Osvojte si roli Master-franšízanta
Master franšíza je forma partnerství mezi franšízorem a franšízantem na národní úrovni, ve které se master-franšízant stává v zásadě mini-franšízorem na určitém teritoriu. Na tomto území master-franšízant provádí nábor, školí a nabízí stálou podporu každému franšízantovi, který se připojí do franšízové sítě.
Za tuto práci si master franšízant ponechává velké procento z původního poplatku a průběžných poplatků, obyčejně až 50 %. Tento procentuální podíl se však liší případ od případu. Obecně se master-franšízant dohodne s franšízorem na programu rozvoje sítě, který může v některých případech zahrnovat i správu vlastních pronájmů.
Nalezení master-franšízanta, kvalifikovaného pro mezinárodní expanzi, ochrání franšízorovi mnohé náklady, které se vyskytují v procesu rozvoje franšízové sítě, včetně všech úskalí vyžadující prodej franšíz, školení a podpory franšízantů. Partnerství s master-franšízantem na dálku řeší nejen problémy spojené s jazykovou a kulturní různorodostí, ale usnadňuje i nalezení například vhodných zaměstnanců, dodavatelů nebo pronajímatelů.
Ponechání si značné částky z franšízových poplatků a splátek, které franšízant platí po dobu platnosti franšízové smlouvy, je pobídkou pro master-franšízanta, aby akceptoval převzetí a pustil se do rozvoje franšízové sítě. Partneři, kteří převezmou master franšízu, mají obyčejně již rozvinuté podnikání a stávající infrastrukturu, mají zkušenosti s prodejem a marketingem, i kontakty na místní finanční instituce.
Jak franšízor, tak i master-franšízant prokazují jeden druhému službu. Master-franšízant kupuje osvědčený systém a známou značku, a franšízant využívá obchod, kontakty a zkušenosti, kterými disponuje master-franšízant. Výhody, které využívá franšízor spočívají také v rychlém průniku na trh a rozvoji místního povědomí o značce, jelikož master-franšízant je motivován, aby prodal co nejvíce možných licencí kvalifikovaným uchazečům. Jelikož master-franšízanti jsou odpovědni za proškolení a podporu budoucích franšízantů, kteří se přidají do sítě, jsou také motivováni k tomu, aby vybrali ty nejlepší možné uchazeče.
Je tedy jasné, že master-franšíza není pro začátečníky. Je třeba mít i významný kapitál a licenci nejen na franšízu, ale i na vstup značky do nové země nebo regionu. Přesto všechno jsou odměny úspěšného master-franšízanta větší než franšízantů s větším počtem jednotek, čemuž také odpovídá úměrná odpovědnost.
Nezávisle na tom, zda se nachází v zahraničí nebo v tuzemsku, úspěšný master-franšízant usilovně pracuje na rychlém rozvoji sítě v daném teritoriu. Hlavní rozdíl mezi individuální nebo-li přímou franšízou a master-franšízou je to, že dohodou o master-franšíze se franšízor nemusí zabývat rozvojem nových infrastruktur. Příslušné činnosti rozvoje sítě jsou v zásadě zajišťovány master-franšízantem. Franšízor nepotřebuje dodatečný personál pro prodej franšízy, pro výběr a školení franšízantů, k zaměstnávání atd., protože tímto vším se zabývá master-franšízant.
Master-franšízanti musí mít silné manažerské dovednosti. Zkušenost ve specifickém oboru je předností, ale není podstatná tak, jak je tomu v případě individuálního franšízanta. Osoba nebo organizace, která převezme master-franšízu, musí mít také silné prodejní a marketingové schopnosti, operativní zdatnost a musí být schopna vyškolit a „vytrénovat“ franšízanty tak, aby spravovali své vlastní jednotky a byl tak zajištěn maximální peněžní tok.
Master-franšízant také obdrží mnohé od franšízora. Kromě operačního manuálu a zavedené obchodní značky využívá master-franšízant mezinárodní marketing, permanentní přístup k nejnovějším systémům a technologiím franšízora a v některých případech využívá růstu výnosu za výrobky a spotřební zboží. Navíc se master-franšízant spojuje s partnerem, který má velký zájem, aby byl úspěšný, a který mu může poskytnout manažerskou, operační, právní a další asistenci, aby podpořil rozvoj nové sítě.
Master-franšíza se zabývá řešením tradičního vztahu franšízor – franšízant, který se odvíjí ve dvou různých úrovních a přidává i třetí úroveň, přičemž vede vztah od win-win na win-win-win. Jestliže všechny strany přispívají k rozvoji sítě v souladu s dohodou, kterou uzavřely, peněžní toky jsou rychlejší pro všechny zainteresované strany - franšízanty, master franšízanty i franšízory.
PROFIT system franchise services®

PŘEČTI ČLÁNKY

Jistotu úspěchu vašeho franšízového podnikání vám nezaručíme. Můžeme vás ale upozornit na chyby, kterých je třeba se vyvarovat.
Rozhodování o tom, zda podnikat nebo ne, je obtížné. Existuje však možnost využít know-how a zkušeností partnera v podobě franšízové značky.
V momentě, kdy franšízor hledá ideálního uchazeče o licenci, zaměřuje se na konkrétní profil kandidáta. Rozhoduje se pak podle jejich vlastností a dovedností.
Řadu podnikatelů možná napadne, proč si kupovat franšízové licence, když mohou rozjet svůj vlastní byznys sami. Zde jsou 3 důvody.
Zakoupením licence známé značky si podnikatel usnadňuje vstup do byznysu výměnou za část své nezávislosti. Franšízing s sebou nese výhody i nevýhody. První ale převažují.
Nejčtenější

Franšízing představuje jedinečný obchodní model, který nabízí významné výhody franšízorům i franšízantům. Jaké to jsou?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI