Mystery Shopping má ve franšíze místo

Příprava jako klíč k úspěchu / Zpráva mystery shoppera může být pro franšízora důležitým podkladem pro učinění zásadních obchodních rozhodnutí. Je proto na samém začátku třeba jasně definovat, co od jeho šetření očekává.
Pátek
19.11.2021
Informací není nikdy dost. Mystery Shopping umožňuje franšízorům efektivní monitoring fungování franšízových jednotek a pomáhá udržet zákaznický servis i kvalitu.
 

V podnikání, stejně jako v životě, máte jen zřídkakdy druhou příležitost udělat silný první dojem. Pro byznys platí, že pro váš budoucí úspěch je první dojem klíčový – na zákazníky musíte zapůsobit při jejich první návštěvě vaší pobočky. Metoda mystery shoppingu dává majitelům franšízových konceptů možnost získat objektivní zpětnou vazbu na fungování jejich obchodů, restaurací nebo kanceláří. Prověří tak nejen zaměstnance, ale také zapojení držitelů franšízových licencí.

Co je technika Mystery Shopper?

V praxi je mystery shopper profesionální auditor, který kontroluje prostory, analyzuje okolí a hovoří se zaměstnanci, aby zjistil, jaká je kvalita poskytovaných služeb. Audit se provádí tajně, což umožňuje použít informace shromážděné během inspekční zprávy jako nestranný zdroj dat. V důsledku toho si majitel společnosti nebo poskytovatel franšízy bude moci vybrat, jaké změny provede.

Pro mystery shoppera je typické, že se chová přesně jako běžný zákazník, bez náznaku jeho skutečné identity. Tajná identita mystery shoppera je nezbytná pro získání relevantních informací na konci jeho šetření.

Přístup osoby, která provádí mystery shopping, je primárně přizpůsoben konkrétním potřebám společnosti. Mělo by se jednat o detailní přístup, který zahrnuje odborně vytvořené dotazníky, scénář provedených pozorování, organizaci harmonogramu auditu a získání potřebných informací.

Jak funguje mystery shopper?

Člověk, který má prověřit fungování vašich zaměstnanců či poboček, v přestrojení za běžného zákazníka navštěvuje místa prodeje nebo služeb a pozoruje obchod na základě předem naplánovaného scénáře. Tento skrytý scénář mu umožňuje zachovat objektivitu při shromažďování informací, které chce klient získat. Kromě tajné inspekce fungování pobočky může „tajný zákazník“ požádat zaměstnance o pomoc, rady k nákupu, doporučení konkrétních služeb či produktů. To, jak bude návštěva tajného „agenta“ v reálu vypadat ovlivní zejména to, co chce podnikatel o svém byznysu zjistit.

Benefity pro franšízy

Velkou pravdou při budování franšízové sítě je, že zákazníci při vstupu do pražské pobočky kteréhokoli konceptu očekávají stejně kvalitní služby i produkty, na jaké jsou zvyklí z pobočky v Brně, Ostravě, Bratislavě nebo dokonce i Londýně. Nezajímá je, že obchod značky, kterou vidí nad jeho vstupem, patří franšízovému partnerovi. Pokud každá pobočka neposkytuje stejnou kvalitu zákaznických služeb nebo produktů, utrpí pověst značky. Majitelé franšízy nemusí mít vždy čas navštívit každou pobočku a analyzovat její efektivitu. Proto pro něj může být užitečné využít služeb mystery shoppera.

Představují totiž pro vlastníky franšízy vynikající způsob, jak získat objektivní a kritický pohled na výkon jejich společnosti. Jejich hodnocení kvality služeb poskytovaných zaměstnanci a produktů může skutečně pomoci při identifikaci potenciálních podnikatelských nebezpečí a nekvalitních zaměstnanců dříve, než poškodí image společnosti.


Od značky po procesy / Mystery shopping vám může pomoci dozvědět se více o vašich zákaznících, zvýšit prodeje a posílit značku vaší společnosti.
Ing. Barbora Štanglová
Redaktorka

Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019