingu v McDonald’s!
Franchisové provozovny
123 v ČR
Obrázek provozovny systému
Informace pro franchisanty
Podpora pro franchisanty
- Provozní příručka
- Školení, trénink v provozu trvající cca 10 - 12 měsíců
- Provozní poradenství
- Manažerské poradenství
- Finanční poradenství
- Marketingová a PR podpora
- Podpora je poskytována v průběhu celého franchisového vztahu
Potřebná počáteční investice
- Celková investice: cca 29 mil. Kč, podíl vlastního kapitálu cca 15 mil. Kč
- Kauce/Depozit: 15 000 USD
- Vstupní poplatek: 45 000 USD
Základní požadavky
Jaký byl měl být franšízant u McDonald’s?
- Lídr
- Vůdčí vlastnosti se vám budou hodit při řízení velkého týmu lidí.
- Velmi dobře komunikačně zdatný
- Budete komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, komunitou franšízantů a vedením společnosti.
- Zákaznicky orientovaný
- Komunikace se zákazníky bude na denním pořádku, empatie vůči nim je velmi důležitá.
- Ochotný angažovat se v dané lokalitě
- Budete se pohybovat v podnikatelském prostředí v regionu a angažovat se v rámci společenských aktivit.
- Motivovaný k práci s lidmi
- Převážná část zaměstnanců tvoří brigádníci
- Finančně gramotný
- Základní znalosti financování podniku se vám budou hodit.
- Ztotožněný s hodnotami společnosti McDonald’s
Co očekáváme od franšízanta?
Stát se franšízantem McDonald’s určitě není pro každého. S franšízanty uzavíráme smlouvy na 20 let, a proto si chceme být jistí správným výběrem. Naše podmínky jsou velmi přísné, protože provozování restaurace vyžaduje mnoho dovedností. I když není potřeba mít zkušenosti s potravinářským průmyslem, je důležité, abyste měli odhodlání, vášeň a chuť vést své podnikání neustále dopředu, protože jako franšízant vybudujete vlastní podnik.
Základní požadavky na franšízanta
- Franchisantem může být pouze fyzická osoba (ne právnická).
- Franchisová smlouva se uzavírá na 20 let (nebo v návaznosti na délku nájemní smlouvy).
- McDonald’s provádí výběr lokality a investuje do nemovitosti, kterou následně pronajímá franšízantovi.
- Přidělení restaurace franšízantovi je plně v kompetenci McDonald’s.
- Franšízant na vlastní náklady pořizuje veškeré vybavení restaurace.
Informace o franchisorovi
McDonald´s ČR, spol. s r.o.
Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5
+420 222 007 111
Kontaktní osoba pro zájemce o licenci
Monika Rousková
Více informací
Správcem osobních údajů je McDonald´s ČR, spol. s r.o. (Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5). Vaše osobní údaje budou zpracovány za účelem poskytnutí podrobností o franšízovém systému McDonald´s a navázání spolupráce. Poskytování údajů je dobrovolné, je však nezbytné k dosažení výše uvedených účelů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici v zásadách ochrany osobních údajů na mcdonalds.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejčtenější
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Informace zadané v katalogu dodávají samotné franchisové systémy. Před podpisem smlouvy o spolupráci by měl každý zájemce posoudit nabídku dané firmy. Redakce si vyhrazuje právo upravit informace o systémech udávaných v katalogu. V případě zjištění, že udávané informace nejsou pravdivé či neaktuální, prosíme, kontaktujte redakci.
PROFIT system franchise services s.r.o. - provozovatel Franchising.cz, informuje, že neshromažďuje ani nezpracovává informace zaslané prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny informace zadané ve formuláři jsou zasílány jako e-mail organizátorovi systému uvedenému v Katalogu franšíz. Uvedený příjemce, který obdrží odeslané informace, je použije s cílem poskytnout informace na zaslaný dotaz. Odeslání jakýchkoliv vašich osobních údajů je dobrovolné a organizátor systému, který obdrží kontaktní formulář, je subjektem odpovědným za shromažďování a zpracování případných osobních údajů.