Kaufland a Lidl vedou

Ve srovnání s léty 2004–2008, kdy docházelo každoročně k fúzím řetězců, jsou poslední tři roky obdobím stability, kdy pouze přibývají nové prodejny.
Pátek
13.04.2012
Přes 350 miliard korun byly v roce 2011 tržby deseti největších obchodních řetězců na českém trhu.
 

Největší obchodní skupinou roku 2011 zůstává Schwarz (zahrnující hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl), následuje Rewe (supermarkety Billa a diskonty Penny Market) a Tesco. První pětku je doplňuje čtvrtý Ahold a Kaufland. Na dalších místech žebříčku se objevují společnosti prodávající široký potravinářský a nepotravinářský sortiment: hypermarkety Globus, velkoobchody Makro Cash & Carry, hypermarkety i menší prodejny skupiny SPAR (Interspar, Spar, Spar Šumava), Geco Tabak, síť hobbymarketů OBI a přední obchodník s nábytkem IKEA. Ta se o desáté místo dělí s velkoobchodní společností Peal (provozující také maloobchodní prodejny Don Pealo). Z těchto obchodníků rozšiřuje svou síť pomocí franchsingu například Tesco a OBI.

Zatímco tržní podíl TOP 10 obchodníků (včetně skupiny Coop, která je největším subjektem v segmentu menších samoobsluh) se v posledních letech nemění a dosahuje zhruba 73 procent, dramaticky se proměňuje chování nakupujících. Spotřebitelská nálada nebyla podle studie společnosti INCOMA GfK a časopisu Zboží&Prodej v posledních pěti letech nikdy horší než na konci roku 2011.

Ani krize roku 2009 nedokázala tak ovlivnit nákupní chování jako souhrnný vliv ekonomického zpomalení, problémů eurozóny, rostoucích cen pohonných hmot a zvyšování DPH v druhé polovině roku 2011. Obavy nakupujících z budoucnosti se potkávají i s dlouhodobými změnami chování – větším důrazem na kvalitu než kvantitu potravin a celkovou racionálností nákupních rozhodnutí. Není divu, že se stále zmenšují nákupní košíky a klesá ochota jezdit na nákupy autem.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019