Jak vybírat franšízora?

Franšízor je vlastníkem ochranné známky a značky franšízové sítě, který sám otestoval podnikatelský záměr a prokázal jeho rentabilitu. Mnoho nových franšízorů bývá překvapených z konkurence, která panuje mezi franšízovými sítěmi v daných lokalitách. Od marketingu místních podniků se jejich pole působnosti rychle přesouvá na úroveň velkých národních i globálních společností. Ty mají obrovské výhody včetně povědomí a důvěry spotřebitelů, velkých marketingových rozpočtů a zkušenějšího týmu. Dobrou zprávou je, že všichni někdy začínali, a franšízoví inovátoři mají v současných podmínkách velkou šanci na trhu uspět, pokud budou hrát podle pravidel a se správnými kartami, tedy lidmi.
Zkušení franšízoví a obchodní trenéři pomohou rostoucí značce překonat výzvy a problémy. Každý skvělý sportovec má skvělého trenéra, nejdůležitější je proto volba správného franšízora. Majitelům franšízových sítí nabízíme několik tipů, jak se při výběru franšízora nesplést. Ani ta nejlepší rada na světě nepomůže, pokud se jí nikdo neřídí. Zvažte vždy proto předem, jestli je vaše firma a franšízanti ve fázi, kdy je jejich "trénink" ze strany franšízora vůbec možný. Stejně jako sportovci, i franšízanti by se pod vlivem franšízora měli postupně zlepšovat a vylaďovat své schopnosti. Nejdůležitějším faktorem je ovšem - stejně jako ve sportu - ochota spolupracovat a následovat trenéra.
-
Vyhněte se těm, kteří s vámi souhlasí
Trenér, který s vámi vždy souhlasí, nemusí být ještě úspěšný. Jeho působení bude spíše neúčinné, v horším případě může pro vaši fitmu znamenat dokonce hrozící nebezpečí. Hlavním přínosem trenéra musí být vždy upřímná, a někdy i hůře přijatelná reflexe a rady.
-
Ujistěte se, že váš trenér má vlastní systém a styl
Dobrý trenér (franšízor) přinese vaší společnosti mnoho výhod, včetně rozsáhlých zkušeností z oboru a reálného plánu na firemní rozvoj. Trenér je víc než poradce, který naslouchá a moudře promlouvá. Velcí trenéři mají vypracované rozsáhlé herní plány, které slouží jako základ jejich vlastního stylu koučování.
-
Stanovte systém na měření výkonnosti
Jedním z hlavních přínosů vztahu franšízora s franšízanty je přehled o tom, co uvnitř sítě funguje, a co nefunguje, a je třeba zlepšit. Ukazatele výkonnosti jednotlivých franšíz a franšízantů, stejně jako celé sítě, by proto vždy měly být neoddělitelnou součástí tréninkového plánu franšízora. Někde měří návštěvnost poboček, jinde se řídí tržbami, další společnosti vymýšlejí vlastní měřící a srovnávací systémy.
-
Snažte se vždy o dlouhodobou spolupráci
Implementovat, měřit a upravovat, to jsou základní pilíře silné strategie a růstu v podnikání. Dokonce i ty nejlepší strategie začnou ale vykazovat výsledky až s odstupem času. Zejména, pokud je úkolem franšízora zavádět v systému změny a úpravy, které se mají dotknout celé franšízové sítě. Správné a dlouhodobé vedení franšízantů a provozu celého systému bývá nejdůležitějším faktorem úspěchu vašeho franšízového podnikání, který zajistí také návratnost vložených investic.
Aktuální nabídku franšíz naleznete v našem Katalogu franšíz.
PŘEČTI ČLÁNKY

Podle statistik společnosti PROFIT system na tuzemském trhu působí zhruba 300 franšízových konceptů. Prozradíme vám, jak si moudře vybrat ten pravý.
Franšízanti podepisují franšízové smlouvy s vidinou úspěšné budoucnosti. Na co si však dát pozor, než se upíšete franšízorovi?
Podnikat pod známou značkou jako franšízant se zdá být jednoduché. Je tomu opravdu tak?
Koupě master-franšízové licence je jako začátek hry na vysoké úrovni hned od samého začátku. Vyšší zisk, větší zodpovědnost.
Pokud cítíte, že podnikání pod zavedenou značkou je pro vás to pravé, neváhejte a vrhněte se na porovnávání nabídek na trhu.
Nejčtenější

Korporátní svět nebyl nic pro něj. Svou budoucnost viděl franšízant Re/Max Štěpán Gjurič ve vlastním podnikání. Našel ji v realitách.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Franšízový koncept Qjob hledá v Česku franšízanty i zájemce o master licenci, kteří budou online propojovat firmy se zákazníky. Jaké musí splnit podmínky?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Pandemie změnila nákupní zvyklosti Čechů a je na obchodnících, jak moc budou schopni a ochotni na ně reagovat. To ovlivní i situaci v nákupních centrech.
Populární na fóru
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl na https://ideaclub.cz/slovnik-pojmu/franchising a příjde...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
S riziky počítáme
Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI